diumenge, 29 de desembre del 2019

Pic de la Pala de Ginebrell (2324 mts.) i El Pilaret del Plà (2044 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

Ahir a la tarda en passar per Taüll vaig parlar una estona amb l'Oriol Baró, ens coneixem des de l'expedició al Shishapagma (8035 mts.) l'any 2004. Malauradament aquest mes de setembre quan estava guiant en una cresta amb futurs guies de muntanya li va caure al damunt un gran bloc que li va provocar greus lesions al tòrax i la columna. El van operar amb èxit i ara està en plena recuperació, MOLTS ÀNIMS ORIOL.
Avui és el tercer dia a la Vall de Boí, miro de fer una matinal per no arribar tard a casa i al mateix temps no tocar les pistes d'esquí de Boí-Taüll. Deixem el cotxe a l'última corba abans d'arribar a l'estació (1970 mts.), des d'aquí mateix ja pujo amb els esquís als peus, la neu està força bé i avui no fan falta ganivetes, el pendent és suau fins a arribar a la carena (2110 mts.).
Ara només em falta continuar tota la carena fins a arribar al cim de la Pala de Ginebrell (2324 mts.), la idea inicial era baixar per la cara nord fins al barranc però està totalment gelada, així canvio d'idea i baixo pel mateix lloc que he pujat però per l'altra part de la carena, a l'arribar a la cota 2110 i al veure que hi ha neu dins d'un torrent suau, continuo pel mig mateix, tinc molta sort i trobo la millor neu dels tres dies. Una base dura i tres dits de neu pols a la part superior que fan que gaudeixi fins que a l'arribar a la cota 1920 la neu s'acaba.
Torno a posar pells i pujo al cimet del Pilaret del Plà (2044 mts.) on tinc una visió frontal de la cara nord de la Pala de Ginebrell, es veu totalment gelada, serà per un altre dia. Torno a pujar a la carena i continuo quasi fins a fer per segona vegada la Pala de Ginebrell, em quedo uns metres per sota del cim on la neu estava gelada.
Inicio la baixada per la carena i a la cota 2200 puc veure un descens directe fins al cotxe, quina baixada, llàstima que és molt curta (230 mts. desnivell). La neu està en molt bones condicions i per on he baixat encara no ho havia fet ningú, he pogut dibuixar girs a la neu, per què m'agrada tant dibuixar així??
A veure aquestes pròximes setmanes sense nevar al Pirineu si triem bé la zona on anar.

Els primers raigs de sol ja toquen a la neu.

Aquí podem veure el descens d'ahir des del Cap de Raspes Roies.

Corronco de Durro (2543 mts.)

A la dreta el Cap de Raspes Roies (2729 mts.) i a l'esquerra el Bony de la Redona (2630 mts.)

Des del cim podem veure el Cerví de Durro (2652 mts.)

Al fons de la vall el poble de Barruera, a la dreta el cim més alt: Aneto (3404 mts.)

Al cim del Pic de la Pala de Ginebrell (2324 mts.)

Fins a la cota 1920 arribo amb els esquís en el primer descens, a la vertical del Puigfalcons.

Poso pells i començo la segona pujada del dia.

Al Pilaret del Plà (2044 mts.)

Cara nord del Pic de la Pala de Ginebrell, magnífic descens però avui impossible i totalment desaconsellable per estar gelat.