dijous, 15 d’agost del 2024

Arzúa- Boimorto- Piscines de Furelos (Melide)

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.

Altimetria del dia d'avui. Com podeu veure no hi ha ni un tram pla, tot pujades i baixades.

Deixem per uns dies les calorades de Barcelona per marxar uns dies a Galícia, només arribar el dimecres a la nit, el termòmetre marca 14 ºC, quin plaer.
Avui no hi ha pressa i començo força tard, però per la gent d'aquí, entenc que és normal perquè ells ho fan tot tard. Aquests dies enrere a casa, em vaig dibuixar un itinerari per carreteres secundàries i pista de terra, que surtis d'Arzúa i acabes a les piscines de Furelos al costat mateix de Melide, així després del bany podem anar a la pulperia a dinar. Com que no tenen la cuina tancada, pots anar a l'hora que et vingui de gust i per l'experiència d'altres anys, millor si vas tard perquè hi ha menys gent.
Surto d'Arzúa i vaig direcció al nord cap a Boimorto, això de pedalejar a Galícia és molt dur, no hi ha un pam planer, tot són pujades i baixades. A la sortida de Boimorto giro una mica cap a l'est i agafo el primer tram de terra del dia, són uns tres kilòmetres on la pista està força bé, hi ha un petit tram baixant que l'aigua ha deixat unes grans canaleres a terra, però amb precaució es passa bé.
Arribo a Sobrado dos Monxes el poble més al nord del dia d'avui, aquí ja giro cap a l'est fins a Pedramaior on començo a baixar cap al sud, després d'una pujada curta, però força dura amb trams del 15%, arribo a Castorres (755 mts.), punt més alt del dia d'avui.
A partir d'aquí encara em quedaran quatre petites pujades, que sumades fan uns sis kilòmetres amb una mitjana del 6%, però trams del 16%. Finalment, arribo al kilòmetre cinquanta-vuit, final de l'última pujada, ara em queden més de quatre kilòmetres de baixada.
Primera sortida dura, més del que em pensava i això que avui havia de ser un dia tranquil, per reservar forces per l'etapa de demà, que superarà els cent kilòmetres i quasi dos mil de desnivell positiu.

Un dia magnífic per rodar amb bicicleta, ni un núvol i temperatura agradable a l'ombra.

Aquest any ha plogut força per aquesta zona, està tot molt verd.

Desviació cap a Boimorto. Tot són carreteres secundàries on no passa ningú.

Arribant a Boimorto.

Primer tram de terra de la sortida d'avui, són uns tres kilòmetres amb la pista en general bona.

Mirada enrere per veure el tram recorregut.

Entrant a la petita població de Sobrado dos Monxes.

Església de Sobrado dos Monxes.

A la llunyania puc veure el poble de Melide.

Gaudint de la baixada després de realitzar l'última pujada del dia.

Al fons ja puc veure Melide.

Riu Furelos al costat de les piscines.

Ambient a les piscines de Furelos, són municipals i gratuïtes.