dissabte, 18 de maig del 2024

Castelló- Embassament de Sitjar- Argelita- Alt Mas del Moro (794 mts.)- Alt de les Coronetes (715 mts.)- Lucena-Castelló.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.

Seguim aprofitant els bons dies pel sud i tornem a Castelló. Avui tinc marcada una circular molt maca, però al mateix temps molt dura per carretera, cap a l'interior de Castelló.
Surto de la Platja del Pinar i pel carril bici vaig fins al centre de Castelló, després de travessar tota la ciutat vaig direcció a l'embassament de Sitjar, sempre per carreteres secundàries o carril bici. Travesso el poble de Fanzara on es veu molta gent asseguda als bars fent l'aperitiu.
Continuo fins al poble de Vallat on faig la primera parada del dia a la Font de la Salut, omplo els bidons, tot i encara tenir aigua, però a partir d'ara no hi ha més lloc on agafar aigua i comencen les pujades de veritat.
Només sortir de Vallat, la carretera ja tira tota l'estona cap a dalt i només suavitza a l'arribar al poble d'Argelita. Travesso el poble i un kilòmetre després, deixo CV-194 cap a Ludiente, per agafar una desviació a la dreta on comença la pujada a l'Alt de Mas del Moro (794 mts.). Són quasi once kilòmetres de pujada, amb una mitjana del 5%, però amb trams del 11% i un petit del 13%.
És una carretera molt tranquil·la on només em vaig creuar amb dos cotxes baixant i un pujant, ja està, ni cap bici ni moto. La més absoluta soledat. Un cop arribo a dalt, comença una baixada i després un puja baixa, fins al peu de la pujada del següent coll, aquest més curt i senzill, és l'Alt de les Coronetes (715 mts.), són quasi dos kilòmetres a una mitjana del 7% amb trams del 11%.
Un cop a dalt, ara si tot baixada fins a Lucena del Cid on espero tornar dilluns a veure el circuit on la setmana passada el gran Alejandro Valverde va guanyar la carrera de la copa d'España de gravel. Passo al costat de Figueroles i a la sortida de L'Alcora, en una benzinera m'aturo a comprar aigua per què em queden quasi trenta kilòmetres i estic sense líquid.
Aprofito per menjar una barreta i beure una coca-cola, continuo per carreteres molt tranquil·les i agafo un carril bici que ja no deixaré fins al mateix Castelló. Ara només falta continuar pel mateix camí, però abans d'arribar a l'hotel m'apropo a la Platja del Gurugú on faig una foto.
Ara sí, a l'hotel a descansar després d'una bona i dura sortida. Demà amb la Irene anirem fins a Oropesa per la Via Verda i dilluns a veure si vaig a fer uns kilòmetres pel circuit de gravel.

Horari: 6h, 2 m.

A l'inici de la sortida al costat de la platja del Pinar.

Carril bici per anar al centre de Castelló.

Després de travessar tot Castelló, surto direcció Onda.

Just en aquest punt, comença la primera pujada del dia, són 4 kilòmetres al 4,5% de mitjana.

Embassament de Sitjar, kilòmetre trenta-dos.

Tot i no està ple, hi ha força aigua.

Al poble de Vallat, paro a la Font de la Salut a omplir els bidons. A partir d'aquí hi ha manca d'aigua.

Al poble d'Argelita, a partir d'aquí comença la pujada forta del dia.

Altimetria de l'Alt Mas del Moro (794 mts.). Port de 2a categoria.

Carretera molt tranquil·la, només han passat dos cotxes baixant i un pujant. Cap ciclista.

Hi ha uns núvols amenaçadors a la llunyania, finalment res.

Selfie al kilòmetre set de la pujada, encara falten més de tres.

Mirada enrere per veure el que estic pujant. Un port realment dur.

Al fons es pot veure per on continua la carretera.

A dalt de l'Alt del Mas del Moro (794 mts.).

Arribant a dalt del segon coll del dia.

A l'Alt de les Coronetes (715 mts.)

Baixada fins a Lucena del Cid.

Platja de Gurugú, a punt d'acabar la sortida.