dissabte, 11 de juny del 2016

Pic Maubic (3058 mts.) des de Cap de Long.

Última sortida d'esquí de muntanya de la temporada 2015-2016, no per ganes però la setmana vinent hem de provar tot el material d'alpinisme (després d'estar guardat  a l'armari durant la temporada hivernal) per les futures sortides que ens esperen.
Aquesta setmana s'apunten la Carme i la Teresa, la idea inicial era anar al Neouvielle però durant la setmana una piulada de Komando Kroketa em fa veure que a la zona encara queda molta neu. El que passa com sempre és que hi ha coses a favor i en contra. A favor és que com va succeir no vàrem trobar a ningú en més de 9 hores, en contra el pas de llac en temporada hivernal, sempre havia sentit que el franqueig per sobre el llac amb neu era exposat i al final del llac uns passos de roca delicats, en fi, jo crec que és el moment de provar-ho i el resultat final tot i ser una sortida dura és totalment satisfactori.
Sortim de Cap de Long (2170 mts.) passades les 6 del matí, durant la nit ha estat plovent però ara el dia és bo tot i que al fons podem veure la boira com ve direcció a nosaltres. Al cap de pocs minuts ja trobem la primera canal de neu que hem de travessar amb l'aigua del Llac esperant-te a la part inferior, aquests primers metres són els pitjors, ja que inicies la sortida fred i fins que no agafes la confiança suficient vas més tensionat del que hauries d'anar.
Arribem a creuar fins a 7 vegades diferents llengües de neu fins que arribem al final de la neu i iniciem els passos de roca, són més exposats que difícils però no val a badar. Primer pugem uns 6 metres en tendència a l'esquerra per després fer un franqueig molt exposat de 10 metres i una desgrimpada de 8 metres. Uff, ja estem a l'altra part, ara iniciem la pujada primer per neu després per herba fins a situar-nos al peu de la canal més dreta de la sortida, aprofitant que la neu esta dura (no fan falta grampons) ens estimem més pujar caminant fins a arribar a la cota 2495 on ja podem calçar esquís, a partir d'aquí la pujada és molt divertida amb bona neu de pujada, tot i que en alguns moments els esquís rellisquen (això és molt bona senyal per la baixada). Al arribar a uns 250 metres del cim decidim fer una parada per recuperar forces i continuem cap al cim, sota el cim hi ha un pla que aprofitem per deixar els esquís i continuar caminant els últims metres, la boira comença a fer acte de presència a les parts altes de les muntanyes i el cim del Pic Long ja no es pot veure. Una aresta fàcil de roca ens deixa al cim de Pic Maubic (3058 mts.), no ens entretenim al cim per què no volem que ens agafi la boira de baixada i no poder gaudir del que s'intueix un gran descens per una magnífica neu primavera. Arribem al pla on hem deixat els esquís (3005 mts.) i traiem pells, ajustem botes i.................................., a gaudir d'una magnífica neu per uns pendents suaus fins a arribar a l'inici del tub, una canal de 35º que gràcies a la bona qualitat de la neu la baixem sense cap problema, podem baixar fins a la cota 2240 i després de caminar 30 metres tornem a calçar esquís i aixi acabar a la cota 2180 metres increïble a mitjans de juny.
Ara només quedar arribar fins a l'inici del llac i fer en sentit contrari els passos de roca passats fa unes hores, el més complicat és el segon amb un franqueig descendent, mullat i caient aigua per tot arreu on els esquis no fan un altra cosa que molestar.
Finalment ens situem a la neu on ja només ens queda anar amb compte per no anar a parar dins el llac.
Gran sortida amb molt bona companyia, fa un dia que hem penjat els esquís i ja estem desitjant que arribi la temporada 2016-2017.

Passades les 6 del matí ja estem preparats per sortir a Cap de Long (2170 mts.)

Durant la nit anterior ha estat plovent com es pot apreciar en el tolls d'aigua.

Primer franqueig per sobre del llac.

La boira (que ens agafarà després) comença a sortir per darrera del final de la presa.

Seguim creuant el llac pel camí d'hivern (el d'estiu va per uns quants metres per sobre nostre)

A l'esquerra el Turon de Neouvielle (3035 mts.), a la dreta el Pic des Trois Conseillers (3039 mts.)

Al fons el Col Tourrat (2604 mts.)

Hi ha moments que estem molt a prop de l'aigua.

Mireu si la tenim a prop, una relliscada podia tenir conseqüències, no val a badar.

Ja estem arribant al tram de roca.

Avui tocarem totes les disciplines de la muntanya: roca, neu, esqui, gramponatge.

La boira ve darrera nostre.

Aresta Ferbos al Trois conseillers, aresta dels Trois Conseillers al Pic de Neouvielle, a la dreta el Pic Ramoung.

Tram de roca per sortir de la travessa del Llac de Cap de Long.

Desgrimpada per anar a buscar la rimaia que tenim sota nostre.

Des de la part inferior es pot veure la desgrimpada efectuada.

Després de creuar tot el Llac ens atrapa la boira.

Al deixar el final del Llac ja trobem neu encara que aquests primers metres no es continua.

Fins a arribar a la part superior d'aquestes roques no ens posarem el esquís de pujada (2495 mts.), a la baixada serà un altre cosa.

Per fi ja portem els esquís als peus.

A la dreta es pot veure el cim del Maubic.

Magnífica vista de Cap de Long.

El cim el tenim tota l'estona a la vista.

La neu esta en molt bones condicions.

A mesura que anem pujant la visió cada cop es millor.

Petit descans a 250 metres del cim.

Al fons ja es veu el cim del Maubic, a l'esquerra el Pic Long (3192 mts.)

A l'esquerra la cresta de l'Agulla Tourrat (3014 mts.)

El Llac Tourrat (2636 mts.) a l'altre vessant de Cap de Long.

Ja es veuen les fites del cim, al fons el Pic Long tapat per la boira.

La Carme i la Teresa arribant al cim.

Aresta Pic Maubic-Pic Long.

Pic Maubic (3058 mts.)

Canal per la qual acabo de baixar esquiant.

Part superior de la canal.

La canal de baixada vista tota sencera.

Desgrimpada per arribar a la part inferior del Llac.

Tram de roca per franquejar el llac.

Bona roca de granet.

Últim pas de roca abans d'arribar a la neu, molta tensió en aquests passos.

Carme S ha dit...

Una molt bona despedida de la temporada d'esquí. Ha estat genial.
Ara.... a gaudir de l'estiu.

Un comiat espectacular i amb una companyia inigualable , sense veure a ningú durant 9 hores i amb una neu fantàstica a meitats de Juny.
Gràcies al promotor de la sortida, ja donàvem per acabada la temporada.
Ara a continuar amb altres activitats.
Ens veiem aviat.

Roger ha dit...

Quin final de temporada,la recompensa a gent persistent.
Records.

Penya Niu d'Or ha dit...

Xulo ,xulo, quina passada!!!