dissabte, 26 de setembre del 2015

Vinya Nova- St. Jeroni- St. Joan- Vinya Nova

Itinerari de pujada: color lila.
        Itinerari de baixada: color vermell.

La setmana passada al Pic Badet les botes semirígides Salewa Rapace ja varen dir adéu, les soles estaven fatal. Al final després de mirar bastant, he decidit comprar les Salomon Quest 4D GTX, són bastant més rígides que les seves antecessores les 3D, a veure quin resultat donen. Per preparar-les per futures sortides, sortim amb la Teresa a fer una matinal per Montserrat.
Sortim de Vinya Nova (440 mts.) i agafem la pista que va cap a Collbató, prohibida als vehicles de motor des de fa uns anys, després de portar 750 metres des de la sortida, agafem la desviació a mà esquerra, direcció al Clot de la Mònica.
Passem el Coll dels Pollegons (907 mts.) on trobem una petita baixada, a partir d'aquí tot pujada fins a trobar-nos amb el camí que ve de Sant Joan a Sant Jeroni, avui abans d'arribar al Coll ens desviem uns metres a la dreta i pugem un petit mur conglomerat (II) i així fer la pujada més divertida.
Al Coll fem una petita parada i continuem pel camí cada dia més transitat (en alguns moments és estressant, quins records fa 30 anys quan no passava ningú) fins a arribar al cim més alt de Montserrat: Sant Jeroni (1237 mts.), un parell de fotos i  iniciem la baixada pel mateix lloc de pujada. Al passar per sota de la Gorra Marinera veiem molta gent escalant aquesta Agulla, continuem fins a creuar l'estació del Funicular de Sant Joan (971 mts.), a partir d'aquí ve un tram de formigó, primer amb una pujada amb forta pendent i després una baixada inclinada fins a arribar al Plà de Sant Miquel, molt  aprop de la petita Ermita del mateix nom.
En aquest punt agafem la desviació, direcció al camí Vell de Collbató, un camí força pedregós amb un parell de pujades fortes, finalment tornem a creuar-nos amb la pista de Collbató a Vinya Nova, seguim el camí, direcció al restaurant i després d'1,5 kilòmetres tornem a arribar a l'inici de la sortida.

Mireu com han quedat les soles de les botes després de dues temporades.

Les jubilades Rapace de Salewa.

Les noves Salomon Quest 4D GTX.

A veure si aguanten més que les Salewa, jo crec que dues temporades es poc, clar que depèn dels kilòmetres i metres de desnivell realitzats.

La pista de Vinya Nova a Collbató.

En aquest punt deixem la pista cap a Collbató i agafem aquest sender cap al Clot de la Mònica.

Primera part de la pujada.

Anem a buscar el Coll dels Pollegons (907 mts.).

El dia està una mica tapat però la humitat és molt alta.

Passat el Coll dels Pollegons.

Grimpada Montserratina.

Poc abans d'arribar al camí de Sant Joan a Sant Jeroni ens trobem aquest petit mur conglomerat.

Sortida de la grimpada.

Cavall Bernat.

Cim més alt de Montserrat, Sant Jeroni (1237 mts.)

Vessant Nord de Sant Jeroni.

Aquesta hora del matí la boira encara no s'ha esvaït.

A la part inferior i a la dreta, el refugi de Sant Benet, darrera: La Prenyada, L'Elefant, La Mòmia.

Monestir de Montserrat.

Jo també tinc unes Salewa Rapace i és una molt bona bota, jo més aviat penso que t'han durat massa, dues temporades, deu ni do, amb la pallissa que els dónes.
Una matinal molt divertida.