diumenge, 12 de maig del 2019

La Coma (2220 mts.), Bretxa Arcalís (2716 mts.), la Coma (2220 mts.), Les Portelles (2562 mts.), L'Hortell (1940 mts.)

La fletxa de color vermell és la primera pujada i baixada.
La fletxa de color lila és la segona pujada i baixada.

Aprofitant que ja fa unes quantes setmanes que ha tancat l'estació, pugem un cop més a La Coma (2220 mts.) "la nevera d'Andorra", lloc on guarda molt bé la neu a final de temporada.
Aprofitant que Andorra està mig buida i els hotels molt bé de preu (grans descomptes els que estan oberts)  pugem el dissabte a la tarda la Irene i jo, així aquest diumenge no s'haurà de matinar tant.
El primer que veiem aquest matí al llevar-nos és que el vent no ha afluixat, al contrari bufa amb molta força. Arribem a l'aparcament de La Coma (2220 mts.) i el vent segueix bufant fort però sembla que ha parat una mica. Inicio la pujada per la part més dreta de l'estació (la que toca al Port de Rat), la neu esta dura, es nota que aquesta nit ha gelat aquí dalt. Arribo al peu (2520 mts.) de la Bretxa Arcalís, ja no poso ni ganivetes, directament grampons. Carrego els esquís a la motxilla i cap a dalt, sóc el primer a passar per aquí avui, a mesura que pujo el vent cada cop és més fort, per això uns metres per sota de la Bretxa decideixo girar cua i tirar cap avall. Segueixo amb grampons perquè la neu està molt dura. A l'arribar al peu (2520 mts.) torno a calçar els esquís i arribo a la part superior de l'estació "Les Portelles" (2562 mts.) que tot i estar quasi a la mateixa alçada està molt més a l'esquerra (sentit ascendent).
Guardo les pells i baixo fins on està la Irene a La Coma (2220 mts.), aquí baix sembla que el vent no és tan fort com abans, decideixo tornar a posar pells i començo la segona pujada del dia, pujo pel mateix lloc però una mica abans d'arribar al peu de la Bretxa, inicio un franqueig i així puc arribar sense cap problema a Les Portelles (2562 mts.). Començo a baixar pel mateix lloc que fa una estona però quan porto 500 metres agafo a la dreta i baixo per la Portella del Mig fins a arribar a l'Hortell (1940 mts.) on ja m'espera la Irene amb el cotxe.
A veure si podem exhaurir unes 3 setmanes més la temporada d'esquí de muntanya, a veure la pròxima setmana si el temps ens deixa fer activitat.

Desnivell: +910 mts.
                  -1140 mts.

Amb la Irene a la sortida a La Coma (2220 mts.)

Direcció a la Bretxa Arcalís (2716 mts.)

La pujada cap a la Bretxa d'Arcalís (2716 mts.)

Port de Rat (2537 mts.), coll que comunica Andorra amb França (Soulcem)

A la dreta el Pic de Tristaina (2876 mts.) entre núvols.

La neu està molt dura i em poso els grampons.

Sota la Bretxa d'Arcalís (2716 mts.) on giro cua pel vent que està fent.

Allau sota la Bretxa d'Arcalís.