dissabte, 13 de desembre del 2014

Montmalús (2782 mts.), per fí iniciem la temporada d'esquí de muntanya 2014-2015.

Itinerari de pujada (color taronja)
 Itinerari de baixada (color vermell)

Per fi  hem pogut posar-nos els esquís de muntanya i començar una nova temporada (per mi serà el 27è any realitzant aquest magnífic esport que es diu esquí de muntanya).
Després d'estar dues setmanes aturat per una petita lesió a l'espatlla esquerra, decidim pujar a veure com estar el Pirineu de neu. Hem triat una sortida que poguéssim arribar amb el cotxe a cotes altes, que no fos al Pirineu Oriental on ha fet molt vent i està tot molt gelat. Per això ens hem decantat pel Montmalús que acostuma a ser una assegurança de neu com a si ha estat.
Sortim de l'aparcament de Grau-Roig (2120 mts.) a primera hora, quan l'estació comença a funcionar. Hem de creuar unes quantes pistes fins a situar-nos al peu del TK del Montmalús (2150) que avui no funciona (els pisters estaven preparant la pista), i comencem a pujar per la pista vermella Montmalús, poc abans d'arribar a la part superior del TK ens desviem a l'esquerra i agafem la vall que enfila directa al Coll de Montmalús. El vent bufa una mica però res que no es pugui aguantar, a mesura que anem pujant cada cop estem més contents d'haver vingut aquí doncs hi ha força neu, no es veuen pedres i no hi ha gel. Seguim pujant fins a situar-nos al peu del Coll, per precaució posem ganivetes i sense cap problema arribem al Coll de Montmalús (2707 mts.), aquí el vent és més fort i decidim continuar uns metres més amunt per protegir-nos darrere unes pedres.
Aprofitem per treure esquís i posar els grampons, seguim per la fàcil aresta fins a arribar al cim del Montmalús. Unes fotos i iniciem el descens fins al punt on tenim els esquís, traiem pells i des del Coll comencem la baixada, la part superior una mica dura però es baixava bé. Durant la baixada tenim tots els tipus de neu, dura, crosta, pols, arribem a la part superior de l'estació i per una pista magnífica (sense gent, doncs estava tancada) gaudim de la baixada. En arribar al peu del TK decidim tornar a posar pells i pujar més amunt de la part superior del TK Clot i així arribar al cotxe sense remar. Baixem per la pista bosc fins a arribar al mateix cotxe amb els esquís als peus. Bona sortida per iniciar la temporada.

Montmalús (2782 mts.), amb el coll a l'esquerra.

Aquesta primera part pugem per la pista Montmalús avui tancada, a sota veiem l'estació de Grau Roig.

Primeres voltes maria de la temporada.

La cara nord del Montmalús encara té moltes pedres, falta una bona nevada.

A l'esquerra veiem el Coll del Montmalús (2707 mts.)

A l'esquerra el Pic Alt de Cubil (2833 mts.) i a la dreta el Pic Baix de Cubil (2704 mts.)

Bona innivació en aquesta zona, veient com estan algunes parts del Pirineu.

Des del Coll de Montmalús (2707 mts.) visió cap al cim.

La Teresa arribant al mateix Coll.

Últims metres abans d'arribar al cim.

Cim del Montmalús (2782 mts.)

Panoràmica des del cim del Montmalús, a l'esquerra els Pics de Cubil, a la dreta el Port d'Envalira.

El Puigpedrós de Lanòs (veure piulada d'aquest passat hivern) a l'esquerra, a la dreta el Coma d'Or.

Cap al sud, A l'esquerra La Muga (2860 mts.), a la dreta Tossa Plana de Lles (2916 mts.).

Desgrimpant un ressalt per sota el cim.

La Teresa amb els seus nous grampons Grivel Mont-Blanc.

No sempre es pot arribar amb el esquís fins al cotxe.

Primer ,una felicitació per l'elecció, neu, sol i sense vent.
Ja tènia ganes de poder estrenar les noves pells i els grampons.
I encara que jo no porti 27 anys practicant aquest meravellós esport, espero poder dir-ho en un futur....
Un molt bon inici de temporada.
Teresa

I quina cara de felicitat se us veu, fins al cotxe amb esquis,no es pot dir moltes vegades.
Ja comencem.
Ens veiem
Roger

Que buen estreno de grampones y de temporada.
Paco

Que puedo decir, si da envidia :).