dimecres, 28 de març del 2018

Fagerfjellet (871 mts.)

Mapa Topo 3000 Trømso- Kvaløya, 1:50.000

Foto del llibre Ski Touring in Troms de Espen Nordahl.

Quart dia d'activitat a Noruega, aquí segueix nevant, per tant a buscar un altre cim sense perill d'allaus. Després de trobar el cim ens hem de descarregar el track per introduir-lo al GPS, aquesta feina la fem a la tarda-nit. Els nostres dies aquí són: a les 7 un molt bon esmorzar,  marxem a fer el cim que hem programat la nit abans, al baixar al cotxe fem un sandwich que ens han preparat l'Anna i la Irene, sopem a les 19 h i després a repassar mapes, cims, previsions meteorològuiques per l'endemà.
Avui l'escollit és el Fagerfjellet (871 mts.), després de finalitzar l'activitat ens adonem que és un dels clàssics de la zona, avui ens trobarem per primera vegada aquest any la traça feta i gent a la muntanya. Per arribar aquí, agafem la E8 fins a Fagernes, a l'arribar al poble agafem a mà esquerra per la 91 (és la carretera per agafar el ferry cap als Alps de Lingen), uns dos kilòmetres després de la cruïlla deixem el cotxe aparcat (65 mts.).
Sortim des de la mateixa carretera amb els esquís als peus, passem pel mig d'unes cases i ja entrem al bosc, quin gust anar amb la traça feta. Pugem un petit llom per franquejar un tram horitzontal, després ja comença una forta pujada entremig dels arbres, el dia segueix la mateixa tònica que els altres dies, sembla que es vol obrir però en un moment es tapa i comença a nevar, la boira ho envaeix tot i de tant en tant hem de treure el GPS per comprovar que les traces van per bon camí, de moment si que van pel camí correcte.
De cop, es comença a veure el cel i en 5 minuts se'n van tots els núvols i podem gaudir d'un magnífic paisatge amb el fiord a sota nostra, estem sobre la cota 600 i el sol ens escalfa una mica, seguim pujant i poc abans d'arribar al cim hem de parar a posar els Gore-Tex per què el dia es torna a tapar i comença a nevar amb ganes. Arribem al cim del Fagerfjellet (871 mts.) quasi sense visibilitat i nevant amb ganes, ràpidament traiem pells, dues fotos i iniciem el descens.
La primera part amb compte i mirant el GPS per no desviar-nos, a partir de la cota 675 podem veure una mica més però voleu que us digui una cosa, amb aquesta neu quasi no fa falta ni veure, ni mirar. Quina manera de gaudir amb aquesta neu tan seca, ens fem fotos, gravem vídeos, això serà per recordar. Arribem amb els esquís després de passar pel mig de les dues cases fins al mateix cotxe.

Deixem el cotxe a la N-91 a uns dos kilòmetres del poble de Fagernes.

Sortim al costat d'unes cases per iniciar la sortida d'avui.

Aquesta primera part passa per bosc no massa espès.

Avui és el primer dia que trobem la traça feta, és d'agrair.

Tot completament nevat, miris on miris només veus neu i de qualitat..................

Durant una estona podem veure les magnífiques vistes des d'aquí dalt, el fiord sota nostra.

Quina facilitat pujar amb la traça feta.

Inclinació perfecte per pujar sense fer zetes.

El fiord amb tota la seva magnitud, a la part dreta es pot veure totalment nevada la carretera E8.

Poc podíem pensar que en 20 minuts començarà a nevar amb força.

El sol encara es deixa veure.

Contrallum poc abans d'arribar al cim i començar a nevar amb ganes.

Nevada intensa al cim del Fagerfjellet (871 mts.)

Neu pols a quantitats industrials, ufffffff.............

De vegades, neu fins als genolls.

El David, el millor baixador dels tres, també cau de vegades (molt poques).

Baixant entremig dels arbres amb una bona nevada.

Sembla que fem un slalom, en lloc de pals, arbres.