dilluns, 7 de setembre del 2020

El Teide (3718 mts.) des de la Playa del Socorro, ruta 0.4.0. Tercera part.

Itinerari entre el Refugi Altavista (3260 mts.)  Teide (3718 mts.) i el Refugi Altavista (3260 mts.)

Itinerari entre el Refugi Altavista (3260 mts.) i la Playa del Socorro (0 mts.)

A l'estar força cansats, poc després de les vuit de la tarda ja estem dins del sac, la temperatura dins del refugi és bona i no fa gens de fred. Poc després de les tres de la matinada em desperto pel soroll de l'aigua al sostre del refugi, quina manera de ploure i ventar. Sort que no vam pujar a bivaquejar al cim....... Dues noies de Mallorca que estaven bivaquejant fora, entren dins del refugi i s'estiren a les dues lliteres que quedaven lliures.
No van gens equipades, no porten sac de dormir, ni Gore-Tex, passen la resta de la nit tremolant de fred. Els ofereixo el fogonet perquè s'escalfin una mica d'aigua i es facin un te, tampoc porten got ni te, en fi, si no passem més coses a la muntanya és perquè...................
A les 5:30 sona el despertador, surto a la part exterior del refugi a veure, com plou, no ha parat en tota la nit, la previsió s'ha lluit avui (el pronòstic era de bon temps). Decidim encara que plogui preparar-nos per quan deixi de ploure, és a dir ens vestim, esmorzem i després de tot, segueix plovent, ens tornem a estirar i ens tapem amb el sac per damunt, les dues Mallorquines segueixen tremolant de fred.
Poc abans de les vuit del matí no em sembla sentir soroll, surto a fora i efectivament plou molt lleugerament, faig una volta al costat del refugi per veure el cel des de diferents punts, entro dins del refugi i li dic, vinga Teresa, marxem cap a cim. Cinc minuts després ja estem amb la motxilla a l'esquena i preparats per començar la jornada, el vent sí que no ha afluixat gens i bufa amb ganes.
Arribem a l'estació superior del telefèric (3550 mts.) i ja fa una estona que no plou però aquí dalt hi ha força boira, avui no funcionarà el telefèric.
Obrim la porta que ens portarà directes al cim, a mesura que pugem el vent cada cop bufa amb més ganes, en qualsevol moment sembla que ens llençarà a terra. Assolim l'aresta cimera, un centenar de metres i ja estem al cim més alt d'Espanya, Teide (3718 mts.), l'avantatge de fer cim amb aquest mal temps és que no et trobes ningú aquí dalt, no perdem massa temps i després de fer les fotos del cim, iniciem la baixada.
Al baixar uns quants metres, la boira no és tan espessa i a l'arribar a l'estació superior (3550 mts.) ens trobem a les dues noies Mallorquines, han sortit després de nosaltres però estan força cansades, mirem de parlar amb elles perquè no pugin però estan decidides a continuar, els hi comuniquem que no hi ha ningú més a la muntanya i que vagin amb molt de compte, per sort el camí està tot molt ben marcat. Nosaltres continuem amb la baixada i en pocs minuts comença a ploure amb ganes, no ens deixarà aquesta pluja fins que arribem al refugi dues hores i vint-i-cinc minuts després de sortir per fer cim.
Hem arribat força mullats per fora, encara sort del Gore-Tex, tot i això ens canviem i ens posem roba eixuta. Aprofitem per menjar i hidratar-nos en condicions, quan ja hem acabat quasi amb el que ens quedava, mirem a l'exterior i ....perfecte ha deixat de ploure. Ens preparem i comencem la baixada, passem exactament pels mateixos llocs que a la pujada però una mica més cansats.
Un altre cop, no veiem ningú que faci el mateix recorregut que nosaltres, arribem al dipòsit de material (2075 mts.) on ahir vam deixar 1,5 litres d'aigua que ens aniran perfectes per acabar la jornada. Ara ens toca fer l'última pujada del dia a la Cruz de Frejel (2115 mts.), un cop aquí dalt ja és tot baixada fins a la mateixa Playa del Socorro.
Arribem a las Piedras Pastores (1595 mts.) on continuen les dues persones (unes altres) de reten del Servei d'Incendis de Tenerife, aquí farem la parada gran del dia a l'haver-hi una gran taula amb bancs per poder seure en condicions. Ens guardem l'últim glop d'aigua per fer al poble de El Lance, seguim baixant cada cop una mica més cansats però al mateix temps molt i molt contents. Arribem a El Lance i aprofitem per llençar totes les deixalles que hem baixat fins aquí a un contenidor de brossa, també ens acabem l'aigua, al poble de Tigaiga (310 mts.) vam veure al pujar una font (l'única que hem vist en tot el camí).
Efectivament a l'arribar a la font ens podem refrescar i beure amb ganes, una persona del poble parla amb nosaltres i ens felicita per l'ascensió. No ens entretenim més i continuem amb unes fortes baixades que ens deixen a la TF-5, només la seguim un centenar de metres i ja veiem la desviació a la Playa del Socorro, són vuit-cents metres de cansament, patiment, dolor i felicitat, finalment quan falten pocs minuts per les set de la tarda arribem a la Playa del Socorro on ens banyem a les seves aigües però ara no només els peus com ahir de matinada, ara tot sencer i que bé ens ha anat aquest bany.
Moltes felicitats Teresa per la feina realitzada, no era tasca fàcil al no estar el refugi obert i ser totalment autosuficients aquests dos dies. Una vegada més t'has superat a tu mateixa!!

