dilluns, 29 de desembre del 2014

Le Restefond (2794 mts.)

Ahir a la nit vàrem estar una bona estona decidint quin cim fer avui, finalment ens decidim per Le Restefond (2794 mts.), un cim molt llarg, ja que la carretera està tallada molt abaix. A mi, en concret pujar amb esquís per una carretera que al mes de Juliol és un dels ports mítics del Tour de France te alguna cosa especial, aquest Col de la Bonette (2860 mts.), és el port de muntanya més alt d'Europa.
Passem pel poble de Jausiers i agafem la carretera que puja al Col de la Bonette, uns kilòmetres després de deixar el poble i passat Lans, deixem el cotxe a la cota 1620 mts.on la màquina llevaneus ha fet una pila de neu que impossibilita el pas.
Anem pujant per la pista a un ritme tranquil, ja que avui farem més de 20 Km., de tant en tant podem retallar el camí de la carretera tallant entre corbes, al arribar a la cota 2200mts. deixem la carretera i comencem a obrir traça per una neu molt fonda. Uns 100 metres per sota de la Caserne de Restefond hi ha un pla molt gran on la neu s'ha acumulat molt, després de sortir d'aquí, entrem en un petit tub que finalment ens deixa a la Caserne de Restefond (2550 mts.), agafem cap a l'oest per arribar al Faux Col de Restefond (2656 mts.). Pugem per l'aresta amb ganivetes, ja que el vent ha fet de les seves i està bastant gelat. Uns metres per sota el cim deixem els esquís i els canviem pels grampons, la Rosa molt valenta continua uns metres més (després haurà de baixar amb molta cura i posar grampons, per això no surt a la foto del cim). Unes fotos al cim i iniciem la baixada, fins a la cota 2200 ho fem per fora de la pista i a partir d'aquest punt per una ràpida pista que en pocs minuts ens deixa al lloc d'inici, on la temperatura aquesta hora de la tarda és de-8º.

La temperatura 5 graus més baixa que ahir.

El cotxe el poden pujar fins a la cota 1620 mts.

La pista que puja al Col de la Bonette (el Coll més alt d'Europa) totalment innivada.

Quan nosaltres comencem a pujar, ja baixa una llevaneus que ha deixat la pista perfecte per pujar.

El fred es intens a primera hora del matí.

Hi han trams on retallem la pujada sortint de la pista i tallant entre corbes.

A partir de la cota 2200 deixem la pista i comencem a obrir traça per una neu molt bona.

El dia igual que ahir, radiant, sense ni un núvol i quasi sense vent.

Ens anem rellevant entre els tres per obrir traça.

El Xavi i la Rosa dos punts petits al mig de l'oceà de neu.

Passant pel mig del tub.

La Caserne de Restefond (2550 mts.), poc abans d'arribar al Faux Col.

Arribant al Faux Col de Restefond (2656 mts.)

Pujant cap al cim, a la part inferior es pot intuir la carretera al Col de la Bonette.

Per acabar aquests últims metres fins al cim deixem els esquís i posem grampons.

A la part inferior es pot veure el Faux Col de Restefond.

Falta  molt poc per arribar al cim.

Mont Viso (3841 mts.)

Pic Le Restefond (2794 mts.)

Primers metres del descens per l'aresta.

Baixant per la pista.

El Xavi feliç després d'un dia llarg i fred.