dilluns, 14 d’agost del 2023

Arzúa- Curtis- Arzúa.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Altimetria del dia d'avui.


Últim dia d'activitat a Galícia, avui havia de ser un dia de recuperació després d'aquests dos dies seguits d'activitat. Com podeu veure a l'altimetria, res més lluny de la realitat. Un altre dia amb quasi setanta kilòmetres de recorregut i com a molt un parell d'ells plans, la resta pujada i baixada.
Surto d'Arzúa amb 15ºC i una mica ennuvolat, avui vaig sense cap destí final, tinc unes tres hores, quan faci una hora i mitja donaré la volta. Passo al costat de Boimorto després de deu kilòmetres des de la sortida, els primers quatre de baixada, els següents sis de pujada, no és dura perquè tota l'estona vaig amb el plat gran, però està tota l'estona entre el 3% i el 4%.
Un cop surto a l'AC-840 que és la carretera que ve de Melide, el trànsit s'incrementa, hi ha forces camions, encara rai que el lateral és ampla i es circula amb seguretat. Arribo al poble de Curtis que pertany a la comarca de Betanzos, m'agradaria continuar una mica més, però porto una hora i vint minuts i vull tornar per un altre lloc que em farà allargar una mica més la sortida.
Torno pel mateix lloc que he vingut, però a l'arribar a Boimorto en lloc de continuar per la carretera principal, agafo a la dreta per unes carreteres secundàries i molt tranquil·les, que em fa allargar la sortida uns deu kilòmetres més.
Torno a entrar a Arzúa i cap a casa, una bona dutxa i avui toca pop amb cachelos a una de tantes poperies que hi ha a Melide. Uns dies ben aprofitats amb una bona temperatura que et permet entrenar amb moltes ganes.


Desnivell: 875 mts.

Recorregut: 67, 5 Km.

Horari: 3h, 1m.  





Deixo enrere Arzúa amb uns núvols amenaçadors al cel (no va fer res).


A l'anar pujant el sol guanya la partida als núvols.


Com és la tònica d'aquesta zona un cop t'allunyes de les nacionals, carretera tranquil·la.


Deixo el concello d'Arzúa i entro al de Curtis.



Entrant al poble de Curtis, després de donar una volta pel poble, torno per on he vingut.


Al baixar, quan arribo a Boimorto agafo una carretera que vaig passar el primer dia molt bonica.


Ermita da Mota.


Alt de Goimil.