dissabte, 15 de juny del 2024

Gavà- Montserrat- Gavà per muntanya amb la gravel.

Itinerari marcat amb el cicle computador Hammerhead Karo II.


Altimetria del dia d'avui.


Uns dies enrere, la Teresa em va passar l'itinerari de la sortida que havien fet amb l'UME feia unes setmanes. L'inici era a Gavà i el final al Monestir de Montserrat, la gràcia d'aquesta sortida era anar el màxim tram possible per pista de muntanya i sense tocar la carretera. 
Em va agradar molt la sortida quan m'ho va explicar, però vaig pensar que podíem allargar-ho una mica més i tornar fins a casa amb la mateixa bicicleta, em vaig dibuixar l'itinerari i a esperar el dia que pugues realitzar-ho. Finalment aquest dissabte ha arribat el dia. 
Quan falten deu minuts per les set del matí, ja estic a sobre de la bicicleta i agafo la pista que passa per Can Bori (128 mts.) i continua fins a l'antic Parc de Gavà, un parell de kilòmetres per carretera i arribo a Begues, aquest tram sí que el faig per carretera fins a arribar a Olesa de Bonesvalls on només sortir del poble, ja agafo una pista que després de més de set kilòmetres de pujada em deixarà a l'Alt de l'Ordal (487 mts.) on per carretera baixaré fins al poble de l'Ordal. 
Des de la mateixa carretera ja comença la tercera pujada del dia i només sortir del poble ja agafo la pista en bones condicions, són tres kilòmetres fins al Coll de Portell (567 mts.), els últims vint metres els he de fer caminant (l'únic tram de tota la sortida) per què hi ha molta pedra i és molt dret. Una llarga baixada per bona pista encara que amb força pedres em deixa a Gelida. 
Travesso tot el poble i baixo fins a la cota 70 per travessar el riu Anoia. Un altre cop a pujar (curta, però molt dreta) i continuo per pista fins a anar a buscar la B-224 que em deixa a Sant Esteve Sesrovires on faig la primera parada del dia. Hi ha una font al centre del poble amb unes taules i bancs de fusta on aprofito per omplir els bidons i menjar una barreta.
Continuo i després de travessar el poble agafo el camí real cap a Esparreguera, baixo fins a la riera de Masquefa que baixa amb aigua, però aconsegueixo passar-ho tot sense baixar de la bici. Travesso la riera a la cota 120 i a partir d'aquí fins al Monestir de Montserrat, tot pujada. Travesso Esparreguera per l'Avinguda Francesc Macià (antiga carretera per anar al Pirineu), a la sortida del poble agafo una pista que em porta fins a Collbató on m'espera la Irene, aprofitem per fer la segona parada del dia, menjar una mica i tornar a omplir els bidons. 
M'acomiado de la Irene, ella va cap a Monistrol on agafarà el cremallera fins al mateix monestir, al mateix Collbató ja agafo una pista en bones condicions que va cap a Vinya Nova per després girar direcció al Bruc, però sense arribar-hi. 
Pujo per la pista de la plana llarga i després d'uns quants kilòmetres, surto a un parell kilòmetres de Can Maçana al qual arribo per la carretera B-111. Arribo a Can Maçana i giro a la dreta, ara només em falten uns deu kilòmetres de puja-baixa pel vessant nord de Montserrat per arribar al Monestir de Montserrat on m'espera la Irene. 
Estem una estona per aquí dalt i quan ens cansem, jo amb bicicleta i la Irene amb el cremallera, baixem fins a Monistrol on ens espera un bon dinar. Quan hem acabat de dinar, ens acomiadem fins al Pont del Diable a Martorell, baixo un tram per la carretera, travesso tot el poble d'Olesa de Montserrat i després combinant pista i carretera arribo a Martorell. 
Ens fem les últimes fotos del dia plegats, la Irene va cap a casa, a mi em queden els trenta kilòmetres per la pista paral·lela al riu Llobregat fins a casa. Magnífica sortida, per tornar a repetir. 


Desnivell: 2450 mts.

Recorregut: 146,5 Km.

Horari: 8h, 52m.



Arribant a Can Bori (128 mts.)


El sol comença a sortir per l'est, passen uns minuts de les set del matí.


Al fons puc veure les primeres cases de Begues, cap allà vaig.


Arribant al final de la primera pujada a Begues.


De Begues a Olesa de Bonesvalls he anat per carretera, aquí ja agafo pista.


Aquesta segona pujada per pista va des d'Olesa fins a l'Alt de l'Ordal.


Alt de l'Ordal (487 mts.), un parell de kilòmetres fins al poble d'Ordal i torno a agafar pista.


Coll de Portell (567 mts.) entre el poble de l'Ordal i Gelida.


Des del mateix Coll de Portell, mirada enrere per mirar el que acabo de pujar.


Primera visió de Montserrat al fons amb les vinyes, uns dies enrere amb la Teresa vàrem passar per aquí fent la Penedès 360.


Bona pista per rodar, la veritat és que quan les pistes són dolentes no puc fer fotos, aprofito quan són bones.


Entrant a Sant Esteve Sesrovires, aquí faré la primera parada en una font per omplir els bidons.


Només sortir de Sant Esteve, el dia és magnífic per rodar en bicicleta.


Al fons ja puc veure Esparreguera.


La riera de Masquefa normalment està seca, amb la pluja d'aquests dies baixa aigua, puc passar tota l'estona al damunt de la bici.


Deixo enrere Esparreguera i entro a Collbató on he quedat amb la Irene, 4h i 32m des de casa.


Surto de Collbató i vaig cap a Vinya Nova per pista amb força pedres.


Tot aquest tram vaig alternant pista bona i pistes dolentes.


Últim tram de pista, surto a la carretera que va a Can Maçana, em falten dos kilòmetres per arribar.


Entro al Parc Natural de la muntanya de Montserrat.


Arribant a Can Maçana (717 mts.)


Per la BP-1103 que va per la cara nord de Montserrat.


Arribant a Montserrat amb el Sostre del Monestir darrere meu. Una mica més de sis hores.


Amb la Irene a la plaça de Montserrat, fem un petit descans aquí dalt.


Baixem a Monistrol a dinar, després continuo la ruta.


Ens tornem a retrobar al Pont del Diable a Martorell.


Ara només em falten trenta kilòmetres fins a casa.


El riu Llobregat al seu pas per Castellbisbal, baixa força carregat amb les últimes pluges.