diumenge, 17 de gener del 2016

Excursió per la zona de Les Angles.

Avui sortim amb la Irene a fer una excursió per la zona de Les Angles, concretament un sender nòrdic gratuït. Són uns 8 kilòmetres aproximadament entre anar i tornar, ella anirà amb raquetes i jo amb esquís.
Sortim de l'aparcament (1793 mts.) que hi ha al costat de la Gite d'Etape l'Azimut, els primers metres seguim el camí direcció a l'Estany de Vallcerra, però als pocs metres agafem la desviació a l'esquerra (sud), una petita pujada ens deixa a la part posterior d'unes precioses cases de fusta que amb aquesta nevada tenen un ambient magnífic.
Al arribar a la cota 1875 el camí gira a la dreta (no és la primera desviació que indica Estany de Vallcerra i és un camí estret), la pista és molt ample i moltes vegades acostuma a passar una ratrack per deixar la pista llisa, aquesta vegada no és així però ha passat gent i ja tenim la traça feta.
Aquesta és una pista molt planera per gaudir amb la família i sobretot la gent que porta canalla, davant nostre a la dreta tenim el Puig del Pam (2470 mts.) i a sota l'Estany de Vallcerra (1770 mts.) una altra excursió molt senzilla però molt recomanable.
Quan portem una mica més de 4 kilòmetres la pista s'acaba, a partir d'aquí ja comença l'itineràri per anar a l'Estany de La Balmeta, nosaltres aprofitem en aquest punt per fer mitja volta però abans de tornar al cotxe volem veure si podem trobar un petit sender que uneix aquesta pista amb la què va a l'Estany de Vallcerra.
Quan portem aproximadament 2,6 kilòmetres hi ha a mà dreta una petita senyal que indica el camí, evidentment com que no ha passat ningú comencem a obrir traça entremig del bosc buscant el millor camí. Finalment arribem al camí que porta fins a l'Estany, però no és la pista gran, hi han moltes pedres i no és factible per passar amb esquís, per tant tornem seguint les traces fins a sortir al camí principal on només ens queda que seguir les nostres passes fins a arribar al cotxe.
La cama esquerra ni una molèstia en tot el cap de setmana, això va bé.

Horari: 3h,18m.

Inici de la sortida  a Les Angles (1793 mts.)

Nosaltres agafem direcció al Sentier Nordique.

Cara Sud-Est del Puig del Pam (2470 mts.)

La pista al ser cara nord molt ben innivada com quasi sempre.

L'Estany de Vallcerra (1770 mts.)

Punt on està l'estació de captació d'aigua (1914 mts.) i final del Sentier Nordique.

Amb la Irene al punt on vàrem baixar per agafar la pista de l'Estany de Vallserra.

A la dreta el Pic de Ginevre (2382 mts.), a l'esquerra el Puig del Pla de Bernat (2436 mts.)

Puig del Pam (2470 mts.)

Arribant quasi al final de l'excursió, havent gaudit d'un dia radiant amb una neu inmillorable.