diumenge, 6 de setembre del 2020

El Teide (3718 mts.) des de la Playa del Socorro, ruta 0.4.0. Segona part.

Itinerari entre la Playa del Socorro (0 mts.) i el Dipòsit de Material (2075 mts.)

Itinerari entre el Dipòsit de Material i el Refugi de Altavista (3260 mts.)

Quatre de la matinada, sona el despertador (en realitat no sona, ja porto una estona despert), ho tenim tot preparat. Fem un te amb unes galetes i sortim de l'apartament, agafem el cotxe i fem els cinc kilòmetres que tenim fins a la Playa del Socorro.
Aparquem el cotxe i baixem els deu graons fins a la mateixa sorra i deixem que l'aigua fresca del mar ens mulli els peus (com patiran en aquesta sortida), ens fem les fotos dins de l'aigua i tornem al cotxe on ens posem les sabatilles, agafem la motxilla i comencem la ruta 0.4.0.
Comencem amb una forta pujada fins a la TF-5 la qual travessem per un tunel inferior, agafem el sender estret i dret que ens deixa a la part superior del Lomo del Boliche (135 mts.), baixem fins a la pista  que ens porta fins al poble de Tigaiga (310 mts.).
Al ser un dia tan llarg i amb tant desnivell, ens hem proposat que cada hora farem una parada de dos minuts: treure la motxilla, beure un bon glop i continuar. Cada tres hores la parada serà d'uns quinze minuts i així podem menjar una mica.
A la sortida de Tigaiga fem la primera parada, el camí continua amb un sòl empedrat fins que sortim a la TF-342, en aquest punt han fet un pas artificial a la dreta de la carretera i protegit per una gran tanca de fusta pels caminants. Arribem al Mirador de El Lance (525 mts.) on podem veure al fons el poble de Los Realejos encara ben adormit. Travessem el poble de Lance sense veure ningú encara i negra nit, poc abans d'arribar al Mirador de la Corona (762 mts.) realitzem la segona parada.
Passem pel costat de la Fuente Pedro (993 mt.) actualment seca i fem l'última rampa forta abans d'arribar al replà del Asomadero (1095 mts.), portem quasi 8 kilòmetres des de la Playa del Socorro i més de 1150 mts. de desnivell, fem la tercera parada del dia, no hem estat més de 5 minuts en cada una d'elles, la pròxima serà més llarga.
Entrem a una pista molt plena de pols, hi ha llocs on s'acumula més d'un parell de pams de pols. Fortes pujades ens deixen a la Piedra Pastores (1595 mts.) on hi ha uns bancs i taula per seure, aprofitem la comoditat per menjar i beure a gust. Aquest és un lloc de control del Sevei d'Incendis de Tenerife i durant el dia (12 hores) hi ha un reten de dues persones per si han d'actuar.
Continuem com no pot ser d'un altra manera amb uns forts pendents, a mesura que pugem la vegetació va desapareixent però encara no ens ha tocat el sol. Entrem al Parc Nacional del Teide i en aquest punt el pendent decreix i arribem a la Cruz de Frejel (2115 mts.), una modesta capella cristiana del municipi de Los Realejos. Hem trigat 6h, 20m. per fer aquests 2250 mts. de desnivell, fem una parada i comentem sensacions amb la Teresa, de moment tot ok.
Baixem uns quants metres a un gran replà de sorra molt fina, en uns minuts ja estem a la cruïlla que vam passar ahir per deixar el dipòsit de material. Caminem un centenar de metres i arribem al dipòsit (2075 mts.), tot perfecte, no falta res, deixem 1,5 litres d'aigua per quan passem per aquí a la baixada.
Ostres, ostres com pesa la motxilla (entre 18 i 20 Kg.), el camí ara continua per un tram pla, baixem fins a 2040 mts. per travessar un petit barranc sec i a partir d'aquí comença a pujar cap a la Montaña Blanca. La pujada és progressiva i només agafa una certa inclinació en l'últim tram. Arribem al bivac de la Montaña Blanca (2535 mts.) que és el punt d'intersecció amb la pista que puja del Portillo (2050 mts.) una de les rutes que fa servir més gent per pujar al Teide.
Continuem per la pista un parell de kilòmetres fins al punt on s'acaba la pista (2730 mts.), el vent cada cop és més intens, ja hem descartat fer el bivac al cim del Teide, mirarem d'arribar al refugi i protegir-nos del vent per alguna de les seves parets. Aquests 530 mts. de desnivell ens van costar molt però finalment quan falten pocs minuts per les 18h arribem al refugi de Altavista (3260 mts.)
El vent és molt fort, quan estem buscant una part protegida del vent per fer el bivac, ens adonem que hi ha un petit refugi lliure (6 persones) obert. Magnífic, només hi ha una parella Russa- Colombià amb els quals compartim experiències de muntanya.
Ara a menjar bé, hidratar-nos perfectament que demà ens queden quasi 500 metres fins al cim i la baixada fins a la Playa del Socorro. Moltes felicitats Teresa per aquests 3490 mts. de pujada, has aguantat com una campiona, enhorabona!!!!

Desnivell: + 3490 mts.
                  - 245 mts.

El bany amb el qual iniciem la sortida, a les cinc de la matinada a la Playa del Socorro.

Vinga Teresa que ens esperem més de 12 hores i 3.500 mts. de desnivell positius.

A les 5:30 de la matinada i amb les motxilles a l'esquena comencem la ruta 0.4.0.

Primers metres de la jornada, travessem la TF-5 per l'interior d'un túnel.

Sortim a la cruïlla de la TF-342 direcció a El Lance.

Mirador del Lance (530 mts.)

Los Realejos (350 mts.) encara ben fosc.

Finalment es comença a fer de dia. Quan fa dues hores que caminem, fem la segona parada  (910 mts.)

Primera imatge del Teide (3718 mts.) amb el zoom.

No parem de pujar i pujar..........

La Fuente Pedro (980 mts.) està ara mateix, completament seca.

Després d'una bona estona pujant arribem a un pla:"El Asomadero" (1095 mts.)

Vista del cim del Teide des del Asomadero (1095 mts.)

Rètol de la flora de la zona.

Que lluny que està el cim...........

Aquí fem la primera parada llarga del dia: Piedra Pastores (1595 mts.). Quinze minuts repòs.

Tenim sort, estem a més de 1900 mts. i encara no ens ha tocat el sol.

La mar cada cop més abaix.

Amb el zoom podem veure el cim més a prop.

Entrada al Parc Nacional del Teide.

Cruz de Frejel (2115 mts.)

Ara hem de baixar uns metres fins a 2050 mts.

Sorra molt fina en aquest tram, estem ben a prop del dipòsit.

Després de 2200 mts de desnivell, arribem al dipòsit de material.

Carreguem tot el material del dipòsit i continuem la ruta.

A mesura que anem pujant el vent va agafant més força.

Ben carregats seguim pujant, fent aquesta ruta no hem trobat ningú en els dos dies.

Val més no mirar al final perquè no vegis el que encara queda, "Llano de las Brujas".

El sender està molt ben marcat, no fa falta GPS en tot el recorregut.

Arribem a la desviació del Portillo (2535 mts.). Per aquí puja la majoria de gent al cim.

Bivac Montaña Blanca (2535 mts.)

Ja portem més de 3.000 mts. positius a les cames.

Vinga Teresa que ja ho tenim.

Per fi arribem al Refugi Altavista (3260 mts.)

Actualment tancat però amb una part lliure (6 persones) per a poder dormir.

Als voltants del Refugi Altavista.

El dia s'està acabant, última mirada per on hem pujat fa una estona.