dissabte, 6 de maig del 2017

Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.) i part superior estació d'Ordino-Arcalís (2545 mts.)

Dissabte 6/5/2017.

La idea inicial era fer una travessa entre Pas de la Casa i Grau Roig passant pel Pic Negre d'Envalira i la Portella de Joan Antoni (2681 mts.). El pronòstic meteorològic per avui dissabte no és del tot bo, fins a les 11 del matí es preveuen pluges, per això sortim més tard de casa. Que estrany això de sortir a les 7.30 del matí però el temps sempre és el que mana. Arribem al Pas bastant abans de les 11 i passant per Portè uns minuts abans plovia una mica, els núvols segueixen enganxats als cims per tant decideixo variar una mica la sortida.
Al centre del Pas de la Casa està tot ple de francesos comprant tot el que un es pot imaginar, pugem uns kilòmetres, direcció al Coll d'Envalira i en una corba tancada (2220 mts.) de dretes deixem el cotxe. Avui surto direcció cap abaix, faig els primers girs per arribar a la part inferior de l'estació (2110 mts.) on poso les pells i inicio la pujada, el dia a poc a poc s'està arreglant, arribo al Coll Blanc (2620 mts.) i segueixo el mateix camí que la setmana passada fins a arribar al cim del Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.), després de fer la foto al cim inicio la baixada, els primers girs la neu està una mica encrostada però just després d'aquests girs la neu es transforma i començo a gaudir d'aquesta neu primavera i decideixo no parar fins a arribar a la part inferior del telearrastre del Montmalús (2154 mts.) a la veïna estació de Grau Roig.
Torno a posar pells i començo la pujada, avui no se que passa però no hi ha ningú a la zona, ni motos de neu ni esquiadors de muntanya, arribo al Coll Blanc (2620 mts.) torno a treure pells i inicio una baixada d'aquella que recordes, quina neu.............., al final un dia que semblava perdut, he pogut gaudir d'una genial neu primavera i sense ningú per la zona.

Avui començo el dia baixant fins a la part inferior de l'estació.

Per segona setmana consecutiva, em torno a trobar amb el Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.)

Força neu encara en aquest vessant nord.

Els núvols van i venen, de cop es tapa tot i en 1 minut el sol ho envaeix tot.

Últims metres per arribar al cim.

Al cim del Pic Blanc d'Envalira (2724 mts.)

Els Pics de Cúbil a la dreta de la imatge.

Coll per anar al Pic Negre d'Envalira des del Pas de la Casa,

Primera baixada amb neu primavera excepcional, quina bona neu.

Això és un no parar de gaudir,

Inicio la segona pujada del dia, des del telearrastre Montmalús (2154 mts.) a l'estació de Grau Roig.

Segona baixada del dia cap al Pas de la Casa, com podeu veure la neu magnífica.

Diumenge 7/5/2017.

Avui decidim pujar amb la Irene fins a Arcalís, la idea és pujar fins a La Coma (2200 mts.) però uns kilòmetres abans d'arribar en un revolt ens trobem una gran congesta de neu on hem de deixar el cotxe (2080 mts.). Sortim des d'aquí mateix amb els esquís i les raquetes, pugem per la pista per estalviar un parell de revolts a la carretera, just en el punt que la pista comença a agafar inclinació nosaltres girem a la dreta per continuar per la carretera totalment nevada (només ens traiem els esquís un petit tram de 25 metres).
Arribem a La Coma (2200 mts.) i a partir d'aquí agafem una pista que puja per la part dreta de l'estació i passa just per sota del Port de Rat (2537 mts.), tota l'estona la inclinació és molt assequible.
Arribem a la part superior de l'estació (2545 mts.), parem una estona i poc després comença el festival de neu primavera, la Irene a l'anar amb raquetes no ho nota tant però jo al portar esquís, uffffffffffffffff.
La neu es manté amb molt bones condicions i a la part superior queda una crema que em fa gaudir molt, continuem la baixada fins a arribar al mateix cotxe amb els esquís-raquetes als peus.

Iniciem la pujada per les pistes ja tancades fa dies d'Arcalís.

Aquí seguim la carretera encara totalment nevada.

Arribem a la Coma (2200 mts.) on hi ha un petit refugi de pedra, a part de tot el complex de l'estació.

Tot i el vent que fa, la calor prem de debò.

Pujant direcció a la part superior de l'estació.

Cataperdís (2806 mts.)

La Irene pujant cap a la part superior de l'estació, darrere el vessant sud tot pelat.

Part superior de l'estació (2545mts.), a la dreta el Pic d'Arcalís (2776 mts.)

Aresta per pujar al Cataperdís.

A la dreta el Port de Rat (2537 mts.)

Boníssima neu per baixar, les traces ho demostren.

Ja de baixada amb tot el Circ del Cataperdís darrere.

A mesura que ha passat el dia el vent ha anat disminuint.

A l'esquerra el Pic de la Fontblanca (2904 mts.) amb la seva espectacular cara Oest, a la dreta el Pic de Besalí (2639 mts.)

Unknown ha dit...

Felicitats als dos per aquesta sortida amb la neu uffffff, tant si es va amb raquetes com si es va amb esquís... a gaudir com sempre!!!!!