dissabte, 4 de maig del 2019

Cap de les Raspes Roies (2759 mts.) i Port d'Erta (2460 mts.) des de Boi-Taüll (2040 mts.)

L'excursió d'avui té sortida i arribada a l'aparcament de l'estació de Boi-Taüll (2040 mts.), tot i que no et deixen arribar a l'aparcament perquè les barreres estan abaixades i amb un candenat posat per a no poder passar. Això ens vam trobar el divendres a la nit i vam haver de baixar a dormir uns metres més abaix al primer replà que vam trobar.
Dissabte a primera hora deixem el cotxe al costat de la barrera i caminem uns metres fins a l'inici de la neu. Pugem fins al Pla de la Carlina (2170 mts.) i girem a l'esquerra per iniciar una pujada constant fins al Coll de Roies (2540 mts.). Ahir va nevar durant tot el dia i s'han acumulat més de 30 cms. nous, al ser els primers del dia hem d'anar obrint traça tot l'itinerari.
Des del Coll de Roies ja podem veure l'última pujada fins al cim, aquí anem alternant trams de neu pols amb neu dura, el vent a poc a poc va incrementant la seva velocitat. Arribem al cim del Cap de les Raspes Roies (2759 mts.), fa força vent i tot el camí que volíem seguir fins al Tuc de Moró (2739 mts.) es veu força ventat, aquí mateix decidim canviar la idea inicial i baixar fins al Pla de Carlina (2170 mts.) per després pujar al Port d'Erta (2460 mts.), pensem que aquí estarem més protegits del vent com així va ser.
Després de treure pells, iniciem la baixada fins al Coll de Roies (2540 mts.) amb molts tipus de neu: dura, pols, una mica encrostada, etc. Pugem uns metres a escaleta fins a situar-nos a la part superior del coll i aquí tenim la primera baixada orgàsmica del dia. Al ser els primers a pujar en el dia d'avui, hem pogut veure una pala magnífica que després es fica dins un tub, per no fer malbé la pala l'hem rodejat per la seva dreta i així deixar-la completament verge per poder realitzar una memorable baixada. Trobem una neu pols magnífica que ens fa cridar de satisfacció a cada gir, així arribem fins al Pla de la Carlina (2170 mts.)
Després de relaxar-nos i despertar del somni viscut, tornem a posar pells i iniciem una nova pujada, per un primer tram suau arribem al Pla de les Bassetes (2250 mts.), aquí comencem a fer unes llargues llaçades per arribar al Port d'Erta (2460 mts.). El primer que veiem, és la visió de la Pica Cerví (2740 mts.), només he pujat una vegada i ja fa molts anys i recordo un gran cim i no fàcil. Aquí dalt no fa vent, aprofitem per beure i menjar una mica, ens asseiem al sol aprofitant que no fa massa calor.
Iniciem la baixada del dia, baixem directes del Port, quina neu tornem a trobar, aquí ja no és pols perquè ha transformat amb el sol però ha quedat una neu "moquette" que diuen els francesos sobre una base dura que ens fa gaudir fins a límits insospitats.
A partir del Pla de la Carlina (2170 mts.) la neu ja està més pesada però encara així la gaudim fins al mateix final de l'estació (2040 mts.). Dues baixades magnífiques que no ens imaginàvem trobar així, que continuï la festa el màxim possible, que això s'acaba..........

Pic Cerví de Durro (2630 mts.)

Després de superar la primera rampa inicial, arribem al sol.

Obrint traça, al fons el Tuc del Muntanyó (2600 mts.)

La nevada d'ahir divendres ens ha anat perfecte per gaudir d'una bona neu.

La muntanya sense cap traça, tota per nosaltres.

Franqueig a la part superior abans d'arribar al Coll de les Roies (2540 mts.)

La Teresa amb la visió perduda al Parc Nacional d'Aigüestortes.

Sota la Teresa podem veure el Coll de les Roies (2540 mts.), després pujarem al Port d'Erta (2460 mts.)

Al cim del Cap de les Raspes Roies (2759 mts.)

Panoràmica des del cim.

Boníssima neu pols durant aquesta primera baixada del dia.

D'aquell cim venim i ara anem a pujar al Port d'Erta (2460 mts.)

Dia magnífic avui a la Vall de Boí. Obrint traça amb una bona neu.

A la part superior es pot intuir el Port d'Erta.

Tot i fer molt de sol, avui no és un dia especialment calorós.

A l'arribar al Port d'Erta (2460 mts.), el primer que veiem és la Pica Cerví (2740 mts.), cim que vaig pujar ja fa molts anys.

Seqüències de la baixada de la Teresa des del Port d'Erta (2460 mts.)

Les nostres traces de baixada.

A mesura que anem baixant hem de parar per gaudir d'aquest descens amb aquesta neu, ufff...

Un dia més, arribem amb els esquís als peus fins al mateix cotxe.

Tot i que el dia prometia ha estat infinitament superior, impressionant, un festival de girs.
Encertat el lloc i el moment.

Per cert haurem d'acaronar aquestes cames perquè puguin continuar obrint traça, gràcies.