dissabte, 29 de desembre del 2012

Rochers Des Enclaves ( 2467 mts.), Alps Beaufortain.

Dissabte 29-12-2012

Avui en principi es el millor dia dels tres ja que per demà anuncien temps inestable ( no seria veritat i també tindríem un bon dia ) aixi que volem fer una circular bastant llarga, amb molta varietat: bosc amb pujades molt i molt dretes i estretes, lloms suaus, franquejos exposats per rampes de 45º i sobretot un llarg descens i amb una neu pols extraordinària.
Per arribar al punt de sortida de Les Granges ( 1150 mts.) tenim que agafar la carretera de Albertville fins al poble de Hauteluce continuar per la D70 direcció a Beaufort i dos kilòmetres després agafar a mà esquerra  ( creu gran a la carretera ) i continuar per la carretera fins arribar a Les Granges.
Sortim de Les Granges ( 1150 mts.) i després de 10 minuts foquejant per una amplia explanada sense  cap arbre entrem directament al bosc. No es massa espès però les traces son molt dretes i molt estretes, es un tram molt desagradable i que et fa treure la son de les orelles només començar.
Al arribar a la Montaz ( 1458 mts.) la cosa canvia i el camí ja no es tant dret i et permet pujar amb molta més comoditat. Creuem La Commanderie ( 1645 mts.) on ja s'acaba el bosc i ja rebem els primers raigs de sol, continuem per unes pendents molt suaus fins al Plan de la Mouille ( 1920 mts.) desde on ja es divisa el Col de Sallestet. Després de passar per un fil de neu i baixar uns metres agafem direcció sud deixant a mà esquerra unes grans plaques amenaçadores  uns centenars de metres per sobre nostra.
Arribem al Col de Sallestret ( 2111 mts.) on parem a beure i menjar una mica, les traces continuen cap a l'oest per una dreta pala de uns 35º. Uns quants girs ens deixen a sota el cim, con que la continuació recte no es possible ( esperó de roca ) comença un franqueig per unes pales de 45º amb bastant pati a sota el que ens fa extremar les precaucions i no perdre la concentració.
Després de donar-li la volta a tota la muntanya de oest a est arribem al cim de les Rochers des Enclaves ( 2467 mts.). La visió de la cara sud del Mont Blanc davant nostra es impressionant, unes fotos i comença la baixada sempre amb la visió del llac de la Girotte. Es un descens per un llom molt divertit i sense ser massa dret no et decepciona en cap moment.
Quina neu pols més extraordinària que trobem en tota la baixada, els últims metres els realitzem per les pistes d'esquí de Val Joly.
Al arribar a baix con que tenim el nostre cotxe en una altre part deixo els esquís amb la Rosa i el Xavi. Faig auto-stop fins que un cotxe em baixa uns quants kilòmetres fins arribar al  meu cotxe. Quan ens retrobem els tres la nostra cara demostra una felicitat deguda al gran dia d'esquí de muntanya.

El Xavi sortint de Les Granges ( 1150 mts.)

La Rosa i el Xavi  pasant per els primers xalets.

La traça pasa pel costat esquerra de la casa.

La Rosa arribant a la Montaz ( 1458 mts.)

El propietari de la casa amb esquis al sostre de casa, per que???

Per treure tota la neu de la xemeneia.

Quan arribem a La Commanderie ( 1645 mts.) nosaltres direcció al Col du Sallestet.

Sortim de l'ombra i el sol s'agraeix.

La zona del Beaufortain al tenir molta herba a terra es molt propensa a les allaus de placa.

Remuntem uns lloms suaus direcció al Col de Sallestet.

Al fons es veu el Col de Sallestet ( 2111 mts.)

Contrallum de la Rosa amb el Rochers des Enclaves a mà esquerra del Col.

La traça per el mateix fil de l'aresta.

Montagne d'Outray ( 2300 mts.)

Desde el Col de Sallestet ja es veu la forta pujada ( 30º ) i després un franqueig  per pales de 45º.

El Xavi ja respira després de sortir del exposat franqueig.

Rochers des Enclaves ( 2467 mts.)

Le Mont Blanc ( 4812 mts.)

La Rosa el Xavi i jo a le Rochers des Enclaves amb el Mont Blanc darrera nostra.

Parada al mig del descens amb una neu pols magnífica.

Baixant direcció a l'estació de Val Joly.

Lac de la Girotte.

Cases enterrades per la gran nevada d'aquest últims dies.

Toni ha dit...

Després de parlar aquest matí amb Teresa, el primer que he fet és mirar el bloc i realment és espectacular.
Et felicito pels comentaris, per les sortides i com bé diu Teresa també per les fotografías.No pareu, la gent com vosaltres fa que ens motivemos, que encara vulguem més la muntanya.
Continuar fent tot el que us proposeu, sou un referent.
Felicitats i molta salut
Ens veiem aviat

Que curiosa la fotografia de l'individu en el sostre per treure la neu.
I quin dia més espectacular us va fer, i amb el munt de neu és de pel·lícula.
Espectacular la fotografia del Mont Blanc, evidentment la que esteu vosaltres.
He ampliat la fotografia per poder veure les vostres cares i sentir la felicitat que teníeu en aquests moments.
Salut

Josep Mª Moyà ha dit...

Toni: Moltes gràcies pels comentaris, ja veus que la nostra afició per la muntanya no te limit.

Teresa: Ja veus, aquí al Pirineu sense neu i als Alps n´hi ha molta.Espero que la propera foto del Mont Blanc sigui la nostra al cim quan els petards explotin a Catalunya.