dissabte, 27 de juliol del 2024

Gavà- Torrelles de Llobregat- Begues- La Desfeta (524 mts.)- Gavà.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.

Ja fa unes quantes setmanes que estem sortint els dijous a la tarda amb l'Hug (company de feina) amb la bicicleta, feia força temps que no sortia i ara vol tornar a sortir. Avui decidim fer una matinal una mica més llarga i dura que les sortides del dijous tarda, el resultat ha estat molt positiu, ara a no deixar-ho Hug i continuar amb regularitat i disciplina.
Poc abans de les set del matí, ja estem circulant direcció a Sant Climent de Llobregat, entrem a dins del poble i a la mateixa plaça ja comença la primera pujada del dia.
Costa Fustera: Són quasi quatre kilòmetres de pujada amb una inclinació mitjana del 7% i tram màxim del 18%, un cop a dalt, iniciem la baixada fins a Torrelles de Llobregat. Al final de la baixada, ja comença la segona pujada del dia:
Torrelles a Begues per la pista: Són 7 kilòmetres de pujada amb una inclinació mitjana del 6,3 % i tram màxim del 14%, només portem setze kilòmetres des de l'inici de la sortida i ja hem fet onze kilòmetres de pujada amb un desnivell de més de sis-cents metres, deu-n'hi-do per començar el dia.
Un cop a Begues anem a buscar la carretera C-535 fins a la segona rotonda on agafem a l'esquerra direcció a la pista que va cap al Palau Novella, uns metres més endavant, passada la desviació del cementiri de Begues, agafem a l'esquerra i iniciem la tercera pujada del dia.
La Desfeta (524 mts.): Són 3,5 kilòmetres de pujada amb una inclinació mitjana del 5% i tram màxim del 15%. El primer tram d'aquesta pujada és força suau, però a l'arribar a la desviació de la Clota, el pendent ja guanya inclinació i així continua fins al mateix cim de la Desfeta (524 mts.), cim més alt de Gavà.
Aprofitem per fer unes quantes fotos i menjar una mica, sense massa temps per relaxar-nos, iniciem la baixada pel mateix lloc que hem pujat, però a l'arribar a la desviació de la Clota, agafem a l'esquerra fins al mateix Coll de la Clota (410 mts.) on comencem la quarta pujada del dia.
Coll Sostrell: Són 1,5 kilòmetres de pujada amb una inclinació mitjana del 5,5% i tram màxim del 12,5%, un cop a dalt una baixada per un petit corriol amb bon estat, ens deixa a la pista del Palau Novella, només ens queda deixar-nos caure fins a Begues.
Per la pista de terra del lateral que va paral·lela a la C-535 arribem a l'inici de la baixada cap a Gavà, baixem uns kilòmetres i a l'alçada de l'antic Parc de Gavà, deixem la carretera i entrem a la pista on després de passar per Can Ramoneda, anem a veure com està la Font del Ferro, totalment seca ni una gota d'aigua.
Acabem de baixar a Gavà i fem l'última pujada del dia fins a la Sentiu on després agafem una pista fins al polígon industrial i pel camí del mar fins a casa del Hug que viu a Gavà mar, jo faig una petita volta més i torno cap a casa, avui s'ha de netejar bé la bicicleta que ha patit molt amb aquestes pistes amb tanta pols.

Passades les set del matí ja entrem a Sant Climent de Llobregat.

Pista que puja a Costa Fustera.

Ben tornat a la bicicleta Hug, ara no ho deixis.

A dalt de Costa Fustera, són 4 kilòmetres des de Sant Climent, una mitjana del 7%, màxim 18%.

Després de baixar a Torrelles, iniciem la pujada per la pista cap a Begues.

A aquesta hora del matí no hem trobat a ningú per la pista.

Aquesta segona pujada són 7 kilòmetres al 6,3% de mitjana, màxim 14%.

Arribem a Begues, tot i que encara falta un kilòmetre al 9,5%..........

Pujant cap a La Desfeta (524 mts.), cim més alt de Gavà.

Tercera pujada del dia aconseguida, molt bé!!!!!

La Desfeta (524 mts.)

Torre de guaita a La Desfeta.

Als nostres peus el Castell de l'Eramprunyà i la Mar Mediterrània.

Quarta pujada del dia, aquí ja es comença a notar l'esforç de tot el dia.

A la baixada passem per la Fot del Ferro, seca actualment.

Ermita a Ca n'Amat.

Acompanyo al Hug a casa seva a Gavà mar, a mi encara em queden uns quants kilòmetres més.