dijous, 12 d’octubre del 2023

Sóller a Portals-Nous. Primera etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023.

Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.

Dimecres 11/10/2023, acabem de treballar a la tarda i carreguem el cotxe, a les 22:45 surt el ferri cap a Mallorca i hem d'estar un parell d'hores abans. La idea d'aquests dies és fer la Volta a Mallorca en tres jornades.
Al ser un pont festiu, les companyies navilieres que operen a Mallorca s'han aprofitat amb els preus i cobren unes barbaritats per viatjar amb cabina. Així que toca viatjar amb cadira i gràcies, per què van ser de les últimes que vam trobar, molta gent no tenia ni lloc per seure (a l'interior).
Passades les sis del matí arribem al Port de Palma, sortim del vaixell i sense gens de pressa marxem cap al poble de Sóller on començarem aquesta primera jornada. Després d'esmorzar al centre del poble, anem a la sortida on hi ha un restaurant (actualment tancat) a l'exterior hi ha unes taules i cadires, lloc perfecte per començar i acabar la Volta a Mallorca.
Després de canviar-me i preparar la bicicleta m'acomiado de la Irene i començo a pedalejar. Als dos kilòmetres ja comença la primera pujada del dia (en el dia d'avui tinc 14 pujades), passo pel centre de Deià on començo la tercera pujada del dia, tot el recorregut d'avui és pujada i baixada, hi ha molt pocs kilòmetres plans.
A Valldemossa fem la primera parada del dia, en aquests primers kilòmetres del dia el cos nota el no haver descansat massa bé dins del vaixell. Des d'aquesta parada fins a dalt del coll hi ha cinc kilòmetres al 4,5%, arribo al Coll d'en Claret (498 mts.) on hi ha molts ciclistes, la veritat és que mai a la vida he vist tanta gent amb bicicleta com aquí i la majoria estrangers.
Baixada ràpida fins a Banyalbufar, només sortir del poble la carretera transita a l'esquerra del mar, tot i semblar que està ben a prop, hi ha més de dos-cents metres de desnivell fins a l'aigua. Al bonic poble d'Estellencs fem la parada per menjar una mica, just a la sortida del poble comença la pujada al Coll d'es Grau (360 mts.) i comença la pujada al Coll de la Gramola (360 mts.) amb algun tram del 10%. Sis kilòmetres de baixada fins a Andratx, nova pujada al Coll de n'Esteve (238 mts.) i ara si, tot baixada fins a Palmanova, quatre kilòmetres per un carril bici i completament plans em deixen a l'hotel de Portals-Nous, fi de la primera etapa. Demà més.......

A Sóller busquem un lloc on em pugui canviar per començar l'etapa.

Pocs minuts després de les nou del matí, iniciem la Volta a Mallorca 2023.

No porto ni dos kilòmetres de sortida i comença la primera pujada del dia.

Tot i que el pendent mitjà és del 5%, hi ha rampes de l'11%.

Des de Sóller són 4 pujades amb les seves respectives baixades. Quasi divuit kilòmetres de pujada.

Des del coll d'en Claret (498 mts.), baixada ràpida fins a Banyalbufar.

Aquests dies no fa ni gota de vent, per tant la mar està com una piscina.

Pujada cap al Coll des Pi (240 mts.).

Bona resolució del Hammerhead Karo II.

Arribant al Coll des Pi (240 mts.)

Llàstima que l'aigua estigui tant a baix, els pròxims dies tindré l'aigua més a prop.

Arribant al Coll de sa Gramola (360 mts.), a la dreta ciclistes estrangers, n'hi han a milers.

Arribant al Coll de n'Esteve (238 mts.), últim coll del dia.

Acabant els últims kilòmetres de la primera etapa a Portals- Nous.