dissabte, 16 de maig del 2020

Gavà- Dipòsit- La Clota- Gavà.

Nosaltres aquí encara estem en fase 0, una setmana més sense poder sortir del Municipi, avui improvisem aquesta circular per culpa del temps. El pronòstic per avui al matí era de possibilitat de pluja, per tant la idea que tenim per avui la deixem per la pròxima setmana. Era una ruta amb molts trams per damunt de roca i si plou rellisca molt. Busquem un recorregut amb millor pista per no patir relliscades.
Sortim de Gavà, enfilem cap a Can Feral, passem pel "pont de les formigues" i en lloc d'agafar a la dreta cap a Ca n'Amat, continuem recte. Als pocs metres veiem una entrada a la dreta, és la desviació a la mina de ferro que va haver-hi durant molts anys a Gavà.
Continuem i quan portem quasi sis kilòmetres, arribem a la carretera entre Gavà i Begues, la travessem i continuem per la pista inferior que en un tram final de forta pujada ens deixa a l'antic dipòsit d'aigua de La Sentiu. En aquest punt, en principi teníem que continuar a l'esquerra i iniciar la baixada, veient que el dia s'està arreglant i no plourà, agafem a la dreta i anem a buscar la pista que van baixar la setmana passada. Són 1,7 kilòmetres i quasi 200 metres de desnivell.
Arribem a la cruïlla amb La Clota i agafem a mà esquerra, direcció al Purgatori o Penitents. És una baixada (en aquest cas d'avui) molt forta amb un percentatge molt alt. Quan passem per La Sentiu ens trobem al David, Guillermo i Juan Carlos de la nostra empresa que també han sortit a donar una volta.
Continuem pel pla de La Sentiu i en pocs kilòmetres arribem a Gavà.
A veure si la pròxima setmana no amenaça pluja i podem gaudir d'una sortida més llarga.

Iniciem un nou dia a Gavà, al fons el Castell de l'Eramprunyà.

Pujant pel "Pont de les Formigues".

Entremig de la vegetació s'aprecia l'entrada a la Mina de Rocabruna, d'on s'extreia ferro.

Arribem a la cruïlla amb la carretera a Begues.

Rutes ben senyalitzades.

Travessem la carretera.

Al fons el Castell d'Eramprunya.

Amb el zoom es pot veure millor.

Entremig del verd, podem veure la pista vermella del Purgatori per on baixarem en una estona.

A l'esquerra el Mar.

Arribant a la cruïlla (310 mts.) de la Clota.

Castell de l'Eramprunya des del Purgatori (Penitents)

A punt d'iniciar la baixada del Purgatori (Penitents)

Unknown ha dit...

bon dis Company, heu estat qui al Costat

Una setmana més a escalfar-nos el cap per al pròxim itinerari.