diumenge, 22 de desembre del 2019

Circular al cim de Sant Jeroni (1236 mts.) des de Vinya Nova (460 mts.)

Mapa Alpina 1:25.000

Aquest cap de setmana no ha estat possible pujar al Pirineu a fer esquí de muntanya per culpa del vent. Durant el cap de setmana han arribat a 140 Km/h en algunes parts del Pirineu, per tant si volem fer desnivell sense massa recorregut i prop de casa, estem parlant de Montserrat.
Sortim de Vinya Nova (460 mts.) sense massa fred però amb un vent aquí baix força molest, agafem el camí que surt a la dreta de la masia i en pocs minuts comença a guanyar metres ràpidament. La roca està força mullada de les pluges d'aquests últims dies i hem d'anar amb compte de no relliscar.
Arribem a la cruïlla (1040 mts.) del camí entre St. Joan i St Jeroni, just davant nostre podem veure la sempre impressionant visió del Cavall Bernat (1111 mts.), a mesura que pugem el vent cada cop és més fort. Arribem a l'Ermita de St. Jeroni (1150 mts.) on aprofitem per parar i posar-nos els paravents, perquè preveiem que dalt del cim serà complicat amb el vent que fa.
Les últimes escales per arribar al cim són complicades degut al vent d'oest que bufa amb molta força, arribem al cim més alt de Montserrat, Sant Jeroni (1236 mts.) on només fem unes fotos i un petit vídeo, ràpidament iniciem la baixada pel mateix camí de pujada però a l'arribar a la cruïlla per on hem sortit, continuem i una mica més abaix agafem una desviació a la dreta (sentit descendent) per arribar al Coll dels Pollegons (907 mts.) i seguir baixant pel Clot de la Mònica fins a arribar a la pista que comunica Collbató amb Vinya Nova.
En poc menys d'1 kilòmetre arribem a l'aparcament de Vinya Nova després de fer aquesta bonica circular amb bastant vent sobretot a les parts superiors. A veure si la pròxima setmana podem tornar a calçar esquís, tot el que no fem ara ja no ho recuperem la resta de temporada.

Iniciant la pujada des de Vinya Nova (460 mts.)

A mesura que anem pujant Vinya Nova queda més abaix (dins del requadre)

El sol comença a tocar tímidament a la part superior de les muntanyes Montserratines.

Roques amb formes especials a Montserrat.

Amb la pluja d'aquests dies, la roca està força mullada.

Cavall Bernat (1111 mts.)

Ermita de Sant Jeroni (1150 mts.)

Cim de Sant Jeroni (1236 mts.)

Al fons podem veure la Tossa d'Alp i el Puigllançada amb la capital del Bages (Manresa) sota nostre.

Vista cap a l'est.

Vídeo des del Cim de Sant Jeroni.

No hem pogut calçar esquís, però, hem sortit a que ens donés l'aire.... molt bon entreno amb desnivell.