dissabte, 4 de setembre del 2010

Soum de Ramond (3254 mts.), Punta de las Escaleras (3027 mts.), Punta de las Olas (3002 mts.)

Dissabte l'Irene i jo agafem el bus 4x4 que surt a les 5 h. de la matinada del poble de Nerin ( 1280 mts.) i ens deixa al Bajador de Ciarracils ( 2160 mts.), el viatge dura uns 40 minuts.

Al sortir del bus pugem un petit llom d'herba fins a situar-nos a la part superior de la Vall d' Ordesa. En aquest punt comença el franqueig per sobre de les parets d' Ordesa, la vista es realment espectacular ( no en aquesta hora, ja que es negre nit, ho veurem al tornar a la tarda) amb una sensació de vertigen ja que en algun tram de l'itinerari el camí passa pel costat de l'abisme amb una caiguda de 800 mts.

Al creuar-se amb el GR11 que va cap al Coll Superior de Góriz ja es converteix en un cami normal i sense cap dificultat més, arribem al refugi de Góriz ( 2200 mts.).

Després d'esmorzar surto en direcció al Mont Perdut, quan arribo a la cota 2500 deixo aquest cami per agafar un marcat corredor ( NE ), l'itinerari esta ben marcat amb fites, hi han 4 resalts per passar amb un màxim de II-.

Arribo a un gran plateau, sota el cim , agafo a mà esquerra una marcada fisura que em deixa a l'aresta occidental i amb una bonica vista per l'altre vessant, del Barranc de Góriz.En pocs minuts arribo a la Punta de las Escaleras ( 3027 mts.). Per baixar continuo per l'aresta oriental i desgrimpo els 30 mts. fins al coll que em portaria al Mont Perdut.

Baixo fins a situar-me al costat de la diminuta Glacera de Ramond ( 2960 mts.), en aquest punt perdo bastant temps en trobar el corredor NO, quan l' aconsegueixo trobar son uns 2oo mts. de roca descomposta i molt dret ( totalment desaconsellable ) quan finalment arribo a l'aresta la cosa ja s'arregla i es una agradable grimpada fins al Soum de Ramond ( 3254 mts.).

Evidentment ni intento baixar per on he pujat i baixo per l'altre vessant fins a la cota 2970 on segueixo el camí ja conegut fins a la Punta de las Olas ( 3002 mts.) i des d'aquí fins al refugi de Góriz on m'espera l'Irene.

A les 18 h. estem esperant al Bus i a les 19 h. ens deixa al mateix lloc que l'havíem agafat a les 5h. del matí, es a dir a Nerin, en aquest poble dormim a l'hotel Palazzio ( hotel de muntanya molt recomanable )

Horari de Góriz a Góriz: 6h. 2m.

Itinerari marcat dels tres cims, amb el refugi de Góriz a l'esquerra
Sota el cim de la Punta de las Escaleras ( 3027 mts.) Desde la Punta de las Escaleras: el Monte Perdido
Darrera meu el Cilindro de Marboré i el Monte Perdido
Per la part superior de la Vall d'Ordesa, on va el cami vertiginós
Part superior del corredor NO

Vessant de baixada del Soum de Ramond
Soum de Ramond ( 3254 mts.) Punta de la Olas ( 3002 mts. ) amb el Soum de Ramond darrera
Cascada de la Cola de Caballo desde la part superior d'Ordesa
El mateix sense zoom
L'Irene , darrera seu a l'esquerra Cilindro, Monte Perdido, Soum de Ramond i Punta de las Olas
Vall d' Ordesa amb Las Tres Sorores

Veiem que estas més que recuperat de la setmana passada,que va ser molt més intenses que aquesta bé... creiem, des del punt de vista de la nostra llarga i dilata experiència a les muntanyes.

Tres 3.000 més en la butxaca, enhorabona
Espero que quedi algun "verge i fàcil " per poder fer-ho amb tu.