Desnivell: + 720 mts.
                 - 3950 mts.

Després d'estar plovent més de mitja nit, a les vuit ho deixa de fer, moment que aprofitem per sortir cap a cim.

A 3550 mts. ja falta molt poc per assolir el cim.

Part superior del telefèric (3550 mts.) amb la boira i el vent com a protagonistes.

La boira no ens deixa veure res en aquests últims metres fins al cim.

Tampoc trobem ningú i és una sort amb un cim tan sol·licitat com aquest.

La Teresa apareix entre les boires.

Vinga que ja queda menys.........

El camí està molt ben marcat fins al mateix cim.

Cim del Teide (3718 mts.), punt més alt d'Espanya.

La boira no marxa i no podem gaudir de les magnífiques vistes del cim, per un altra part, estem sols al cim.

A mesura que baixem sembla que la boira va desapareixen.

Podem veure l'estació superior del telefèric (3550 mts.)

A l'arribar a la part superior del telefèric, mirem cap al cim i..........boira.

Estació superior del telefèric (3550 mts.) abans de començar a ploure amb ganes.

Baixant cap a la Montaña Blanca.

Ara la motxilla pesa molt menys, sense aigua ni menjar.

Direcció a la Cruz de Frejel (2115 mts.)

Al fons a l'esquerra, La Fortaleza (2164 mts.)

Última pujada d'aquesta sortida, Cruz de Frejel (2115 mts.)

Vinga que s'acaben les pujades, al fons el Teide (3718 mts.) fa unes hores estàvem allà dalt.

Cruz de Frejel (2115 mts.), ara tot baixada fins a la Playa del Socorro.

El símbol de la sortida: 0.4.0

Des del poble de El Lance (530 mts.) ja podem veure la Playa del Socorro.

Amb el zoom millor, en un poc més d'una hora ens estarem banyant.

Arribem a la TF-5 i ja veiem la desviació a la platja.

Trenta-sis hores després, tornem a passar per aquí, vuit-cents metres i ja hi som, visca......

I arribem a la Playa del Socorro.

Moltes felicitats Teresa per haver fet amb matrícula d'honor una activitat com aquesta.

Tenim moltes ganes de banyar-nos després d'aquests dos dies d'activitat.

Primer els peus, igual que ahir de matinada.

Després de la foto vam estar com més de vint minuts dins de l'aigua.

Gràcies per gestionar i acompanyar-me a un projecte què va sortir d'un comentari meu...
i moltes gràcies a tu per portar el "pes" logístic i físic de gairebé tota la sortida .
A per més.
Felicitats JMM

TTF

Carme S ha dit...

Felicitats a tots dos!!!!
La millor foto l'última, és la que teniu millor cara, jejeje.