diumenge, 8 de febrer del 2015

Col de Pailhères (2001 mts.) des de Mijanès.

Avui, després de l'entrenament d'ahir de quasi 20 kilòmetres i amb un vent molt fort en alguns moments en arribar a l'estació Francesa de Mijanès, decideixo pujar cap al Col de Pailhères (2001 mts.). Surto un centenar de metres abans d'arribar a l'estació (1520 mts.), és l'últim lloc on ha passat la màquina llevaneus, avui ja veig que serà un dia dur, doncs, hi ha molta neu nova (tocarà obrir traça tot el dia) i el vent bufa amb ganes.
Segueixo la carretera, el tram que va entre arbres hi ha molta neu, a la part superior on està més exposat al vent el gel sobresurt per sobre de l'asfalt. Quan arribo a la cota 1820 puc pujar directa i axis m'estalvio unes quantes corbes. A mesura que pujo, el vent cada cop bufa amb més ganes, la part superior del coll està molt ventat. En pocs minuts arribo al Col de Pailhères (2001 mts.) on hi ha un petit refugi, que algú s'ha deixat la porta mig oberta, la neu ha entrat dins i la porta està travada, impossible entrar per treure les pells i beure una mica a cobert. Després de fer tot això descrit abans a l'exterior inicio el descens. Baixo directa per unes pales amb molt bona neu fins a arribar a la cota 1750 on aquí torno a agafar la pista que em deixa al costat mateix del cotxe.

Just en aquest punt es on ha deixat de passar la llevaneus, per tant poden pujar amb esquís.

La Irene al costat del cotxe, al fons la petita i familiar estació de Mijanès.

Prohibit circular cotxes.

Bona nevada aquesta passada setmana a la zona de Mijanès.

Això és el que veig per davant meu, molta neu, avui toca obrir traça.

I per darrera això...........

L'unica senyal de que això és una carretera, un port clàssic del Tour de França.

El vent bufa amb força intensitat, la neu es veu amb ondulacions ocasionades per aquest vent.

Més d'un metre de neu nova.

Punts kilomètrics pels ciclistes a l'estiu.

Les meves traces es veuen seguint la carretera.

La carretera va fent zigazages per anar guanyant metres.

A l'esquerra el Tarbésou (2364 mts.).(cliqeu per veure sortida al Tarbésou)

Part superior del port.

El vent ha fet de les seves al Col.

Refugi al mateix Col de Pailhères (2001 mts.).

Visió cap a l'estació de Ascou-Pailhères, a la zona de Ax-les-Thermes.

Col de Pailhères (2001 mts.).

Traces de baixada per sota de les grans cornises.

Potser t'hagués anat bé tenir una "RETRAC" per obrir trinxera...i no haver de fer-ho tu sol després de la pallissa del dissabte!!!
Per cert, i l'enllaç de la sortida anterior del Tarbésou,ens facilitaria moltíssim el treball per preparar la nostra propera sortida.

Certament el vent sembla capritxós. El mateix dia vaig fer sòl el Nérassol des de l'Hospitalet (també vaig haver d'obrir traça des d'abaix doncs no havia ningú més a la muntanya) i feia molt menys vent. Des del cim vaig fer una foto de la zona del Tarbessou i es veia com allà el vent s'emportava literalment la neu. T'envio foto per whatsapp