dissabte, 6 de febrer del 2016

Formiguères (1740 mts.), Serra de Mauri (2420 mts.), Refugi de Camporells (2240 mts.) i quasi Petit Peric (2420 mts.)

Al Pirineu una setmana més continua sense nevar, avui per més desgracia pels esquiadors de muntanya, el temps es presenta amb molt vent a totes les cotes, a mesura que avanci el dia cada cop pitjor.
Però necessitem metres de desnivell i kilòmetres per futurs objectius així que no hi ha excusa i cap al Pirineu que marxo. Tal com està el panorama, si vols sortir amb esquís als peus des de cota baixa (1740 mts.) només pots iniciar la sortida des d'una estació d'esquí, ja que a Formiguères han tingut la brillant idea de marcar una pista per pujar fins a dalt de la Serra de Mauri (només aquí ja fas 700 metres de desnivell) aprofito i pujo per ella.
És la pista que està més a la dreta de l'estació, passen pocs minuts de 2/4 de 9 del matí quan surto, uns minuts abans han sortit uns quants francesos. Al passar entremig dels arbres el vent no es nota i he de parar a treure roba, aquesta primera part és molt suau i va molt bé per escalfar els músculs però quan arribo al telecadira Serra de Mauri la pista canvia de color blau a vermell i el pendent s'incrementa.
Poc abans d'arribar a la part superior de l'estació he de parar a posar roba, ja que aquí el vent sí que es nota i comença a bufar amb força, alguns dels francesos al arribar a dalt treuen pells i inicien el descens cap a l'estació. Continuo fins a dalt de Serra de Mauri (2420 mts.) on ràpidament trec les pells i baixo cap al refugi de Camporells (2240 mts.) on aquí el vent no bufa tan fort, punt que aprofito per beure i menjar una mica.
Ara toca decidir que fer, avui ja es veu que no és dia de cim, doncs el vent s'emporta la neu de dalt dels cims, en aquest moment decideixo que és qüestió d'anar per la vall, així que després de passar l'Estany del Mig enfilo el camí cap al peu del Petit Peric, en lloc de franquejar per sota el cim baixo fins a l'Estany l'Herbier (2236 mts.) i inicio una còmoda pujada direcció a l'oest. Passo per sota el Petit Peric i quan arribo a la vertical del Puig Peric (2810 mts.) i al veure que per anar a la següent vall he de baixar molt decideixo tornar, d'ençà que he sortit del refugi només he trobat un esquiador de muntanya Català que també ha girat cua abans de fer cim.
El vent és molt intens, així que vaig de pressa a fer el canvi de pells i baixo fins a l'Estany l'Herbier (2236 mts.), torno a posar pells i en lloc de seguir pel mateix lloc me'n vaig a veure l'Estany de la Basseta, torno al refugi on aprofito per  fer un petit descans, després del descans toca  pujar els 200 metres fins a dalt de la Serra de Mauri (2420 mts.) on el vent quasi no em deixa treure les pells, inicio la baixada amb neu molt dura fins a arribar a dalt de l'estació d'esquí. L'estació està tancada, perfecte doncs puc baixar tot sol per les pistes, quin gaudiment sense ningú. Arribo a l'aparcament inferior content de l'activitat realitzada en un dia no massa agraït.

A les 8,30 del matí, quan encara està tancada l'estació ja hi ha força esquiadors de muntanya.

La Serra de Madres (2462 mts.) cada dia amb menys neu.

Part de l'itinerari de fa dues setmanes al Pic de Mortiers (2605 mts.)

Puig de la Portella Gran (2769 mts.)

Al fons el Pic de la Muntanyeta (2436 mts.), a la dreta el refugi de Camporells (2240 mts.)

Petit Peric (2690 mts.)

Vista cap al sud amb l'Estany l'Herbier (2236 mts.) a sota.

El vent bufa amb violència al cim del Petit Peric.

L'Estany l'Herbier (2236 mts.), al fons el Puig del Pam (2470 mts.)

Cara sud del Puig Peric (2810 mts.)

Punt on giro cua després del intens vent de tot el dia.

A la dreta l'Estany de les Bouillouses (2016 mts.), a l'esquerra el Mont Llaret (2376 mts.)

Al tornar al refugi passo per l'Estany de la Basseta (2250 mts.)

Bon ambient d'esquí de muntanya al refugi de Camporells (2240 mts.)

Ja de tornada, el vent a la Serra de Mauri (2420 mts.) és molt violent.

Així m'agrada, encara que no hi ha massa neu i la previsió és de vent no cal deixar de sortir. Quina pena baixar sol .... com m'hagués agradat acompanyar-te perquè baixessis acompanyat.
M'alegro que hagis aprofitat i gaudit del dia.
Necessitem neu, neu, neuuuuuu.