dissabte, 20 de setembre del 2014

Pedraforca (2506 mts.), per la Canal del Verdet.

Sortim amb la Teresa de l'aparcament del Gresolet (1567 mts.) i continuem per la pista PR-C124, passats uns 400 metres ja trobem una desviació a mà esquerra amb l'indicador de refugi Lluís Estasen. Uns 20 minuts després de sortir del cotxe arribem al refugi, en aquest punt agafem una pista que surt de la part de darrere del refugi (indicador de: Canal del Verdet), aquest camí franqueja tota la cara nord del Pedraforca. Creuem el torrent del Riambau i seguim direcció Oest, comencem a guanyar alçada per la Canal del Verdet per un sender molt marcat però amb un fort pendent. Arribem a un petit Coll (1960 mts.) on després d'un franqueig horitzontal, iniciem una forta pujada per un sender ben marcat però de pedra petita que ens deixa al Coll del Verdet (2244 mts.). Just a l'altre vessant veiem el poble de Gòsol, ara ens toca seguir el camí que va pel llom fins a arribar a l'inici del tram de roca. Hi ha trams que la roca està una mica polida però en general molt fàcil sense passar mai de II-, a la part superior hi ha una corda fixa (fa una mica de por, pel mal estat de la corda), que no fa falta' ja que les dificultats són totalment assequibles, assolim el cim Nord (2438 mts.), ara hem de baixar uns metres fins a arribar a una bretxa, continuem fent una mena de franqueig a la dreta per després enfilar directament (II) i arribem al cim del Pollegó Superior (2506 mts.), unes fotos al cim i iniciem el descens direcció al Coll de l'Enforcadura (2362 mts.).
Quan hem arribat al cim feia bastant vent i hem decidit començar a baixar, aquí a l'enforcadura s'està millor i aprofitem per beure i menjar una mica. Feia bastants anys que no venia per aquí (l'última vegada amb esquís), i avui he vist que han senyalitzat el camí i actualment ja no fa falta baixar pel centre de la tartera. El nou camí baixa a mà dreta en el sentit descendent. Quan arribem a la cota 1770, el camí gira a mà esquerra i després de franquejar tota la muntanya arribem al Refugi Lluís Estasen i pel camí que surt a mà dreta baixem fins a l'aparcament del Gresolet (1567 mts.)

La cara Nord del Pedraforca impressionant com sempre.

En aquest punt deixem la pista i agafem la desviació a mà esquerra cap al refugi.

El refugi Lluis Estasen (1640 mts.), al peu de la nord del Pedraforca.

Des del refugi amb el zoom, veiem el Coll del Verdet (2244 mts.)

Aquesta primera part del camí franqueja per sota tota la cara nord del Pedra.

A la dreta el cim superior del Pollegó (2506 mts.), a l'esquerra la Punta Calderer (2491 mts.)

La Teresa arribant al Coll del Verdet (2244 mts.)

Coll del Verdet (2244 mts.)

El bonic poble de Gósol bastants metres més abaix.

Uns metres després comença la grimpada fins a arribar al cim Nord (2438 mts.)

A la part central de la grimpada.

Poc abans d'arribar al cim Nord.

Des del cim Nord (2438 mts.), ja es veu al fons el cim principal del Pollegó Superior (2506 mts.)

Grimpant el tram entre el cim Nord i el Principal.

Cim del Pedraforca (2506 mts.)

Des del Pollegó Superior (2506 mts.) es veu el cim d'El Calderer (2491 mts.)

Mirant cap al nord, es veu la cara sud de la Serra del Cadí.

A la part inferior (on hi ha un plà sense arbres) es veu el refugi Lluis Estasen.

Vista des de l'enforcadura amb el poble de Saldes al fons.

Des de l'enforcadura visió enrere direcció al cim.

Perdoneu, però algú us ho havia de dir.... no fa falta baixar per la tartera si no voleu..... hi ha un camí que baixa a mà dreta en el sentit descendent, i a més molt però que molt ben senyalitzat.
Quina diferència de baixada amb les anteriors.