dissabte, 11 de novembre del 2017

Primera sortida d' esquí de muntanya 2017-2018. Roc de la Calme (2213 mts.) i Pic de la Gallinera (2127 mts.)

Recorregut marcat amb el rellotge Suunto Traverse.

L'itinerari marcat al mapa francès IGN.

Ni en el millor dels somnis em podia imaginar fa 15 dies quan estava a Andorra pujant el Pic de l'Estanyó que avui ja iniciaríem la temporada d'esquí de muntanya 2017-2018, la meva 31ª temporada, com passen els anys però amb la mateixa moral i ganes que sempre, si no més.
Aquesta setmana ha estat un no parar de mirar les condicions de la muntanya, que si neva amb ganes, que si fa vent, que si el dissabte el vent bufarà amb força, etc.
Sortim a primera hora del dissabte direcció a Formiguères, a l'arribar a l'estació ja veiem que no podrem fer gran cosa, plou amb insistència i el vent bufa amb ganes. Decidim esperar una estona i aprofitem per menjar-nos l'entrepà veient com plou a través dels vidres, arriba una parella amb esquís de muntanya (era l'únic cotxe a l'estació quan hem arribat nosaltres), estan força xops, ràpidament marxen. Nosaltres consultem diferents webcams i veiem  que a Font-Romeu el temps és millor, cap allà que marxem.
Arribem a l'aparcament de Les Airelles (1930 mts.) a l'estació de Font-Romeu i la veritat és que el dia està millor tot i que el vent bufa amb força. Sortim i iniciem la pujada per les pistes tancades fins a arribar al cim de La Gallinera (2127 mts.)  que coincideix amb la part superior del telecadira des Airelles, aquí baixem 30 metres sense treure pells i girem a la dreta per continuar per una pista amb una lleugera inclinació i assolim el Roc de la Calme (2213 mts.), part superior del telecadira du Roc.
Traiem pells i iniciem una magnífica baixada per una pista vermella fins a l'aparcament de la Calme (2040 mts.), que curta se'ns fa aquesta baixada, tornem a posar pells i pugem per on fa uns minuts hem baixat, assolim per segona vegada el Roc de la Calme (2213 mts.) i baixem per on hem pujat la primera vegada (pista suau), a l'arribar a la cruïlla no volem caminar els 30 metres fins a la part superior ni posar pells per tan poc tram, així que tornem a baixar per una més que suau pista fins a l'aparcament de la Calme (2040 mts.), tornem a posar pells per última vegada i pugem fins al Pic de la Gallinera (2127 mts.), el vent ha incrementat la velocitat i el dia cada cop està més tapat, traiem pells i iniciem l'última baixada del dia, quin regal per nosaltres baixar per la pista sense ningú i amb les pistes tancades però amb molt bona innivació.
Per ser la primera sortida de la temporada a 11 de Novembre i amb el mal temps al Pirineu, la cosa no pot començar millor, a veure si continua nevant i no hem de parar d'aquí a uns dies.

Molt poques vegades podem sortir des del mateix cotxe amb esquís l'11 de Novembre.

Inici de la sortida a l'estació de Font-Romeu, telecadira de Les Airelles (1930 mts.)

Primers metres de la temporada, amb un fort vent present durant tota la jornada.

Pujant direcció al Pic de la Gallinera (2127 mts.)

Un cop assolit el Pic de la Gallinera ens trobem un tram planer per enllaçar la segona pujada.

Roc de la Calme (2213 mts.), part superior de l'estació de Font-Romeu.

Mirada enrere per veure la primera baixada de la temporada, anem direcció a l'aparcament de La Calme (2040 mts.)

Després d'arribar a la part inferior tornem a posar pells i cap amunt que fa pujada.........

Tram central amb una certa inclinació.

Els núvols no desapareixen, tot i que el sol vol sortir entremig.

Voltes maries per girar en terreny inclinat.

Arribant per segona vegada al cim del Roc de la Calme (2213 mts.)

Baixant cap a l'aparcament de Les Airelles (1930 mts.)

Que bé que es baixa per la pista quan està tancada i no hi ha ningú.

Gaudint d'una fàcil i divertida baixada.

Qualsevol camina poden esquiar..............................

Per ser la primera sortida de temporada no ha estat gens malament.

I quan veiem el cotxe vol dir que això s'acaba per avui, a veure la pròxima setmana si la cosa continua o millora.

Bonne saison. La prochaine fois on ira tous ensemble!

Ònia

Tenint en compte la previsió de mal temps i que estem a 11 de Novembre, no podíem haver escollit millor.
Esperem que sigui un bon inici de temporada i un NO parar.