dissabte, 19 de setembre del 2009

Volta circular a Montserrat

Itinerari de pujada amb color lila, baixada amb groc

La Sandra i el Joan amb Collbató al fons
Al arribar al coll entre Sant Joan i Sant Jeroni

Panxa del Bisbe

Al cim de Sant Jeroni ( 1236 mts.)

Sense Paraules

Sortim del parking que hi ha a la pista, que comunica per l'interior Collbató amb el Bruc. Fem una circular amb la qual visitem diferents vessants del massís.

Comencem a ( 438 mts) pugem per el Clot de la Mònica , la pujada es bastant forta fins que arribem al Coll dels Pollegons ( 907 mts.) quasi tot el tram anterior el recorregut esta encaixonat entre arbres i matolls.

Després del coll i sense cap problema arribem al camí ( 1023 mts.)que franqueja aquest vessant de Montserrat i que va des de Sant Joan fins a Sant Jeroni. Aquí aprofitem per beure i menjar una mica, altres ens ensenya'n com es trenca un mapa nou . El camí es molt ample i la pujada més forta ja l' em deixat enrere.

Quan arribem a l'ermita de Sant Jeroni ( 1143 mts.) la boira ens envaeix , tombem a l'esquerra per agafar les escales que ens deixaran al cim més alt de Montserrat. Sant Jeroni ( 1237 mts.), Fem unes fotos ràpides ja que fa fresqueta i amb aquesta boira que no ens deixa veure res decidim tirar avall per anar al Mirador del Moro .

Això era l' estació superior de l' antic telefèric de Sant Jeroni que fa ja molts anys que va tancar. La boira segueix amb nosaltres i no ens deixa veure les vistes que tenim des de aquí. Desfem tot el camí de pujada i quan arribem a la cruïlla que hem pujat del Colt de la Mònica seguim per el camí principal fins arribar a Sant Joan, es un funicular que puja des de el monestir.

Aquí fem una petita parada i continuem fins arribar al Pla de Sant Miquel on deixem el camí que porta al monestir , nosaltres agafem el camí vell de Collbató fins que passem davant de la senyera , una roca pintada amb la bandera independentista del nostre país on fem unes fotos per recordar aquest moment.

Tornem a sortir a la pista principal de Collbató al Bruc i caminant 10 minuts més estem al cotxe on ens canviem de roba per anar a dinar al restaurant Vinya Nova.