dissabte, 4 de gener del 2020

Petit Peric (2690 mts.) en travessa entre Les Angles (1840 mts.) i Formiguères (1740 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

Mapa IGN francès 1:25.000

A la pàgina web de Font Romeu han posat una nova webcam enfocant directament al Puig  Peric i Petit Peric, a inicis de setmana quan estava preparant la sortida d'aquesta setmana, vaig mirar la webcam i estava la cara sud del Petit Peric magnífica de neu, unes piulades després a la pàgina Esquí de muntanya confirmen la meva idea. En uns dies però la situació ha canviat al Pirineu, la idea era la mateixa que la setmana passada, buscar cara sud perquè el sol pugui fer la seva feina i estovar la neu per fer un descens òptim, però avui el sol no ha arribat a escalfar suficient i tot i que la cara sud del Petit Peric es baixava sense perill, la neu estava dura, ja no era la crema de la setmana passada.
Gràcies a la Irene puc fer aquesta travessa, com que no és el mateix lloc de sortida al d'arribada, si no portés ella el cotxe d'una part a un altre, no seria possible.
Surto de l'aparcament (1840 mts.) a l'inici del Sender Nòrdic de Font-Grosse a l'estació francesa de Les Angles, aquest tram fins a l'estació de captació d'aigua la neu està dura però no és gel. En tot el dia només m'he de treure els esquís un petit tram d'un parell de minuts abans d'arribar a l'Estany de la Balmeta, el qual es pot passar pel mig mateix, el gruix de gel és suficient. Avui no fa falta arribar al Refugi de la Balmeta i poc abans d'arribar ja giro a la dreta per enfilar directament a la cara sud del Petit Peric.
Tota aquesta part d'aproximació al cim, la neu està dura però es circula molt bé i ràpid. Arribo al peu de la muntanya (2390 mts.) i decideixo posar ganivetes per més seguretat tot i que molta gent puja sense elles. La neu està bé per pujar, aquests 300 mts. de desnivell els pujo fent llaçades llargues, a mesura que pujo el vent va incrementant la força, quan arribo al cim del Petit Peric (2690 mts.) bufa amb ganes. Vaig de pressa a fer la transició i inicio el descens. Com ja he comentat abans, la neu no ha transformat i encara està dura per baixar però no està gens perillosa i els cantells dels esquís agafen correctament.
Baixo fins al fons de la vall (2230 mts. on hi ha un estany gelat, aprofito per posar pells i inicio la suau pujada i després baixada fins a arribar al Refugi de Camporrells (2240 mts.), aquí no fa vent i em sento en una taula de l'exterior per beure una mica de te que porto al meu termo.
Començo l'última pujada del dia fins a la part superior de la Serra de Mauri (2428 mts.), fins aquí tot i que la neu estava dura es podia pujar bé sense ganivetes però aquí dalt tot és gel. Per fer la baixada fins al telecadira de l'estació de Formiguères jo em poso els grampons, un cop al telecadira (2300 mts.) em preparo per a l'última baixada.
Baixo tota l'estona per la part esquerra de l'estació (sentit descendent) i crec que va ser un encert perquè la baixada estava magnífica tot i que hi havia algun lloc amb neu dura a sota però es baixava força bé.
Una bona manera d'enllaçar dues estacions amb un cim bonic com és el Petit Peric (2690 mts.), veient que l'anticicló continua com a minin uns dies més, ens haurem de trencar el cap durant la setmana per trobar un itinerari correcte per la pròxima setmana.

Desnivell: + 1250 mts.
                  - 1370 mts.

Després de quasi 3 kilòmetres de la sortida, en aquest punt aprofito per treure roba.

Última pujada abans d'arribar a l'Estany de la Balmeta.

A punt de travessar l'Estany de la Balmeta (2050 mts.)

Des de l'altre vessant, un cop travessat.

Puig Carlit (2921 mts.)

Amb el zoom podem veure millor el Carlit.

Ja puc veure el meu objectiu del dia d'avui, a l'esquerra el Peric i a la dreta el Petit Peric.

Petit Peric (2690 mts.), dues persones pujant pel seu vessant Sud.

El Refugi de la Balmeta (2120 mts.) ja queda petit, al fons el Mont LLaret (2376 mts.)

Ja em vaig aproximant al objectiu.

Al cim del Petit Peric (2690 mts.)

Al Pic de la Muntanyeta (2436 mts.) encara li falta una nevada a la part superior.

La Serra de Mauri amb el Refugi de Camporrells (2240 mts.) a la part inferior vist des del cim.

Puig de la Portella Gran (2765 mts.)

L'aresta que uneix el Petit Peric amb el Puig Peric.

Des del cim del Petit Péric, a l'esquerra el Mont Llaret, al centre l'Estany de Les Bulloses.

Amb el zoom, l'Estany de Les Bulloses (2020 mts.)

Després de la baixada, poso pells per arribar al Refugi de Camporrells (2240 mts.)

Aprofito el bon dia per beure un te a la terrassa del refugi.

Des de la mateixa terrassa no puc deixar de veure el cim del Petit Peric (2690 mts.)

A l'arribar a la part superior de la Serra de Mauri (2428 mts.) està tot gelat.

La baixada fins a la part superior del telecadira és un camp de neu dura i gel.