dissabte, 23 d’octubre del 2021

Gavà- Begues- Palau Novella- Garraf- Gavà.

Ja feia molt temps que teníem aquesta sortida pendent, però un dia per una cosa, l'altre dia per un altre, no hi havia manera de coincidir, avui finalment ha arribat el dia i hem pogut sortir tots quatre en bicicleta, dos amb elèctrica, un amb BTT i l'altre amb gravel.
Aquesta podíem dir que és la sortida dels arquitectes, tots tres ho són, amb el Samuel i l'Hug treballem junts, el Xosé és el germà del Samuel.
Quedem a les vuit del matí al costat de casa, quan arribo el Samu i el Xosé ja estan esmorzant, l'Hug i jo ja venim amb la feina feta de casa.
Sortim del centre de Gavà i anem a buscar la pista que puja fins a Can Bori (130 mts.), és una cruïlla on pots anar cap a Sant Climent de Llobregat, Begues o Bruguers. Seguim pel camí de la Galena i agafem la primera desviació a la dreta per realitzar la primera baixada del dia, arribem al fons del barranc i petita pujada fins a trobar la pista que puja del cementiri de Sant Climent.
Agafem a l'esquerra i en pocs kilòmetres iniciem la forta pujada amb alguna corba de ferradura fins a la bassa d'aigua, just en aquest punt hi ha un tram molt dur amb el terra formigonat. Baixem cap a Can Bruguera i arribem al peu de la Roca del Barret (299 mts.) on ens trobem amb la pujada de terra vermella fins a la pista entre Torrelles i Begues, agafem l'últim tram asfaltat i actualment en obres i entrem a Begues pel barri de la Rectoria.
Rodem paral·lels a la C-535, però per la pista de terra, al final d'ella agafem a l'esquerra direcció al cementiri de Begues. En pocs metres s'acaba l'asfalt i es converteix en pista de terra, aquesta ens deixa a l'entrada de la urbanització del Palau Novella al costat del Monestir Budista, poc abans d'entrar a la urbanització agafem la pista antiga cap a Vallgrassa.
El primer tram força planer amb alguna pedra gran que has de mirar d'esquivar, l'últim tram és una curta, però forta pujada fins a la Collada de Vallgrassa (330 mts.) on fem una petita parada per recuperar forces. Després comencem la baixada direcció a Garraf, on arribem després de passar per la pedrera que hi ha al mig de la muntanya. Arribem a la platja de Garraf on fem unes fotos tots junts, continuem ara un tram per carretera fins al Port Ginesta on agafem el Passeig Marítim de Castelldefels fins a Gavamar on han quedat ells tres, jo continuo sol fins al centre de Gavà.
Una divertida sortida perquè ells tres puguin conèixer aquests indrets del Garraf.

Abans de les vuit del matí els germans Villarino ja estan esmorzant.

Pugem direcció a Can Bori (cruïlla de camins a Sant Climent, Begues o Bruguers)

El Samuel pel camí de La Galena poc abans d'agafar la baixada cap a Sant Climent de Llobregat.

L'Hugo el segueix ben de aprop.

La Roca del Barret (299 mts.) a sota de la pista entre Torrelles i Begues.

Arribem al tram asfaltat de la carretera de Torrelles- Begues, actualment en obres.

Xosé, Hugo i Samuel entrant a Begues.

Direcció al Palau Novella per la pista que surt de Begues.

Entrem al Parc Natural del Garraf, ara tot baixada fins al Palau Novella.

Últim esforç de l'Hugo abans d'arribar a la Collada de Vallgrassa (330 mts.)

Iniciem la baixada cap al poble costaner de Garraf.

Camí de Can Planes a punt d'agafar el GR-92.

Ara si, tot baixada fins a Garraf.

Platja de Garraf.

Tots quatre gaudint d'un magnífic dia amb temperatura fresca a la muntanya.