dissabte, 28 de desembre del 2019

Circular al Tuc de Moró (2734 mts.) i Cap de Raspes Roies (2729 mts.) des de l'estació de Boí-Taüll (2040 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

La idea inicial era fer aquest cim però pujant per la Vall de Sant Nicolau, l'inici d'aquesta sortida és de cota baixa (1700 mts.) i ahir ja van veure que falta molta neu en cotes baixes a causa de les pluges d'aquestes darreres setmanes.
En canvi, ahir mateix des del cim del Puigfalcons (2050 mts.) vaig poder veure que la pujada per aquesta Vall estava magnífica i aquesta part de l'estació està tancada (quins records quan el camí de l'estació era de terra i tota aquesta Vall no havien entrat els remuntadors)
Surto de l'aparcament de l'estació (2040 mts.) i començo a pujar, aquesta primera part toca el sol però després entra dins una coma amb orientació nord-oest i per altres vegades ja ser que toca l'ombra quasi tot el dia. Arribo al primer punt on el pendent guanya inclinació, paro a posar les ganivetes i encara sort perquè la neu cada cop està més endurida, després d'aquest primer ressalt la cosa perd inclinació i es puja millor.
A l'arribar a la cota 2340 torno a trobar una altra part molt endurida però a la part superior ja puc veure el sol que escalfa una mica aquesta neu. Arribo a la part superior on ja toca el sol, ara molt millor. Continuo pujant i a la cota 2690 deixo la pujada al Cap de Raspes Roies i em desvio a l'esquerra (Est), baixo fins al Coll de Moró (2610 mts.) sense treure pells i em situo a la part inferior del cim, 130 metres de desnivell em separen del cim que pujo sense adonar-me.
Cim del Tuc de Moró (2734 mts.) fa una lleugera brisa però s'està força bé. Aprofito per fer unes fotos i beure, guardo les pells i inicio el petit descens fins al Coll de Moró, la neu està en bones condicions, una mica canviant igual està dura que transformada però s'esquia a gust. Torno a posar pells i surto al mateix lloc on m'he desviat fa una estona, continuo amb una mica de vent fins al cim del Cap de Raspes Roies (2729 mts.).
A l'estar tancat aquest remuntador no hi ha ningú aquí dalt, baixo tranquil·lament per la pista fins al Coll de Roies (2540 mts.), és per mi sol i puc traçar al meu gust. A partir d'aquí ja enganxo tota la gent de l'estació i per la pista arribo a l'aparcament on m'espera la Irene.

Fotografia realitzada ahir des del cim del Puigfalcons (2050 mts.) amb part del recorregut d'avui.

A mesura que pujo deixo abaix l'estació, just a l'esquerra puc veure el cim per demà.

Al centre el Port d'Erta, a la dreta el Cerví de Durro (2652 mts.)

Amb el zoom puc veure per primera vegada avui el Tuc de Moró (2734 mts.)

El Bony de la Redona (2630 mts.)

El sol escalfa una mica la neu, tota la primera part de la sortida va per cara nord-oest.

Al peu de la pala final del Tuc de Moró.

Mirada enrere per veure cap a on he d'anar després, l'últim cim és el Cap de Raspes Roies.

Arribant al cim amb els esquís als peus.

Panoràmica des del mateix cim.

Que petit es veu el cim del Bony de la Redona (2630 mts.), i quines baixades directes a la Vall del Moró.

Al cim del Tuc de Moró (2734 mts.)

La Vall de Manyanet s'obre al centre, a la dreta la Pica Cerví (2750 mts.), a l'esquerra el Pic de la Pleta Pelada (2550 mts.).

Al fons el Turbón (2492 mts.)

I el Rei del Pirineu: Aneto (3404 mts.)

A la part inferior el Coll del Moró, al fons el cim. A la part central s'intueixen les meves traces.

Al cim del Cap de Raspes Roies (2729 mts.)

Des del mateix cim podem veure el cim del Tuc de Moró i l'itinerari seguit fins aquí.