dissabte, 7 de febrer del 2015

Tour de Guet (601 mts.)



 Avui tornem amb l'Irene a la comarca Francesa de l'Aude, ella en té per unes hores a la reunió de feina anual. Jo, aprofito per sortir a entrenar una mica, vull pujar el Tour de Guet (601 mts.), l'any passat no vaig poder arribar a dalt de tot per culpa de la boira, avui ho vull fer amb una ruta circular. Per arribar a l'aparcament tenim que passar el poble de Camplong d'Aude i després de passar per les Gorges du Congoust arribem al poble de Montlaur, agafem la desviació a la dreta i després de 3,5 kilòmetres i just en un revolt molt tancat deixo el cotxe.
Surto de l'aparcament (305 mts.), la temperatura marca -1º, no es la millor temperatura per córrer per la muntanya però bueno. El camí comença baixant uns 80 metres de desnivell, a partir d'aquí i fins al cim tot pujada, tota l'estona el camí va seguint el GR-36 per tant està molt ben marcat. La nevada de la setmana passada encara es deixa notar, a mida que vaig pujant cada cop hi ha més neu, la pujada és molt constant i això permet pujar corrent fins al mateix cim. Uns metres abans d'arribar al cim ja es veuen les antenes i la gran fita que al mateix temps serveix de refugi provisional. Arribo al cim del Tour de Guet (601 mts.) amb un vent violent, unes fotos i cap abaix, enlloc de baixar pel mateix lloc de pujada, decideixo baixar per l'aresta est, per on vaig pujar ara fa un any.
La pendent es molt forta per aquest vessant,en un moment estic a la carretera (180 mts.), ara només en falten 10 kilòmetres per la carretera per tornar al lloc de sortida on tinc el cotxe.


Desnivell: 625 mts.

Recorregut: 19,5 Km.

Horari: 3h 27m.






 No es la millor temperatura per començar a córrer.


A l'aparcament (305 mts.) on deixo el cotxe, encara queda neu de la setmana passada.


 El camí al ser un GR està molt ben marcat tota l'estona.


 A mida que vaig pujant cada cop hi ha més neu al camí.


 Segueixo el GR-36 direcció al Tour de Guet (601 mts.)


 El vent de moment en aquest vessant aguanta i no molesta massa.


 Cada cop més neu.


 Ja es veu el cim.


 A dalt del cim coincideixen dos GR diferents, el 36 i el 77.


 Tour de Guet (601 mts.).


 Inicío la baixada per l'aresta, aquí el vent si que molesta.


 Des d'aquí ja es veu la carretera que em portarà al cotxe, al fons el poble de Montlaur.


 Uns quants kilòmetres després arribo al poble de Montlaur.


 Aquesta cabina telefònica deu fer anys que no funciona.