dilluns, 7 d’octubre del 2024

Etapa 2ª, Camí de Santiago Francès. Ayegui- Santo Domingo de la Calzada.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.


Altimetria del dia d'avui.

Pocs minuts després de les nou del matí surto del poble d'Ayegui, la temperatura és fresca (14ºC) i de moment no fa massa vent. Només sortir ja començo a pujar direcció a Iratxe on estan les famoses bodegues on hi ha dues fonts, una amb aigua i l'altre amb vi.
Després de passar per unes pistes magnífiques, entro en un terreny on el fang està a tota l'amplada de la pista, no hi ha per on escaquejar, així que cap a dins. El fang és un dels pitjor aliats contra la bicicleta, es posa per tot arreu, sobretot per la transmissió i això fa que sentis sorolls estranys i la bici no vagi fina, per sort aquest tram no ha estat massa llarg.
Arribo al poble de Los Arcos i per una pista paral·lela a la carretera (la Irene m'arriba a veure) entro a Sansol on tenim el primer control amb ella. Després de beure una mica, continuo entre asfalt i pista fins a Viana. Uns kilòmetres més endavant entro a la Comunitat de La Rioja i deixo enrere la Comunitat Foral de Navarra.
Travesso Logroño per uns carrils bicis magnífics i només sortir, comença a ploure amb ganes, paro a posar-me el paravent i a protegir amb fundes estanques el mòbil i la càmera i continuo. Al mateix temps comença un fort vent de cara que em fa alentir molt la marxa.
A la sortida de Navarrete em torno a trobar amb la Irene i ens podem amagar sota l'entrada d'una petita església on aprofitem per menjar i beure. Ens acomiadem, ella marxa cap a l'hotel i jo continuo amb la pluja i el vent per protagonista.
Aquí sí que començo a agafar trams amb molt fang que fa que rodar ens converteixi en un miracle, finalment al travessar el poble de Azofra i vaig a l'alberg municipal on em deixen una mànega per netejar el fang i poder continuar.
Encara m'espera l'última sorpresa del dia, quan faig la darrera pujada del dia, és una pujada de dotze kilòmetres, però força suaus excepte els dos últims amb mitjana de l'11%. Un cop a dalt agafo la carretera que em porta fins a Santo Domingo de la Calzada i abans d'anar a l'hotel, directes a un renta cotxes on tenen les mànegues a pressió (a mi no m'agrada) per netejar la bicicleta, despres assecar i lubricar.
Cada dia, de moment fins avui (quarta etapa) a l'acabar hem de repetir aquesta operació, si no a l'endemà ni començo l'etapa amb la bicicleta clavada de fang. Demà es presenta un dia dur, amb molt de vent i pluja, amb més kilòmetres que avui i més desnivell...............


Desnivell: 1710 mts.

Recorregut: 98,5 Km.

Horari: 6h, 27m.    





A punt de sortir al poble d'Ayegui.


Només sortir d'Ayegui ja començo a pujar.


Tram magnífic per rodar, encara no sabia el que m'esperava després.


El vent comença a fer de les seves i el fang comença a aparèixer al camí.


Molts trams llargs com aquest on si pots córrer, però amb compte amb el fang.


Entrant al poble de Los Arcos.


El dia a poc a poc s'està tapant cada cop més.


Arribo a Sansol on tinc el primer control amb la Irene.


Pedalejant pel mig de Sansol.


Centre històric de Viana.


Direcció a Logroño.


Deixo enrere la Comunitat Foral de Navarra i entro a la Comunitat de La Rioja.


Tram de baixada per arribar a Logroño.


Centre històric de Logroño.


Pel centre de Logroño han preparat aquest passeig per anar en bicicleta.


I quan surto de Logroño, magnífica pista per rodar de pressa. Ah, comença a ploure.


Segon control amb la Irene al poble de Navarrete, fa una estona que tinc un vent de cara brutal... 


Segueix plovent i les pistes es posen cada cop amb més aigua, quan hi ha pendent, baixa un riu.


Moltes vinyes per aquesta zona de Logroño.


Després de passar aquest tram sense baixar de la bici, mirada enrere.


Com està la Canyon de fang, fa soroll per tot arreu.


A l'alberg d'Azofra m'aturo a què em deixin una mànega per treure una mica el fang, no es pot circular així.


Segueix plovent, però ara sense tanta força, això sí, el vent no para. 


Al fons tinc l'última pujada del dia, són dos kilòmetres, però amb una mitjana de l'11%.


Entro a la carretera per fer els últims kilòmetres, a la llunyania ja veig Santo Domingo de la Calzada.


Santo Domingo de la Calzada, final de la segona etapa.


Arribant al final, abans d'anar a l'hotel toca anar a netejar i lubricar la bicicleta per a demà.

 
Bicicleta neta i lubricada per a demà, això serà la tònica de tots els dies, acabar l'etapa i buscar un lloc on netejar la bicicleta.