diumenge, 6 d’agost del 2023

Pic Gias (3013 mts.), Clarabide Occidental (3008 mts.), Clarabide Central (3020 mts.) i Clarabide Oriental (3012 mts.) des de l'Estany de Gias (2635 mts.)

Ampliació del tram Estany Gias- Cims.

Durant tota la nit, el vent no ha parat de bufar amb ganes. Ho ha fet a rafegues, però hi havia moments que la tenda interior et tocava a la cara. Hem esmorzat dins de la tenda i poc després de les set del matí ja estem a l'exterior equipant-nos per començar una llarga jornada.
Deixem la nostra tenda a l'Estany de Gias (2635 mts.), anem a buscar un camí indefinit i perdedor en algun punt que va pujant amb un cert pendent fins a arribar al Coll de Gias (2927 mts.). A partir d'aquí anem franquejant pel vessant Aragonès, quan arribem a la vertical del cim, enfilem directament i assolim el primer tresmil de la jornada: Clarabide Oriental (3012 mts.)
Fem les fotos al cim i sense perdre temps baixem per l'aresta O fins a una mena de fals coll on iniciem la pujada al segon tresmil: Pic de Clarabide (3020 mts.). Continuem cap a l'oest per una aresta planera i fàcil, ben aviat comencem a baixar a una falsa bretxa on hem de fer servir les mans per progressar. El vent és fort en alguns moments, has d'anar amb compte perquè hi ha trams de grimpada horitzontals i això et pot fer perdre l'equilibri. Pugem el tercer dels Clarabides: Clarabide Occidental (3008 mts.), ràpidament tornem pel mateix lloc i arribem al Clarabide principal un altra vegada.
Baixem pel vessant est fins a la Bretxa de Gias (2966 mts.) on iniciem una petita pujada per terreny ben marcat fins al peu del Pic Gias. Deixem els pals en un lateral i ens preparem per a la grimpada, són tres ressalts curts (II-) fàcils i sense massa exposició que ens deixen a l'aresta cimera i en pocs minuts assolim el quart i últim tresmil de la jornada: Pic Gias ( 3013 mts.).
Desgrimpem pel mateix lloc que hem pujat, agafem els pals i baixem fins a la Bretxa de Gias (2966 mts.), veiem traces que baixem directes cap al fons de la vall, les seguim fins que agafem el mateix camí de pujada (2750 mts.) i sense cap problema arribem a la tenda on hem sortit fa una mica menys de tres hores. Recollim tot el campament i iniciem la baixada fins al refugi d'Estos (1890 mts.) on parem a menjar i beure una coca-cola fresqueta perquè la calor s'està intensificant.
Amb la panxa plena, continuem el camí pel mateix lloc que vàrem passar fa unes vint-i-cinc hores, finalment arribem al cotxe i després de recollir tot el material, baixem a Benasque a fer un bon plat combinat, a per la pròxima.......

Desnivell: + 650 mts.
                  - 1990 mts.

A primera hora del matí ventós, sortim a fer els quatre cims.

Al fons, encara amb ombra podem veure el Coll de Gias (2927 mts.), cap allà anem.

El sol comença a sortir pel Seil de la Baque (3104 mts.)

Pujant cap al Coll de Gias, podem veure el Pic Gias (3013 mts.), serà l'últim tresmil del dia.

Ja intuïm el Coll de Gias (2927 mts.)

A l'esquerra el primer cim de la jornada: Clarabide Oriental (3012 mts.)

Deixem enrere el Coll de Gias (2927 mts.)

Cada cop més abaix l'Estany Gias (2635 mts.)

Primer tresmil del dia: Clarabide Oriental (3012 mts.)

La cresta del Gourgs Blancs (3129 mts.)- Torre Armengaud (3114 mts.) la vaig fer amb el Rubén.

Els tres següents cims ja estan a la vista.

La mole del Posets (3369 mts.), segon cim més alt del Pirineu després de l'Aneto (3404 mts.)

Arribant al segon cim del dia, mirada enrere on podem veure els tres cims que farem avui (un ja l'hem fet)

Segon cim: Clarabide Occidental (3008 mts.)

Tram horitzontal amb un fort vent que et fa extremar les precaucions.

Franqueig fàcil, però exposat.

Clarabide Central (3020 mts.)

Baixem cap a la Bretxa de Gias (2966 mts.)

Iniciem la grimpada al Gias (II-).

Superant el segon ressalt.

Anem a buscar l'aresta que ens portarà al cim.

La Teresa a l'aresta, al fons el Clarabide Occidental primer cim del dia.

Coll de Gias a l'esquerra i cresta TorreArmengaud- Gourgs Blancs.

La Teresa arribant al quart tresmil del dia.

Equilibris cimers.

Pic Gias (3013 mts.)

Baixem cap a l'Estany de Gias, la Teresa mimetitzada dins del requadre.

Ja veiem el refugi d'Estos, una parada per recuperar forces.

Molt agraïda per acompanyar-me a fer 4 3000's més per la meva col·lecció, a continuar sumant

Xavier M ha dit...

Ferma sortida, sí senyor !