diumenge, 9 de juny del 2019

Aldura (544 mts.), Urdaburu Txiqui (481 mts.), Urdaburu (599 mts.) des d'Idoia (320 mts.)

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse. És la circular amb la Irene.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse. És la segona volta jo sol.

Aquesta piulada és la que fa 500 en aquest humil blog. Moltes gràcies a tots per seguir-lo, espero seguir molts anys amb aquesta il·lusió per fer muntanya i després per deixar-ho reflectit en aquestes línies.
Des de ja fa uns anys, mirem de pujar un cop a l'any a Euskadi si és possible. Dissabte vam passar el dia per Donosti, no ens vam atrevir a banyar-nos (l'aigua estava a 16º) però si remullar-nos els peus al Cantàbric. Després a la nit com ja és habitual, a una Sagardotegi a fer el menú de sidreria, tot i que la temporada ja s'acabat, la part positiva és que estem molt més tranquils.
Diumenge al matí, sortim des d'Astigarraga fins a l'aparcament de sortida, situat a l'Idoia- Susperregi (320 mts.) en aquest lloc hi ha un restaurant on després dinarem al baixar de l'excursió. Avui és dia de competició a la zona, coincidim amb una carrera d'orientació.
Sortim direcció a l'est seguint un PR, tot està molt verd, el dia és magnífic per caminar, aquesta passada nit ha plogut una mica i ha refrescat força, al mateix temps el sol brilla amb ganes. Després de franquejar la muntanya i iniciar una pujada, sortim uns metres a una petita carretera per ràpidament deixar-la i agafar una desviació a la dreta. El sender és petit però ja es veu tota la pujada fins al primer cim, a mesura que pugem s'incrementa el pendent i així arribem al cim de l'Aldura (544 mts.) on hi ha una bústia al cim. Les vistes cap a Donosti són magnífiques, iniciem la baixada cap a l'oest, el primer tram és suau però després s'incrementa una mica el pendent, a l'estar humit s'ha d'anar amb compte a la baixada.
Arribem a la cruïlla que ens tornaria a Susperregi, nosaltres continuem fins que assolim la Borda Pagosarde on la Irene m'espera que torni. Continuo sòl i després d'una forta pujada, deixo el camí principal i em desvio a la dreta per anar a pujar el Urdaburu Txiqui (481 mts.), l'únic bo d'aquest cimet són les vistes que tinc del Urdaburu (599 mts.). Torno al camí principal i seguint un camí ben fressat però amb forta inclinació vaig guanyant metres, aquests últims he de fer servir les mans per pujar (F+), arribo al cim del Urdaburu (599 mts.) on coincideixo amb molta gent que ha pujat per l'altre vessant.
Un parell de fotos i inicio la baixada, em torno a reunir amb la Irene i continuem el camí fins a lloc de sortida, aquí en principi havíem de donar l'excursió per acabada però al veure que encara falta més d'una hora per la reserva que hem fet a Susperregi, decideixo donar una volta més sense motxilla i corrent el tram que ho permeti.
Surto de Susperregi (320 mts.) i segueixo el mateix camí que abans fins a l'inici de la pista asfaltada, continuo pel fort pendent herbós fins al cim de l'Aldura (544 mts.), he trigat 25 minuts des de la sortida, inicio la baixada i quan arribo a la Borda Malbazarko giro a la dreta i torno al Susperregi on ara si anem a fer un bon dinar.

Horari: 4h 8m

Donosti, el dissabte al matí.

Panoràmica de la platja de La Concha.

Pinta del Vent, obra d'Eduardo Chillida al 1977.

Panoràmica amb les tres escultures de ferro de més de 9 tones cadascuna.

Diumenge al matí, a la sortida de l'Idoia- Susperregi (320 mts.)

Estem al Parc Natural d'Aiako Harria de 6.913 hectàrees.

Inici de la sortida, el verd és el color que predomina.

Hi ha aigua per tot arreu, aquesta nit ha plogut una mica a la zona.

Curtes però dures rampes per arribar al cim.

Al fons podem veure la capital, Donosti.

Amb el zoom, una mica més a prop.

Bústia al cim.

Amb la Irene al cim de l'Aldura (544 mts.)

Donosti.

Al cim del Urdaburu Txiqui (petit) de 481 mts. Darrere podem veure l'Urdaburu (599 mts.)

Petit coll sota el cim.

Cap allà dalt he d'anar.

Últims metres per arribar al cim.

Al cim d'Urdaburu (599 mts.)

La Borda Pagosarde.

Segona pujada a l'Aldura.

Al fons l'Urdaburu (599 mts.), cim que he pujat fa una estona.

Segona vegada del dia al cim de l'Aldura (544 mts.)

Carme S ha dit...

Felicitats Josep Maria, felicitats per la sortida a Euskal Herria i MOLTES FELICITATS PER LA PIULADA NÚMERO 500. Ha estat un plaer compartir moltes d'aquestes amb tu, amb esquís, a peu, a "taxar" 3000s, a fer crestes. Activitats curtes, llargues, de varis dies, amb més gent, sols ... tot bé, sempre bé. Moltes gràcies per compartir i per tota la feinada que això suposa.

Felicitats Josep Maria, per la piulada 500, estic totalment d'acord amb la Carme, moltes gràcies per totes les previsions, les preparacions, tota la feina que ocasiona i que suposa preparar una sortida perquè pugui tenir el èxit assegurat.

Per molts més anys increïbles, d'aquests que ens treuen l'alè i ens omple de felicitat, de seguir somiant en gran i que aquests somnis es multipliquin.

Josep Mª Moyà ha dit...

Moltes gràcies Carme i Teresa. És un plaer sortir amb gent con vosaltres (i altres companys) que feu que les coses siguin més fàcils en aquests temps tan difícils.
Que continui per molts anys aquesta relació.