dissabte, 26 de juny del 2010

Cresta Turon Neouville( 3035 mts.)-Pic Trois Conseillers( 3039 mts.)

Divendres 25-06-2010

Després de haver fet ahir la cresta dels Frondellas, desmuntem la tenda del càmping de Escarrilla ( Sallent de Gállego) per anar fins a Barèges.
Per arribar creuem el Coll del Portalet ( 1794 mts.) i al arribar a Eaux-Bonnes tenim que agafar la desviació cap al Coll d' Aubisque però quina es la nostra sorpresa doncs esta tancat.
Això significa que tenim que baixar fins a Louvie-Juzon i seguir cap a Lourdes ( uns 70 km. més).
Al passar el poble de Luz-St-Sauveur seguim la ruta cap el Coll del Tourmalet i 2 km. després de passar el poble de Barèges agafem el desvio a mà dreta direcció al Plateau de Lienz ( 1500 mts.) on hi han un parell de restaurants i una petita estació d'esquí alpí. A partir d'aquest punt comença una pista forestal en bastant bon estat fins que arribes a una corba ( 1675 mts.) on has de deixar el vehicle ja que esta prohibit continuar ( només vehicles autoritzats).
Preparem les motxilles i per la mateixa pista amb forta pendent i una gran calorada arribem al Refugi de la Glere ( 2140 mts.).
Mentre estem a la meravellosa terrassa del refugi amb vistes magnifiques sobre el massís de Neouvielle, arriben una parella de Barcelona ( Montse i Xavi ) que han fet un corredor al Pic de Neouvielle. Al cap d'una estona arriben dues noies molt simpàtiques de Berga ( bueno una es quasi de Barcelona) elles son la Queralt ( la guia ) i la Núria ( l'aspirant).
Nosaltres sis passem el sopar rient tota l'estona i som la mirada de tota la gent que aquella nit esta al refugi, després d'explicar mil i una histories ens acomiadem desitjat-nos molta sort per el dia següent , ja que tots tres grups anem a fer coses molt diferents però molt interessants.

Dissabte 26-06-2010

Surto del refugi a les 5.25 del matí , segueixo el camí ben marcat fins quasi arribar al llac Det Mail ( 2350 mts.), aquí giro a mà dreta (Sud) i passo per la part superior dels llacs de Estelat, tant l'inferior com el superior.Entro a la Coume Estrète on encara esta tot ben nevat, per sort la neu esta amb molt bones condicions ja que no fan falta grampons però tampoc t'ensorres.
Per la mena de canal aquesta, arribo al Col de Coume Estrète ( 2767 mts.) on hi ha una vista impressionant del Pic Long. A partir d'aquí agafo la cresta molt fàcil que em deixa en un gran replà ( 2911 mts.) desde on ja es veuen les grans fites del cim i en pocs minuts arribo al Turon de Neouvielle ( 3035 mts.) , he trigat 2h. 25 m. del refu al cim.
El següent tresmil esta sota meu per una aresta molt dreta i amb roca descomposta, es el primer desgrimpatge de la temporada i es nota ja que em costa bastant trobar el ritme, al final arribo a la segona bretxa desde on , i amb una fàcil grimpada faig la Pointe Reboul- Vidal ( 3007 mts.) , amb aquest nom es recorda a les primeres persones que varen pujar un tresmil l' any 1787.
Torno a remuntar fins al Turon i a partir d'aquí començo el següent tram de cresta.
El primer tram es fàcil i després comencen les petites dificultats que sempre les passo per el vessant del llac de Cap de Long, en cap moment les dificultats superen el II grau i la roca es força bona.Els últims metres es una aresta de neu que em deixa al Pic de Trois Conseillers (3039 mts)
Uns francesos en fan unes fotos i baixo fins al bretxa de Neouvielle ( 2926 mts.).
Baixo per el glaciar de Maniportet fins arribar als llacs del mateix nom ( 2650 mts.) i desde aquí per la via normal fins al refugi de la Glere.

Horari 6h 45 m.

Amb l'Irene recollim les coses del refugi i baixem fins al cotxe. Despres de passar el Coll del Tourmalet i l' Aspin arribem al bonic poble de Saint-Lary on es quedem a dormir a un hotel que coneixem d'altres ocasions.
Quan entrem a sopar a una pizzeria del poble sabeu a qui ens trobem: la Queralt i la Núria.
Si nois i noies la guia i l'aspirant que varen coincidir al refugi de la Glere, sopem plegats i continuem rient com sempre ( prometo una sortida amb vosaltres )

Pista per arribar al refugi de la Glere ( 2140 mts.)

Vista cap al Neouvielle i Trois Conseillers

Coume Estrète amb el seu coll al fons

El Pic Long i el Campbieil a l'esquerra

Ultims metres per arribar al Turon i a la dreta l'aresta de la Pointe Reboul- Vidal

Pic de Neouvielle

Desde el cim del Turon la Pointe Reboul-Vidal

Cim del Turon de Neouvielle

Desde la Pointe Reboul el Turon i la cresta cap els Pic de Trois Conseillers

Pic de Trois Conseillers

La cresta realitzada i a l'esquerra el Pic Long

Aresta dels Trois Conseillers al Pic de Neouvielle

Glaciar de Maniportet

Llac de Maniportet ( 2650 mts.)

La cresta realitzada amb la bretxa de Neouvielle a l' esquerra

Amb la guia Queralt a l'esquerra i l'aspirant Núria a la dreta

JOSEP, VEIG QUE T'HAS DEIXAT ALGUN COMENTARI SOBRE LES "AVENTURETES" DE LES NOIES DE BERGA...JEJEJEJ...

ENS VA AGRADAR MOLT CONÈIXER-VOS,. ENS HO VÀREM PASSAR MOLT BÉ. SEGUR QUE ASSOLIRÀS TOTS ELS OBJECTIUS QUE ET PROPOSIS! GRÀCIES I PETONS!(NÚRIA, L'ASPIRANT)

Hola Josep,
Unes fotos molt guapes, sobre tot la del llac, sembla un ou ferrat.
Vaja llàstima que no tornéssim a coincidir a St Lary ja que nosaltres també vam passar dissabte per la tarda, però al final vam marxar a sopar a Boltaña i a dormir a Ainsa, al pàrquing de dalt del poble es dorm de conya, doncs diumenge volíem escalar per Olvena, la qüestió és que ni somiar-ho de fer amb la calor que feia.
Una abraçada i que tingueu un bon viatge per vacances!!
Molts records a la guia i aspirant, unes noies encantadores.