dimecres, 9 d’octubre del 2024

Etapa 4ª Camí de Santiago Francès. Castrojeriz- Carrión de los Condes.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.


Altimetria del dia d'avui.



Avui només aixecar-nos el primer que fem és mirar el pronòstic meteorològic i el resultat és força negatiu, pluges tot el dia amb vents de més de 90 km/h. Hi ha un grup de catalans (van caminant) a l'hotel que s'estan plantejant si sortir avui o agafar un taxi fins a la següent destinació (el pronòstic per a demà és molt millor).
Em consulten i jo els comento que de moment provaré a sortir, evidentment si la cosa es complica molt, pujaré la bici al cotxe i faré el tram que em queda fins al següent hotel dins del cotxe, però que com a mínim ho vull provar.
Falten pocs minuts per les nou quan m'acomiado de la Irene i surto, aquí no plou, però no ha passat ni un minut i comença a ploure tímidament. Vaig des de Castrojeriz fins a Castrillo Mota de Judios i per BU-403 fins a un pont on travesso el riu Pisuerga, en aquest punt agafo la primera pista del dia i ara ja plou amb ganes.
Travesso el poble de Itero de la Vega i la pista comença a pujar amb ganes, quasi al mateix temps que la pluja i el vent. Arribo a dalt de la pujada i baixada lenta fins a Boadilla del Camino, a part del temps, la pista no està per córrer massa, té moltes pedres i això dificulta el control de la bicicleta. 
Ara començo amb una pista paral·lela al Canal de Castilla, el vent ve del sud (a la meva esquerra en el sentit de la marxa), sembla que es vulguin arrancar tots els arbres del canal, comencen a caure branques pel mig del camí i cada cop és més complicat pedalejar. Finalment, arribo a Frómista on hem quedat amb la Irene al primer punt de control del dia, kilòmetre trenta, he trigat quasi dues hores a arribar aquí.
Decidim continuar una mica més a veure si afluixar una mica la tempesta, passo per Población de Cantos per carretera i poc després he de deixar la carretera i continuar per una pista estreta i de no massa qualitat pel lateral. La tempesta en lloc de parar encara referma més, un parell de ràfegues de vent quasi em tiren a terra, al passar per Villálcazar de Sirga li comento a la Irene que si això segueix així a Carrión de los Condes ho deixo.
Faig aquests sis o set kilòmetres com puc i a l'entrar a Carrión de los Condes hi ha una parada gran d'autobusos on puc entrar a refugiar-me de la pluja i al mateix temps poder-me eixugar i canviar-me de roba.
Un cop tot recollit, anem al centre de Carrión on menjarem una mica i prendrem alguna cosa calenta, després fem els cinquanta kilòmetres amb cotxe fins a Villacelama (punt final d'aquesta etapa) però, abans busquem un lloc on poder netejar la bicicleta amb aigua, a l'hotel ja l'assecaré i lubricaré.
Amb bicicleta, el pitjor dia de la meva vida, a la muntanya o d'expedicions el pots considerar com un dia de transició (tens la retirada assegurada en minuts!!!!)


Desnivell: 906 mts.

Recorregut: 51,3 Km.

Horari: 3h, 20m.





A la sortida de Castrojeriz, un minut després de pujar a la bicicleta, comença a ploure.


Uns kilòmetres després de sortir de Castrojeriz, ha deixat de ploure, però el cel està negre.


Primera pujada del dia.


Arribant a Frómista amb pluja.


Avui ja es veu que serà un dia dur.


El riu Pisuerga baixa força carregat amb les pluges d'aquests dies.


Poca gent avui pels camins.


La pista comença a estar plena d'aigua i el vent fa la circulació molt molesta.


Entrant a Boadilla del Camino.


El vent i la pluja són incompatibles per anar en bicicleta.


El camió quan passa al costat meu (i jo vaig per la pista del lateral) m'envia una cortina d'aigua.


Mireu tot el vent d'esquerra a dreta, era difícil aguantar l'equilibri. A la dreta el Canal de Castilla.


Encara així intento continuar al màxim.


A punt de travessar el Canal de Castilla.


Arribant a Carrión de los Condes i a punt d'anar a terra un parell de vegades, ho deixo per avui.


Tempesta aprop de Carrión de los Condes.