dissabte, 3 d’agost del 2024

Viladrau- Seva- Collformic (1145 mts.)- Montseny (450 mts.)- Turó de l'Home (1706 mts.)- Santa Fe del Montseny- Viladrau.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.

Fa menys d'un mes que vàrem estar per aquesta zona, però aquell dia la mecànica ens va jugar una mala passada (l'eix pedalier) i a mig camí, ho vàrem deixar. Avui hem pogut fer sencera la volta, amb una grandiosa pujada al Turó de l'Home, per mi la pujada més dura que he pujat mai, des del poble del Montseny són més de disset kilòmetres de pujada amb una mitjana del 8% i rampes del 16% i un desnivell de 1.200 mts.
Surto de l'aparcament de la Solana (710 mts.) i vaig direcció a Seva on comença la pujada a l'Alt de Collformic de 2a categoria, són una mica més de nou kilòmetres amb una mitjana del 5%. És una pujada progressiva i es puja força bé, avui amb diferència de fa un mes, la gent o està de vacances o a la platja, però per aquí no hi ha ningú (millor).
Arribo a l'Alt de Collformic (1145 mts.), pensar que fa uns anys amb la Carme i la Teresa ens vàrem posar els esquís de muntanya en aquest punt i vàrem pujar fins al mateix cim del Matagalls. Avui fa calor, però les pluges d'ahir vespre han anat molt bé per la temperatura no tant per la carretera que està tota bruta de pedres, pinyes, pinassa, branques, etc, si no vas amb compte a les corbes, ten pots anar a terra.
Ara quasi catorze kilòmetres de baixada fins a passar el poble del Montseny on agafo una petita carretera a l'esquerra, en aquest punt comença la pujada al Turó de l'Home. Continuo un parell de kilòmetres fins que surto a la BV-5119 a La Costa de Montseny.
La pujada a partir d'aquí és dura amb un petit tram del 16%, quan porto quasi dotze kilòmetres d'ençà que he començat la pujada, arribo a la desviació al Turó de l'Home, són una mica més de cinc kilòmetres al 9% de mitjana amb un màxim del 14%, aquests kilòmetres són molt durs, però finalment arribo a Coll Pregon (1654 mts.) a sota mateix del Turó de l'Home (1706 mts.) amb la gravel no es pot arribar a dalt i no tinc ganes de caminar aquest tram.
Unes fotos i cap a baix a l'aparcament on m'espera la Irene, piquem una mica, omplo els bidons i continuem, fa una estona que el Xavi ha trucat a la Irene i després passaran per la Solana a fer el cafè amb nosaltres. Baixo fins a la cruïlla i segueixo fins a l'Alt de Santa Helena on baixo fins a Santa Fe del Montseny i pujo els últims quatre kilòmetres fins a l'Alt de Santa Fe (1304 mts.) amb una mitjana del 5% i màxim del 9%.
Baixada de més de nou kilòmetres i per fi, l'última pujada del dia, són dos kilòmetres al 4,5%, un cop a dalt de l'Alt de Bordoriol (1089 mts.), ara si, tot baixada fins a l'aparcament de la Solana (710 mts.) on ens espera un bon dinar al restaurant i després per rematar la magnífica jornada, ens veiem amb l'Anna i el Xavi on a part del cafè que fem plegats, podem parlar una bona estona de projectes, històries i moltes més coses......

Desnivell: 2.095 mts.

Amb la Irene a la sortida, a l'aparcament de la Solana.

Poc trànsit avui, la gent o ja està de vacances o estan a la platja.

Entrant a la població de Seva, vila de l'Àlex Crivillé.

Altimetria de Collformic des de Seva.

Entro al Parc Natural del Montseny.

Arribant al petit poble del Brull amb 287 habitants.

A la llunyania ja puc veure l'Alt de Collformic de 2ª categoria i primer port del dia.

Tot i fer calor, la temperatura és més que agradable per estar al mes d'agost.

El rètol està uns metres abans que la part superior.

Arribant a l'Alt de Collformic (1145 mts.)

Altimetria de la pujada al Turó de l'Home, jo he pujat des de la cruïlla de Collformic.

Només iniciar la pujada ja tenim els primers percentatges amb dos dígits.

A la dreta l'antena del Puig Sesolles, a l'esquerra el Turó de l'Home (1706 mts.), que lluny es veu.

Només passar el poble de La Costa del Montseny, el primer tram del 13%.

Arribant a la Font del Vilar.

A la dreta la carretera cap al Coll de Santa Helena, ara agafo a l'esquerra cap al Turó de l'Home.

Són quasi sis kilòmetres molt i molt durs, per mi és la pujada més forta que he pujat mai.

Des del Coll Pregon (1654 mts.) vista cap al sud.

Sota el Turó de l'Home (1654 mts.) amb el cim de Les Agudes al fons.

Coll Pregon (1654 mts.)

Baixo fins a Santa Fe del Montseny on començo la pujada a l'Alt de Santa Fe (1304 mts.)

Tot aquest tram circulo entre arbres, una ombra que s'agraeix.

Entro a la comarca d'Osona i deixo enrere el Vallès Oriental.

Última pujada del dia fins al Coll de Bordoriol (1089 mts.)

A la Solana coincidim amb l'Anna i el Xavi, fem un cafè amb gel i parlem una bona estona.