dimarts, 8 d’octubre del 2024

Etapa 3ª, Camí de Santiago Francès. Santo Domingo de la Calzada- Castrojeriz.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.

Les previsions meteorològiques per avui no són bones, marquen vents forts tot el dia amb rafegues de 70 km/h i pluja en alguns moments intensa, encara així a les nou del matí estic preparat a Santo Domingo de la Calzada amb una temperatura de 8ºC per començar aquesta tercera etapa.
Els primers quaranta kilòmetres el terreny és ascendent tota l'estona, principalment els últims deu per arribar al cim de Vallbuena (1168 mts.). Al kilòmetre vint-i-dos tenim el primer control amb la Irene a l'entrada del poble de Belorado, aquí ja porto més de 500 metres de desnivell positius.
Continuo amb una pujada progressiva fins a arribar a Vilafranca Montes de Oca on comença una forta pujada de més de cinc kilòmetres amb rampes del 17%. A meitat de pujada comença a ploure amb ganes i ja no ho deixarà de fer fins a arribar a Atapuerca on tenim el segon control.
A la sortida d'Atapuerca i seguint el Camí de Santiago, el camí passa a ser cada cop més estret i amb molta pedra que fa impossible la pujada amb bicicleta, els últims metres fins a arribar al cim de Matagrande (1082 mts.) els faig caminant amb una pluja intensa que torna a caure. Un cop al cim, la baixada és força tècnica, però la puc fer al damunt de la bicicleta i sense anar a terra.
Finalment, arribo a una pista més ampla i una estona després a una petita carretera que em deixarà a l'entrada de Burgos on per una estona deixa de ploure. Travesso Burgos pel mateix centre, veient la catedral i altres monuments històrics.
A la sortida de Burgos, el terreny és força planer, però les pistes estan completament mullades i plenes de tolls d'aigua per tot arreu, arribo a Tardajos on fem l'últim punt de reunió, kilòmetre 83. M'acomiado de la Irene i continuo fins al següent poble: Rabé de las Calzadas on comença la penúltima pujada del dia, només iniciar l'ascens, comença a ploure intensament. Després de tres kilòmetres al 4% arribo al coll on la tempesta és tan forta i el vent de cara tan fort que quasi no agafo velocitat a la baixada, finalment arribo a Hornillos del Camino on ha deixat de ploure.
Ara si, enfilo l'última pujada llarga del dia (després encara quedaran un parell o tres de turonets), són cinc kilòmetres al 4,5% de pendent, un cop a dalt el vent continua bufant amb força, el tram següent és un puja-baixa constant fins a arribar al poble de Hontanas, ara si, nou kilòmetres de baixada suau fins al mateix Castrojeriz, final d'aquesta dura etapa.
Ara el mateix ritual de cada dia (per sort a l'hotel tenien una mànega), netejar la bicicleta per treure tot el fang del dia, assecar i lubricar-la, preparada per a l'endemà. Després és el meu torn, dutxa, sopar, repassar l'itinerari de l'endemà, etc. Les previsions per a demà són molt pitjor que avui, a veure què ens deixa fer el temps amb aquesta borrasca que s'aproxima.

Sortida a Santo Domingo de la Calzada amb una temperatura fresca: 8ºC.

Bona pista per rodar, llàstima del vent que bufa amb ganes i molta estona de cara.

Deixo enrere la Comunitat de La Rioja i entro a la Comunitat de Castilla y León.

Entrant al petit poble de Viloria de Rioja.

Exterior de la casa pintat amb motiu del Camino de Santiago.

Arribo al primer control a Belorado on ja porto més de 500 mts. positius.

Tota l'estona el camí va tirant cap amunt.

Tram del 10%, aquesta jornada vaig arribar a un màxim del 15%.

Comença a ploure amb ganes i segueix fent molt de vent, la jornada serà dura.

Faig una petita parada per protegir la càmera i el mòbil amb bosses estanques.

Entrant a Atapuerca, aquí vaig seguir l'original Camí de Santiago i si hi tornés no ho faria.

Mirada enrere per què estava pujant, uns metres abans em vaig haver de baixar de la bici.

Ja puc veure el cim de Matagrande (1082 mts.) on hi ha un camp de maniobres militars.

Des del Pont de Santa Maria foto a l'Arc de Santa Maria a Burgos.

La Plaça del Rei San Fernando amb la Catedral de Burgos al fons.

Arribant a Tardajos, kilòmetre 84, última parada del dia.

Només sortir de Tardajos m'agafa una tempesta brutal d'aigua i vent.

Arribant a dalt de l'última pujada del dia després de la gran tempesta.

Mirada enrere per veure el que acabo de pujar, trams del 13%.

Una llarga baixada de més de deu kilòmetres em deixa a Castrojeriz, final d'aquesta tercera etapa, ara toca netejar la bicicleta  i lubricar-la perquè demà estigui en perfecte estat. La resta després....