dilluns, 20 de maig del 2024

Copa d'Espanya de Gravel a Llucena (retallada)

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.

Altimetria del dia d'avui. Dels cinquanta kilòmetres, ni deu metres plans.

El passat dissabte 11 de maig es va celebrar a Llucena una de les carreres de la Copa d'Espanya de Gravel,  el guanyador va ser el gran Alejandro Valverde. Aprofitant que estem allotjats a uns quaranta kilòmetres de Llucena em vaig descarregar l'itinerari de la carrera, buf 96 kilòmetres i més de 2.500 de desnivell. Després de dos dies d'activitat i demà dia de treball, decideixo retallar-la una mica i em queden 50 kilòmetres i 1.400 metres de desnivell, és molt per mi, però bé, ho provarem.
Surto del principi del poble de Llucena i després de travessar tot el poble en constant pujada, inicio una baixada per carretera asfaltada fins al kilòmetre set on comença la pista. Una mica de pla i lleugera baixada fins al kilòmetre deu on comença la primera pujada forta del dia, 5,2 kilòmetres mitjana del 7,3% i rampes del 16%.
Un cop a dalt una curta baixada i petita pujada fins a la Foixenta. 4 kilòmetres de forta baixada amb moltes pedres a la pista, pujada de 2 kilòmetres al 7,8% de mitjana i rampes del 20% on ja he de baixar uns metres de la bici. Començo a baixar, ara si per millor pista, passo per l'ermita de Sant Joan i agafo uns kilòmetres d'asfalt.
Al kilòmetre 25 torno a deixar l'asfalt i començo la pujada més llarga del dia, 9 kilòmetres al quasi 7% de mitjana i rampes del 19,6%. Una pujada molt dura on el terra està força humit i això fa que la roda es quedi una mica clavada amb la terra tant tova. Un cop a dalt hi ha un petit tram de puja- baixa, paso al costat de la font de la Parra on començo una forta baixada amb moltes corbes de ferradura fins al poble de Figueroles.
Aquí agafo l'asfalt, això si en pujada per no perdre el costum, 5 kilòmetres al 5,5% em deixen al poble de Llucena on acabo la sortida d'avui molt cansat.

Des d'aquí el meu aplaudiment a tots els participants en aquesta carrera la setmana passada, però especialment a l'Alejandro Valverde que amb un temps de 3:32:16 i traient més de 8 minuts al segon classificat va ser el guanyador de la carrera. Felicitats BALA!!!!!

Foto: Castellon Gravel Race.

Aquests primers kilòmetres per sortir de Llucena van per carretera secundària.

Mirada enrere per veure per on he vingut.

I per fi arriba el kilòmetre set on entro a la pista de terra.

Llarga pujada de vuit kilòmetres.

Zona molt tranquil·la, en tota la jornada només m'he creuat amb una persona amb BTT.

Cruïlla al costat de l'Ermita de Sant Miquel de Torroselles

Al fons es pot veure la pista per la qual acabo de baixar.

Inicio la segona pujada llarga del dia.

Aquests dies ha plogut per la zona i el terra està força tou, la roda s'enganxa una mica.

Aquí he de baixar de la bici, quasi el 20% ja és massa amb l'estona que porto pujant.

Mirada enrere per veure per on he pujat.

A dalt d'aquesta pujada, porto menys de trenta- cinc kilòmetres i més de mil docents metres.

Tram planer i ben aviat començo la baixada.

Arribant a Llucena, final de l'etapa, ufffff!!!!