dissabte, 10 d’agost del 2024

Gavà- Begues- Olesa de Bonesvalls- Alt de l'Ordal (487 mts.)- Coll del Portell (567 mts.)- Gelida- Martorell- Gavà.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.

Amb aquestes calorades s'ha de triar bé la sortida, avui jo crec que l'hem encertat. Sortim de Gavà uns minuts abans de les set del matí i ho fem pujant per Can Feral fins a Can Bori (128 mts.), després continuem per la carena fins a arribar al Parc de Gavà on agafem els últims kilòmetres per la carretera fins a Begues.
Continuem per la mateixa carretera descendent fins a Olesa de Bonesvalls, com la setmana passada es veu que la gent està de vacances o a la platja, hi ha molt poc trànsit per la zona. Travessem el poble d'Olesa de Bonesvalls i a la sortida del poble agafem una pista en perfecte estat, són quasi vuit kilòmetres fins a l'Alt de l'Ordal (487 mts.), el pendent és moderat i es puja força bé.
Un cop a dalt de l'Alt, baixem un parell de kilòmetres fins al poble de l'Ordal, el travessem i al sortir del poble agafem una pista en bon estat en general, que comença suau, però a mesura que t'acostes al coll, cada cop agafa més pendent, uns metres abans d'arribar al coll hem de baixar de la bicicleta per l'estat de la pista, no són més de deu metres, assolim el Coll del Portell (567 mts.), punt més alt de la sortida d'avui.
Ara tenim vuit kilòmetres de baixada per pista fins a Gelida, hem d'anar amb precaució perquè hi ha força gravilla en els revolts i la roda de davant pot patinar amb facilitat. A Gelida parem a la font de Cantillepa on surt una aigua força fresca, però al cap de cinc minuts hem hagut de sortir de pressa perquè els mosquits ens estaven picant de valent.
Travessem Gelida, avui per sort de baixada, quasi sempre és en sentit ascendent, anem fins al polígon industrial on agafem la pista que ens porta fins a Martorell, fem una petita parada com ja és tradició al Pont del Diable i continuem per la pista del Llobregat fins a Gavà mar on fem un refresc.
Molt bona sortida, aprofitant una bona part del camí que vaig fer servir (gràcies a la Teresa per passar-me el trak) per anar a Montserrat.

Arribant a Can Bori (128 mts.)

Seguim el camí de la Galena, direcció al Parc de Gavà.

A l'esquerra el Castell de l'Eramprunyà i a la dreta la Desfeta (524 mts.)

Arribant a Begues, acabem de pujar la primera pujada dura del dia, encara queden dues més.

Per carretera descendent des de Begues, arribem a Olesa de Bonesvalls.

Bona pista per anar d'Olesa fins a l'Alt de l'Ordal.

Avui quasi no hem trobat gent pel camí.

Tram d'ombra on el termòmetre marcava 18º C., tot i que després hem arribat a 33ºC.

En aquest tram no hi ha grans pujades, és una pujada progressiva.

Arribant a l'Alt de l'Ordal (487 mts.)

Petit tram on hem de pujar caminant per arribar al Coll de Portell.

L'Hugo ha arribat ben sec aquí dalt, per sort a Gelida hem pogut tornar a omplir els bidons.

Coll de Portell (567 mts.)

Arribant a Martorell podem veure a la llunyania Montserrat.

Pont del Diable.

Pont per travessar el riu Llobregat.

Aquesta temperatura de 33ºC ha fet mal en el tram final de la sortida.