dissabte, 2 de març del 2019

Circular al Pic de Tarbésou (2364 mts.) passant pels Estanys Rabassoles, Blau i Negre.


 Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Traverse.


Mapa IGN 1:25.000


Avui estem amb la Irene a la comarca del Donezan que pertany al departament francès de l'Ariège, vull pujar al Tarbésou (2364 mts.) però fent una circular per un lloc desconegut per mi, on gaudiré de la solitud d'aquesta terra, no trobaré ningú en tot el dia (i després diuen que l'esquí de muntanya està massificat)
Surto de l'aparcament de la petita i familiar estació d'esquí de Mijanés-Donezan (1525 mts.), agafo d'inici la Route Forestière de Riou Pla, quan porto 1,3 km de la sortida deixo aquesta ruta a la meva esquerra i agafo a la dreta la Route de Canrusc, passo per la Cabanya de la Mire (1585 mts.), tot i que quan he començat la ruta queien 4 gotes en aquest moment plou amb ganes (al sortir estàvem a 4 ºC), la pista a poc a poc agafa alçada i arribo als 1650 mts. En aquest punt la pista comença a baixar fins que arribo a la cruïlla amb la Route de Bruyante (1570 mts.), porto des del cotxe ja 4 kilòmetres i això ha estat un puja- baixa constant.
Aquí em trobo una barrera baixada pels cotxes que volen passar a l'estiu per aquesta pista forestal, s'acaba la pista i entro dins del bosc, la neu fins aquí n'hi havia força, a l'entrar dins el bosc has d'anar buscant-la perquè aquí no n'hi ha molta. Després d'anar trampejant aquest tram com millor puc, aconsegueixo passar el riu que baixa de l'Estany de Rabassoles, un tram de pujada forta per sortir del torrent i a la meva dreta ja puc veure totalment colgat per la neu l'Estany de Rabassoles (1860 mts.), jo vaig uns metres per damunt de l'Estany i així continuaré una bona estona.
Arribo a la cota 1920 i puc veure a la meva esquerra l'Estany Blau, continuo pel llom, al fons ja puc veure el Pic de Tarbésou (2364 mts.) i a la dreta el coll que em portarà a l'altre vall. Segueixo pel mateix llom i a la meva esquerra però uns metres per sota meu puc veure l'Estany Negre (1980 mts.), començo a girar una mica a la dreta sempre per la part inferior de la vall, quan estic a la vertical del coll però uns 100 metres per sota, em poso els esquís a l'esquena i amb els grampons acabo de pujar aquests últims metres (35º).
Assoleixo el Coll (2180 mts.), torno a calçar esquís i continuo cap a cim, 50 metres per sota i quan es comença a posar dret he de tornar a calçar grampons (la neu està molt dura) i així arribo al cim del Pic de Tarbésou (2364 mts.) on el vent és violent, faig un parell de fotos i inicio la baixada fins on tinc els esquís. Aquesta primera part de la baixada la neu està força dura, baixo una petita canal (50 mts.) a 30º i els cantos dels esquís treuen espurnes, a mesura que baixo la neu transforma i el tram dret del bosc està molt millor.
Passo per Refugi de l'Orri (1720 mts.), ara només em queda arribar a les pistes de l'estació i baixar suaument fins a arribar al cotxe on m'espera la Irene.
Molt bon recorregut solitari per pujar al Tarbésou d'una manera diferent de l'habitual.


Desnivell: 1240 mts.

Recorregut: 16,3 Km.

Horari: 5h, 28m.







Inici de la sortida a l'estació de Mijanès- Donezan (1525 mts.)


Cabanya de la Mire (1585 mts.)


Ara plou amb més ganes......


Arribo a la cruïlla amb la Route Forestière de Bruyante (1570 mts.) a 4 km de la sortida.


Barrera utilitzada a l'estiu perquè no circulin els vehicles.


Per fi surto del bosc de l'Agréboul, mirada enrere.


A punt de veure l'Estany de Rabassoles.


Estany de Rabassoles (1860 mts.)


Mirada enrere, a la part inferior esquerra,  l'Estany de Rabassoles.


L'Estany Blau (1920 mts.)


Cap al llom de l'esquerra he d'anar.


Muntanyes del Donezan.


Del fons de la vall vinc, no he vist ningú en tot el dia, ni veuré.


A l'esquerra l'Estany Negre (1980 mts.), davant el Tarbésou (2364 mts.)


Aquí es pot veure l'accés al coll, els últims 100 metres els pujaré amb els grampons.


Arribada al Coll (2180 mts.)


Des del mateix Coll ja es pot veure el cim.


Arribada al cim.


Al cim del Pic de Tarbésou (2364 mts.) amb un vent violent.






Des del mateix cim es pot veure l'itinerari que he seguit per arribar al Coll.


Per aquí acabo de baixar en un bon descens.


1 comentari:

Anònim ha dit...

Així m'agrada, d'investigador total , descobrint noves zones per a futures sortides.
Fins aviat
TT