dissabte, 6 de juliol del 2013

Esquí d'estiu a l'Aneto ( 3404 mts.) i final de temporada d'esquí de muntanya 2012-2013

Sortim amb l'Irene cap a Benasque amb l'incògnita de saber si demà podré baixar esquiant desde el cim més alt del Pirineu amb una mica de dignitat, però crec que es una oportunitat única d'esquiar al mes de juliol al Pirineu. El resultat final ha estat totalment positiu, perque si per pujar si que ha sigut una mica enredat ( posa esquis, posa ganivetes, treu esquís, posa grampons ) la baixada ha sigut magnífica, sortint desde el mateix cim ( evidentment un cop passat el Pas de Mahoma ) fins a la Vall que va d'Aigualluts fins a Barrancs ( cota 2300 ) 1100 mts de una neu primavera que m´ha fet gaudir de veritat, jo era l'únic esquiador de muntanya al cim  i quan començava el descens han arribat dos esquiadors  més de St.Cugat.
Tot comença a les 4 del matí quan sona el despertador i em preparo, avui es el primer dia que puja el bus cap a La Besurta i en principi te que passar per el Vado del Hospital ( on hem dormit ) a les 4,50 h. No arriba fins a les 5 passades i fins a les 5,20 no arribem a La Besurta ( 1940 mts.). Per mi, avui es molt tard ja que no fa fred i m'hagues agradat començar abans la pujada per trobar en millors condicions el descens, però tot no pot ser.
La pujada es fa pesada amb les botes d'esquí als peus i els esquis a l'esquena però finalment a la cota 2450 mts. calço els esquís. Però l'alegria durarà poc ja que als pocs minuts la neu cada cop està més dura i tinc que posar ganivetes, continuo i al cap d'una estona la neu més i més dura, trec esquís i poso grampons que ja no deixaré fins arribar a la part inferior del Portilló Superior, just al entrar a la glacera del Aneto on ja puc continuar amb esquís fins arribar al costat del Pas de Mahoma.
Em trec els esquís i passo el Pas, coincideixo al cim amb una gent del sud de Catalunya que em fan la foto del cim. Vaig ràpid ja que el sol escalfa molt i no se si em trobaré la neu massa pesada, apreto les botes, poso les fixacions en posició de baixada i.................... a gaudir de 1100 mts. de desnivell en ple mes de juliol. La neu desde el cim fins a cota 2650, primavera mot bona, a partir d'aquí fins on em trec els esquis ( cota 2300 ) una mica pesada però es deixa fer bé.
La baixada caminant fins Aigualluts s'ha d'anar amb compte ja que els ponts de neu s'estan trencant tots, al arribar al Plà d'Aigualluts està tot tant verd que sembla que estiguem al mes de maig si no fos pel calor que fa. Al arribar a La Besurta esperar al primer bus que baixi cap a baix i amb aquesta sortida donem per finalitzada la temporada d'esquí de muntanya 2012-2013, esperem que nevi aviat i al mes de novembre ja tinguem un altre cop els esquís als peus.

Horari; 8h, 58m.

L'Aneto desde el Portilló Superior.

Molta neu per tractar-se del dia 6 de juliol.

La baixada cap a Aigualluts s'adivina magnífica com després vaig poder comprovar.

Aneto ( 3404 mts. ) i 45ª ascensió a la muntanya.

El llac de Corones  encara gelat, al fons el Posets.

Dia radiant al cim més alt del Pirineu.

Fins aquí vaig poder arribar amb el esquis ( cota 2300 ), no em puc queixar 1100 mts de desnivell.

La continuació cap abaix caminant era complicada ja que la neu s'obria com si estiguessis en una glacera.

El pas del riu va trencant tota la neu que queda.

Desde Aigualluts, tot el descens realitzat.

Postal primaveral amb ple estiu.

Vall de Remunye amb molta neu, davant la Forca de Remunye i a l'esquerra el Perdiguero.

Imatge de les riades de fa 18 dies a Benasque.

El riu s'ha emportat la part inferior de la casa.

A la dreta de l'imatge estava la carretera, ara es circula per una pista al costat.

En aquest punt, just on està la senyal de stop va desapareixer la carretera.

A la dreta de les separacions de plàstic estava la carretera.

Un altre tram tallat.

Segons sembla no has perdut la "dignitat" i és increïble esquiar en el mes de juliol.
Per cert molt original el rètol de la 45 ascensió.
Jo també espero que comenci a nevar si pot ser, millor a l'octubre...
La fotografia número 12 em recorda tant i tant Suïssa.....