divendres, 13 d’octubre del 2023

Portals- Nous a Artà. Segona etapa Volta a Mallorca.

L'itinerari sencer de la Volta a Mallorca 2023 amb aquesta segona etapa.

Itinerari marcat amb el ciclocomputador Hammerhead Karo II.

Després de treballar el dimecres tot el dia, la nit quasi sense dormir al vaixell i ahir la primera etapa de la Volta a Mallorca, aquesta passada nit hem descansat molt bé, estem preparats per una nova jornada que tot i ser la de menys desnivell (més de 1100 mts. positius) és la més llarga amb quasi cent quaranta kilòmetres.
Surto de Portals- Nous i en poc més de vuit kilòmetres ja estic a Palma. Segueixo l'avinguda que passa al costat mateix del port, passo per davant d'on vàrem sortir ahir a la matinada amb el ferri de Barcelona. Agafo la ciclovia que comença a la platja de l'Arenal i que té una llargada de més de cinc kilòmetres (quina platja més llarga).
Vaig seguint tot el contorn de l'illa fins al mateix Cap Blanc on la ruta puja uns kilòmetres cap al nord per després fer un llarg franqueig i baixar fins a la mateixa Colònia de Sant Jordi. Aquí em trobo la carretera MA-6100 tallada per obres, per sort, parlo amb la gent que està treballant i em deixen passar amb compte.
Arribo a Ses Salines i continuo cap a Santanyí, travesso pel mateix centre Calonge i uns kilòmetres més endavant ens trobem amb la Irene per reposar una mica, aprofito per omplir els bidons una vegada més.
M'acomiado de la Irene que va cap a l'hotel i jo continuo, aquests últims kilòmetres han sigut de baixada, però ara mateix arribat al kilòmetre 116, la carretera comença a pujar i ja no ho deixarà de fer fins a la mateixa porta de l'hotel. Pedalejo pel mateix Passeig de la Sirena a Portocristo quan a la llunyania puc veure una rampa que ja dius, uffff. Són només vuit-cents metres, però amb rampes del 16% i això quan portes 116 kilòmetres a les cames ja es nota.
A partir d'aquí els pendents són més suaus i puc gaudir més d'aquest tram final. Arribo a Artà on ja m'espera la Irene, ens hem guanyat un bon bany a la piscina abans d'anar a sopar. Estic content del dia, tot i la pallissa d'ahir, em trobo molt bé per realitzar demà l'última etapa d'aquesta Volta a Mallorca.

Entrant al Port de Palma.

Carrer al centre de Palma, paral·lel al Port Esportiu.

Circulant cap a l'Arenal.

Carretera de l'Arenal, al costat mateix de l'aigua.

Avui també fa un dia magnífic per rodar, entre 19ºC i 29ºC i sense vent.

La carretera entre Colònia de Sant Jordi i Ses Salines està tancada per obres.

Entrant al poble de Ses Salines.

Carrers centrals de Ses Salines.

Tram amb pendent descendent on es pot rodar de pressa.

A la platja de Porto Cristo, només sortir d'aquí, rampa al 16%.

Travessant Son Servera, a partir d'aquí tot pujada fins al final.

Poc trànsit per aquesta part de l'illa.

Després de més de cent trenta-cinc kilòmetres arribo a Artà, fi de la segona etapa.