diumenge, 18 de febrer del 2018

Matinal al Port del Comte, Tossal d'Estivella (2338 mts.), Tossa Pelada (2379 mts.) i Pedró dels Quatre Batlles (2386 mts.)

Itinerari marcat al mapa Alpina 1:25.000.

Ahir el mal temps generalitzat al Pirineu va impedir que féssim una sortida de dos dies, hem d'aprofitar al màxim el diumenge i fer els menys kilòmetres possibles, per això marxem al Port del Comte.
Deixem el cotxe a l'aparcament del Sucre (1770 mts.) i surto per  darrere de la cafeteria, pujo uns metres i després de travessar la carretera ja entro a una ampla vaguada amb una lleugera pujada, després d'1,4 kilòmetres de la sortida arribo a la pista que surt a la dreta del telecadira d'Estivella i que fan servir la gent que porta raquetes per pujar al Pedró.
La pista és molt suau, quasi no té pendent, més de 3 kilòmetres des de l'inici a Estivella fins a la cruïlla a mà esquerra per anar al Pedró (per on vàrem agafar fa unes setmanes amb la Teresa) per pujar 220 metres de desnivell. Avui a l'arribar a la cota 2157 en lloc d'agafar a mà esquerra continuo a la dreta, després de fer un franqueig arribo a la Pleta del Diable (2178 mts.), pujo uns metres i per dins del bosc inicio un franqueig donant la volta a tota la muntanya, surto al costat del Teleesquí dels Carbassers (avui tancat) i començo a pujar amb ganes fins a assolir el cim del Tossal d'Estivella (2338 mts.), he pogut arribar amb els esquís als peus fins al mateix cim.
Avui fa un dia magnífic, no fa gens de fred (magnífic per mi, horrorós per la neu) ni vent. Aprofito per beure i menjar una mica, un parell de fotos i continuo cap a la Tossa Pelada (2379 mts.) a la qual arribo 30 minuts després de sortir del cim d'Estivella. Aquí a la Tossa Pelada hi ha força gent, uns que han pujat de Tuixén i altres de Port del Comte, ni paro al cim, una foto i continuo direcció al Pedró. Aquí tinc una mica més de sort i la gent comença a evaporar, coincideixo al cim amb una parella de Corbera que fa unes setmanes vàrem coincidir al Capcir (al cim de la Serra de Mauri), després de parlar uns minuts, ells van a la Tossa Pelada i jo cap al cotxe.
Molt bona baixada, la part fora pistes estava dura a l'inici i primavera fins a arribar a pistes, després a les mateixes pistes una neu pols i rapida fa que en un moment estigui al cotxe.

Amb la Irene a l'aparcament del Sucre (1770 mts.)

A l'inici està molt trillat de la gent que va amb raquetes o caminant..............

Al fons podem veure el Montseny, a l'esquerra Les Agudes (1706 mts.)

Direcció als tres cims de la jornada.

La traça segueix molt marcada.

A l'esquerra, la cara sud del Cadí, a la dreta el Pedraforca.

Ja puc veure la creu al mateix cim.

Al mateix cim després de deixar la motxilla i els esquís.

Davant les pistes del Port del Comte, darrere Montserrat.

Al cim del Tossal d'Estivella (2338 mts.)

A la dreta la Tossa Pelada (2379 mts.), a l'esquerra el Pedró dels Quatre Batlles (2386 mts.)

Al cim de la Tossa Pelada (2379 mts.)

A l'esquerra El Turbón (2492 mts.), a la dreta el Cotiella (2912 mts.), quan el vaig fer amb esquís encara no existia internet.

Arribant al Pedró puc veure la Tossa Pelada (2379 mts.) on he estat fa una estona, el vent ha fet molt mal aquí dalt.

Al cim del Pedró dels Quatre Batlles (2386 mts.)

Surri ha dit...

Que tal, Josep Mª
Sóc el Josep, de Corbera. Ens va fer molta il·lusió veure que sortíem a la ressenya que vas penjar ahir al teu blog de la sortida per Port del Compte. Moltes gràcies. A veure si ens veiem un altre dia per la muntanya. Una salutació. Josep