dilluns, 18 de febrer del 2019

3ª etapa circular al Queyras. St Veran (2045 mts.) - Pic de Château Renard (2989 mts.) - Col de Longet (2701 mts.) - Pic Traversier (2882 mts.) - Pont de Lariane (2024 mts.)

Mapa IGN 1: 25.000

La tarda anterior a la Gîte davant d'unes cerveses (i coca cola) hem estat pensant en el recorregut del dia d'avui.
Tenim tres opcions a realitzar:  1a opció: St Veran - Col Longet - Pic Traversier. 2a opció: St Veran - Pic de Château Renard - Col Longet - Pic Traversier i la 3a opció igual a l'anterior però agafant els remuntadors de l'estació de St Veran.
Finalment decidim la tercera opció, demà hem de treballar i si volem fer els cims i conduir fins a arribar a casa avui mateix, aquesta és l'opció que veiem més viable.
Sortim de la Gîte d'etape Costebelle on ens han tractat molt bé i agafem la navette que puja fins a l'estació, comprem el forfait de randonnée (1 pujada 18€) i agafem l'arrastre Bouticare per baixar la pista Le Foret fins a la cadira de Les Cassettes, baixem per la pista L'Inglin. Pugem amb l'arrastre Le Gran Serre i al deixar la perxa ja podem posar pells.
Iniciem la pujada (2790 mts.) amb un franqueig ascendent vorejant per la part inferior el Pic de Château Renard, arribem al coll de l'observatori meteorològic (2940 mts.), només ens queda puja els últims metres per assolir el primer cim del dia, Pic de Château Renard (2989 mts.), les vistes són magnífiques, podem veure des de l'aparcament on van deixar el cotxe tres dies enrere fins al Mont Viso. Podem estar una bona estona al sol tot i que avui fa una mica d'aire.
Baixem caminant uns metres i ja podem calçar esquís, iniciem la baixada fins a l'observatori i continuem per suaus pendents direcció al sud. La neu aquí està molt ventada i ens fa treure el millor de nosaltres per poder baixar amb condicions. Baixem fins al final de la vall on parem a posar pells (2610 mts.). Iniciem una suau pujada fins al Col de Longet (2701 mts.), mirem com està la pujada i després baixada del Traversier, la neu es veu força dura, la Teresa decideix esperar-nos aquí.
La Carme i jo iniciem la pujada amb ganivetes, la primera part amb una certa inclinació, després a mesura que pugem cada cop va decreixent fins que assolim el llom. Arribem al que ens pensàvem que era el cim però veiem que encara hem de baixar uns metres i pujar la següent depressió que és on està el cim. Arribem al Pic Traversier (2882 mts.) tercer i últim cim d'aquesta travessa, ens fem la foto de rigor la Carme i jo.
Iniciem la baixada directes des del cim direcció a St Veran, a l'arribar a la cota 2730 iniciem un franqueig a la dreta per anar a buscar el Col de Longet (2701 mts.) on ens tornem a retrobar amb la Teresa. Després de descansar uns minuts, iniciem la baixada des del Col, aquests primers girs sobre neu una mica dura però un cop entrem a l'obaga trobem una neu pols (la millor dels tres dies) que no ens esperàvem. Baixem fins a la cota 2280 per terreny suau i molt divertit, a partir d'aquesta cota entrem dins del bosc que com que no és massa espès podem baixar amb total garantia.
Finalment arribem a l'aparcament de Pont de Lariana (2024 mts.) tres dies després d'haver començat aquesta aventura. Han estat tres dies magnífics que no oblidaré mai amb unes grans companyes de sortida.
Moltes gràcies Carme i Teresa per haver pogut gaudir de la vostra companyia, ens veiem molt aviat.

Desnivell: + 1290 mts. (725 mts. amb els remuntadors)
                  - 1410 mts.

Horari: 5h 6m. (desde St Veran)

St Veran (2045 mts.) a primera hora del matí.

El poble de St Veran ja queda molt abaix.

Punt on iniciem la pujada (2795 mts.) després de deixar els remuntadors.

A poc a poc ens apropem al cim, a la part inferior podem veure St Veran.

Observatori meteorològic al coll del Château.

Últims metres per assolir el primer cim del dia.

Al fons podem veure per on vam passar ahir a la tarda.

Placa al mateix cim.

L'observatori vist des del cim.

Un simpàtic francès ens fa aquesta foto al cim.

Al cim del Pic de Château Renard (2989 mts.)

Iniciem la baixada primer a l'observatori, després cap al Col de Longet.

Aquí podem veure la baixada des del Pic de Château Renard direcció al Col de Longet.

Parem a posar pells per pujar al Col.

Tram suau direcció al Col de Longet.

Ja ens queda poc per assolir el Col, a la dreta el Pic Traversier.

Col de Longet (2701 mts.)

Pujant al Pic Traversier.

Últims metres abans d'arribar al cim.

Panoràmica des del cim, a l'esquerra el Col de St Veran.

Des del cim, mirada enrere. Al fons podem veure el cim assolit fa una estona: Pic de Château Renard.

Amb la Carme al Pic Traversier (2882 mts.), tercer i últim cim d'aquesta travessa.

Iniciem la baixada per una molt bona neu pols, les noies ara que ja estem a punt d'acabar fan bromes.

La Carme gaudint d'aquesta neu pols.

La Teresa ha gaudit molt en la seva primera travessa d'esquí als Alps.

Petit descans al tram final de la baixada.

Arribada al cotxe tres dies després d'haver sortit. Moltes felicitats Carme i Teresa pel treball ben fet.

Agraïda Josep María per gestionar una sortida als Alps a la meva MIDA, ha sigut la meva primera i espero que no l'última.
Agraïda Carme per estar en els moments crítics i en els moments "cerveziles".