diumenge, 15 de desembre del 2019

Circular a la Tossa d'Alp (2536 mts.) des del Coll de Pal.

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

Mapa Alpina 1:25.000

Amb el vent d'aquests últims dies, decidim pujar avui diumenge a veure si queda quelcom de neu a la zona del Coll de Pal (2106 mts.). Sortim amb una alta temperatura (5ºC) del cotxe des del mateix Coll de Pal, el vent aquí al Coll és quasi inexistent, no passarà el mateix a mesura que anem pujant. La neu en aquesta part baixa ja no està tan dura i permet pujar sense ganivetes, però a l'arribar a la cota 2200 i quan el pendent comença a incrementar-se decidim posar-les per precaució.
Arribem al cim del Cap del Serrat Gran (2404 mts.) i hem de baixar uns 60 metres de desnivell fins a un coll, al ser vessant nord la neu està força endurida, posem els grampons per no treure pells en aquest petit tram. A l'arribar al Coll tornem a calçar esquís i cap a dalt, el vent cada cop és més fort, finalment arribem al cim de la Tossa d'Alp (2536 mts.) on hi ha un edifici de pedra per totes les antenes de la zona, és un bon lloc per treure pells i prémer les botes al quedar protegits del vent.
Iniciem la baixada per la pista vermella "Comabella" i no la deixem fins a arribar a la part inferior del Torrent del Coll de Pal (1980 mts.) on aprofitem per beure i tornar a posar les pells. Pugem pels pendents suaus del Torrent i a l'arribar a la cota 2050, deixem el Torrent i enfilem directament sense anar al Coll de Pal per pujar al Puigllançada (2409 mts.) tot i que hem vist des de l'altre vessant que la part superior està pelada i té una manca important de neu.
Quan arribem a poc menys de 100 metres del cim, cada cop hi ha menys neu i més pedres, decidim girar cua. Traiem pells i iniciem la baixada amb una neu dura amb una capa "moquette" que fa el descens molt fàcil, l'últim gir el realitzem a la part posterior del nostre cotxe.
Una divertida matinal a l'espera d'aquestes desitjades nevades d'aquesta setmana.

Punt de sortida en l'excursió d'avui.

Primers metres del recorregut, la neu està dura però de moment no fan falta ganivetes.

Cap aquells turons anem, hem de passar pel mig dels dos.

Arribem al primer plateau del dia.

A mesura que pugem podem veure fins on arribarem després al Puigllançada (2409 mts.)

El sol, el tenim ara d'esquena, després serà al contrari.

El Pedraforca (2506 mts.)

El Capcir amb un mar de núvols a sota.

A la dreta el Puigmal (2910 mts.)

Al fons podem veure la Tossa d'Alp (2536 mts.)

Cim de la Tossa d'Alp (2536 mts.)

Baixant amb el Puigllançada al fons, cap allà anem.

Pujant pel Torrent del Coll de Pal.

La neu està perfecte per pujar.

Ja hem deixat a la part inferior el Torrent del Coll de Pal.

A la dreta el Coll de Pal, nosaltres en aquest punt girem a l'esquerra per pujar al Puigllançada.

Montserrat al fons amb la neu regelada davant. Joan directa al "Diga-li bon dia al Joan"

Aquí podem veure la falta de neu als últims 100 metres del cim. Davant podem veure part de la circular que hem fet avui.

L'últim gir el realitzem a la part posterior del nostre cotxe.

CECMO APLI ha dit...

Bona sortida!!! Nosaltres hem descansat aquest cap de setmana ;)