dimarts, 5 de novembre del 2019

Chennek Camp (3620 mts.), Bwahit (4430 mts.), Ambiko (3170 mts.)

Mapa Simen Mountains Ethiopia 1:100.000

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

Comencem aquesta segona part a Etiòpia volant des d'Arba Minch (sud) a Gondar (nord) fent una petita escala a la capital Adís Abeba arribant a Gondar ja de negre nit.
L'endemà abans de les 8 del matí ja estem en ruta, unes dues hores per una carretera molt millor que les del sud arribem a Debark (2850 mts.) que és el punt d'inici cap a les muntanyes. El primer que hem de fer és incriuran's al llibre d'entrades de l'oficina del Parc Nacional. En aquest punt ens assignen el guia, cuiner, ajudant de cuiner i Scout (guardabosc armat) tot això obligat pel govern Etíop.
Només sortir de Debark la carretera ja es converteix en pista de terra, en general aquest primer dia en bastants bones condicions. Són uns 58 kilòmetres fins a arribar al punt on muntarem el campament, es diu Chennek Camp (3620 mts.), les vistes són impressionants, al fer poc que a acabat la temporada de les pluges tot està molt verd. Després de muntar la tenda i preparar tot el material per l'endemà, al faltar una bona estona per sopar (a les 18.30) marxem amb la Irene a fer un volt pel costat del campament i així afavorir la nostra aclimatació a l'alçada. Després de sopar a la tenda cuina, no hi ha massa cosa més a fer i al fer bastant fred, abans de les 20h. ja estem dins de la tenda.
Al l'endemà la Irene continua al sac (ella farà el recorregut per un altre camí amb el cotxe i ens trobarem a la tarda a Ambiko), jo abans de les 7 ja estic esmorzant i en una estona ja estem en ruta, el guia (Taddy), el Scout i jo. El camí d'un bon inici ja comença a pujar amb ganes, va fent dreceres tota l'estona per mirar de no tocar gens la pista, les vistes són espectaculars, pel vessant oest es veuen terrasses cultivades fins a molt amunt. Finalment a la cota 4150 mts i pràcticament a la vertical del cim, el camí ja puja directa. Des de bon matí he agafat un ritme suau però sense descans, estic a l'inici de l'aclimatació i han de ser dos dies molt intens. Finalment 2 hores i 18 minuts i 830 mts. de desnivell positiu assoleixo el cim del Bwahit (4430 mts.) el segon més alt d'Etiòpia. El dia és bo però poc abans d'arribar al cim ha pujat força boira i no em deixa veure les magnífiques vistes que hi han. 5 minuts després d'arribar al cim iniciem la baixada pel vessant contrari que hem pujat, passem el Coll (4190 mts.) i amb un fort pendent continuem el descens fins a Chiro Leba (3200 mts.) on aprofitem per fer una petita parada a menjar i beure una mica. Hem estat 4h i 59 m. fins aquí des de Chennek Camp. Continuem passant pel mig del poble on els nens i no tant nens no paren de saludar amb un hello hello, el poble està al mig d'un pendent per tant tota l'estona vas perdent alçada però al veure que s'acaba el poble i el camí segueix baixant i baixant fins a travessar el riu (2785 mts.).
No hem puc creure el que realment hem baixat, però si venim de 4430 mts i ara hem de tornar a pujar fins a 3200 mts on està el poble d'Ambiko. El sol ja és de justícia, encara sort del vent que fa que ajuda a refrescar una mica. L'últim tram de pujada es fa dur per què arribem al poble d'Ambiko (3170 mts.) i ni rastre de la Irene i companyia, finalment ens diuen que no es pot arribar amb el 4 x 4 fins al mateix poble i han muntat el campament uns 60 metres per damunt del poble, continuem pujant i quan arribem la sorpresa és majúscula per què estan acampats a la mateixa pista, jajaja. L'endemà vaig poder comprovar que un centenar de metres endavant la pista s'acabava.
El primer que m'assabento en arribar és la perícia del conductor del 4 x 4 per arribar fins aquí, la Irene m'explica que han hagut de baixar tots del vehicle unes quantes vegades i posar pedres a la pista per mirar de poder continuar, una odissea.
En fi, avui ha estat un dia dur, sense massa aclimatació però que hem pogut superar amb nota, a veure com recuperem per demà intentar el cim més alt d'Etiòpia però això serà el pròxim dia.

Desnivell: + 1305 mts
                  - 1730 mts.

Recorregut. 18, 6 Km.

Durant el trajecte entre Gondar i Debark ja podem veure aquestes magnífiques muntanyes.

A l'arribar a Debark ens hem de registrar a l'oficina central del parc.

Chennek Camp  (3620 mts.) punt on dormirem amb la tenda avui.

Els monos venen a fer una visita al campament.

Vistes magnífiques des d'aquest mirador.

En aquesta època de l'any, després de les pluges està tot molt verd.

A l'arribar fins aquí a dalt amb el cotxe, dediquem la tarda a aclimatar-nos a l'alçada.

Un dels monos que ens venen a visitar al camp.

El cuiner i l'ajudant de cuina preparant el sopar.

I després de la sopa de primer, aquest és el segon plat i els postres.

El dia comença magnífic meteorològicament parlant.

Camió carregat amb persones que va agafant del camí segons els troba.

A poc a poc anem guanyant alçada, estem en fase d'aclimatació.

Aquest és el Scout o guardabosc armat (obligat) que m'han assignat per aquests dies.

A mesura que vaig pujant les vistes cada cop són millors.

Per primera vegada ja puc veure el primer cim que vull pujar a Etiòpia.

El camí de vegades passa molt a prop del fil de la muntanya.

Cada cop és veu més a prop, però estic per damunt dels 4000 metres i això es nota.

Últims metres per assolir el cim.

Visió lateral al costat del cim.

Al cim del Bwahit (4430 mts.), segon cim més alt d'Etiòpia.

La boira m'impedeix tenir bones vistes avui des del mateix cim.

Ja hem iniciat la baixada cap a Chiro Leba (3200 mts.)

Hi ha trams amb força inclinació, hem de baixar des dels 4430 mts. fins als 2785 mts.

Com es pot veure tot està molt verd, no hem trobat ningú en tota aquesta part del recorregut.

Aquest riu que neix aquí serveix més abaix per alimentar al poble de  Chiro Leba.

D'aquelles muntanyes del fons vinc, i el que em queda i no sabia..........

Aquest és el poble on instalerem la tenda avui i on m'espera la Irene.

Al passar el poble de Chiro Leba (3200 mts.), el que no sabia és que tenia que baixar fins als 2785 mts. per després tornar a pujar a 3200 mts. fins a Ambiko.

La baixada que acabem de fer des del cim fins a Chiro Leba (3200 mts.)

Aquí iniciant la baixada fins al riu (2785 mts.) per després pujar fins a Ambiko.

La baixada fins a travessar el riu (2785 mts.)

L'arribada al poble d'Ambiko (3170 mts.) on passarem avui la nit, per demà intentar el cim més alt d'Etiòpia: el Ras Dejen (4533 mts.)