dissabte, 16 de gener del 2016

Roc de la Calme (2213 mts.) i Pic de la Gallinera (2127 mts.)

Itinerari de pujada: Color vermell
Itinerari de baixada: Color lila.

Aquest cap de setmana pugem els dos dies al Pirineu francès, avui dissabte al passar per Font-Romeu el temps tal com havia previst Meteo-France és cada cop més dolent, l'últim pronòstic ja marcava un pitjor temps com més al nord pugéssim. És a dir era millor a Puigcerdà, una mica pitjor a Font-Romeu i molt dolent a Formigueres-Puigvalador. Quina llàstima que no hi hagués neu en condicions a la zona del Puigmal- Duraneu, perquè el temps aquí es veu molt millor.
Arribem a l'aparcament de Les Airelles (1964 mts.) amb la carretera nevada (durant la nit han caigut més de 10 cm.), ara no neva però fa força vent i la visibilitat és bastant dolenta. Poso pells i començo a pujar per la pista Airelles, la pendent és suau i es puja amb comoditat, tot i  que el temps no deixa gaudir gaire del dia amb un vent amb força i una lleugera nevada. Arribo al Pic de la Gallinera (2127 mts.) sense treure pells, baixo uns metres direcció al Plateau de la Calme, poc després a mà dreta segueixo les indicacions de Retour Airelles, que només en els últims metres abans del cim agafa una certa inclinació. Arribo al cim del Roc de la Calme (2213 mts.), el vent segueix bufant amb força i neva lleument. Sense treure pells, ja que l'inclinació és suau i després he de remuntar un turonet, inicio el suau descens fins que arribo al peu de la baixada de veritat, hi ha una caseta de fusta sense portes que és on els esquiadors de competició es preparen i surten per iniciar el descens. Després de treure pells i ajustar les botes començo a baixar una pista negra que justament es diu Competition, arribo fins al Telecadira Col Rouge (1892 mts.) on torno a posar pells, pujo per la pista Belvédere després de passar pel Coll del Pam (2000 mts.) torno a pujar per segona vegada però ara per un altre vessant el cim del Pic de la Gallinera (2127 mts.), abans de treure pells encara faig unes voltes per aquí dalt per anar guanyant força a la cama esquerra, quan ja m'he cansat de tant vent, trec pells i baixo per una neu pols magnífica fins a arribar a l'aparcament de Les Airelles (1964 mts.) punt d'inici de la sortida, demà a veure com s'aixeca el dia per seguir aquest entrenament específic d'aquest inici de temporada.

La temperatura al matí es força freda.

A l'inici de la sortida tot i que fa força vent encara no neva.

Pujo per la pista Tabaries que surt del Telecadira de Airelles.

A mitja pujada comença a nevar amb una certa insistència.

Els arbres amb el fort vent semblen que estiguin a punt de trencar-se.

Després de deixar enrere el Pic de la Gallinera (2127 mts.) inicio la pujada al Roc de la Calme.

Vaig obrint traça direcció al cim.

Al cim del Roc de la Calme (2213 mts.)

Aprofito la caseta d'on surten els esquiadors de competició per treure les pells i iniciar el primer descens del dia.

La segona pujada al Pic de la Gallinera (2127 mts.) el vent segueix fent de les seves.

Vent fort a Font-Romeu.

Ja veiem que continua endavant l'entrenament ESPECÍFIC i ara sense parar, com una bona màquina.
Quin cap de setmana ventós a tot arreu.
Impressiona el soroll de la filmació final.