dissabte, 28 d’abril del 2018

Pic de la Mine (2683 mts.) i segona pujada al fals coll (2260 mts.) per baixar canal 30º.

Primera pujada al Pic de la Mine (2683 mts.), itinerari marcat amb el Suunto Traverse.

Segona pujada al fals coll (2260 mts.).

Mapa IGN, 1:25.000.

Aquesta setmana ha estat pesada amb el tema de la meteo, avui havíem d'estar a Itàlia fent esquí de muntanya però el mal temps no ens ha deixat ni anar-hi, hem mirat de fer mil canvis, Briançon, Queyras, Gavarnie fins i tot ens van plantejar a inicis de setmana marxar a Sierra Nevada però res, el temps no ha estat amb nosaltres. Fins i tot ens ha costat fer la sortida d'avui. El divendres a la tarda per fí trobem un lloc al Pirineu on sembla que no ens mullarem, El Capcir.
Avui serem multitud, 7 persones. El Xavi ve de Caldes amb 4 dels "nens", nois que encara no han fet els 30 anys però amb moltes ganes de sortir i sobretot molt bona gent, són el Pol, Miguel, Martí i Bernat.
Hem quedat a l'aparcament de Puigvalador, amb el temps l'hem encertat perquè al passar per La Masella està força tapat i quasi plou i aquí el dia es presenta força bé però una cosa que no havíem contat és la fossa de neu en dues setmanes a les parts baixes (1800 mts.), veient que hem de carregar molt de temps els esquís a l'esquena, decidim canviar de zona.
Una trucada al Xavi em situa la seva posició (estan a Puigcerdà), decidim anar a l'estació de Porté, punt d'on surts del cotxe amb els esquís als peus. Nosaltres al haver de tornar de Puigvalador triguem una estona més en arribar, quan ens ajuntem tots, els hi comentem que inicíin la marxa i ja ens trobarem pel camí.
Després d'esmorzar una mica sortim la Teresa i jo de l'aparcament superior de l'estació de Porté (1860 mts.) tancada des de fa més d'un mes i això ens permet pujar per les mateixes pistes fins al telecadira de La Mine (2090 mts.), continuem fins a la part superior de l'estació (2405 mts.), continuem fins al llom i per un pendent moderat arribem al coll de la Mine (2630 mts.), avui no fa falta deixar els esquís aquí, podem continuar quasi fis a arribar al mateix cim al qual pugem els últims metres sense esquís.
Unes fotos al cim i  podem gaudir d'unes magnífiques vistes que hi han des d'aquí dalt. Baixem uns metres i ens preparem pel descens, en general podem dir que força bé, a la part superior una molt bona neu primavera i a mesura que baixem cada cop és més pesada, cosa que fa que les cames es carreguin més del que és normal.
Baixant hem pogut veure una de les canals que surten de la part de l'Estanyol amb molt bones condicions, a l'arribar al costat del cotxe no ens fa falta rumiar massa per tornar a posar pells i iniciar la segona pujada del dia. Pugem seguint el telecadira du Planeil, a l'arribar a la cota 1940 girem a l'esquerra i agafem la pista Traversé que ens porta fins a la part de l'Estanyol (2040 mts.), arribats aquest punt només ens queda continuar per la pista Font-Frède i pujar al fals coll (2260 mts.) on ja veiem la baixada que ens espera.
Iniciem la baixada d'un en un i com ens imaginàvem la neu és primavera sense ser massa pesada i es deixa esquiar molt i molt bé. Té un pendent mantingut de 30º, a l'arribar a la part inferior ens tornem a reunir tots i per camí conegut tornem al cotxe ben contents per haver pogut gaudir d'un gran dia que en principi no teníem gens de confiança, ara a esperar al dia de demà a veure si tornem a tenir sort.

Núvols baixos a la Coma d'en Garcia, ara fa una setmana estàvem en aquesta vall amb un dia radiant.

La pols del desert transportada pels vents aquests darrers dies es pot veure clarament a la neu.

El sol intenta guanyar l'espai als núvols.

A la dreta el telecadira de la Mine (2090 mts.)

Pic de la Mine (2683 mts.)

Pic de Nérassol (2633 mts.)

A la dreta el Roc Mele (2811 mts.) i a l'esquerra el Pic de la Cabaneta (2818 mts.)

Pic de la Valleta (2748 mts.)

Pujant a la part superior de l'estació, al fons la Coma d'en Garcia.

Arribant al llom que separa Portè de la vall de Pedrons, al fons els pics de Pedourres, Nérassol, Roc Melé,  Cabaneta.

A la dreta podem veure el coll de la Mine, a l'esquerra el cim.

Últims girs abans d'assolir el cim.

Amb el "nens " de Caldes, quina joventud més collonuda, no canvieu.

Al cim del Pic de la Mine (2683 mts.)

Bernat, Martí, Pol, Miguel, Xavi,  Teresa i un servidor.

A punt d'iniciar el descens uns metres per sota el cim.

El Xavi gaudint de la neu primavera.

Vinga Teresa que cada dia baixes molt millor, quina diferència de fa un temps.

Gràcies Pol per la seqüència  fotogràfica d'aquesta baixada.

El pendent que acabem de baixar.

Parada a mitja baixada, les cames es carreguen molt amb aquesta neu.

Segona pujada del dia, direcció al fals coll (2260 mts.)

El Pol en plena acció.

Al fons podem veure la Portella de Lanòs (2460 mts.), fa una setmana passàvem per aquí.

Amb el zoom es pot veure millor.

El Miguel baixant la canal de 30º.

El Xavi en plena acció, al fons el Col de Porté (1920 mts.)

Arribant a la part inferior del torrent.

La canal vista des de la part inferior.

I per avui s'acaba la sortida, sense mullar-nos. Demà passat més.