diumenge, 7 d’agost del 2016

Pic de Marboré (3248 mts.) i Pic Oriental de la Cascada (3161 mts.)

Color Taronja: Itinerari de pujada
Color Lila: Itinerari de baixada

A les 6 del matí sona el despertador a 3000 metres d'altura, hem de fer 2 tresmils, baixar 2500 metres de desnivell fins a l'aparcament i el viatge en cotxe de tornada a casa, per tant el dia serà llarg.
La nit no ha estat freda però si molt ventada amb rafegues molt fortes, després de fer un cafè amb llet i unes galetes deixem al bivac tot el que no ens fa falta i iniciem la pujada direcció al Pic de Marboré. Hem de rodejar el Cilindre fent un franqueig quasi horitzontal per la seva cara oest, arribem a un punt on trobem un pas d'uns 60 metres amb neu força gelada, al no dur grampons, baixem uns quants metres fins a trobar un pas per la roca, un cop hem passat per la roca, tornem a pujar fins a retrobar el camí original.
Seguim el camí fins a arribar a la cota 2929 mts, en aquest punt girem a la dreta i seguint unes fites iniciem la pujada al Marboré. Encara queda força neu a la zona però per sort aquests trams no tenen quasi inclinació i podem pujar sense cap problema. Volem fer aquests dos cims i així tancar de tresmils aquesta zona, l'any passat quan vàrem fer des del Casco fins al Pic Central de la Cascada feia molt vent i els vàrem deixar per un altre dia, avui ha arribat el dia.
La pujada és força agradable i si segueixes bé les fites no hi ha cap problema, el vent no cedeix amb la seva força i hem de pujar amb el Gore-Tex posat. Els últims metres d'ascensió són molt suaus i així arribem al cim del Pic de Marboré (3248 mts.), aquest cim té la particularitat que el cim és una gran esplanada com un camp de futbol (i pensar els tallats que té pel vessant nord cap a Gavarnie).
Unes fotos i continuem per l'aresta direcció oest, arribem a una petita depressió on ja podem veure la pujada fàcil al següent tresmil. En pocs minuts assolim el Pic Oriental de la Cascada (3161 mts.), aprofitem aquest cim per descansar una estona, hem pujat des del bivac fins aquí sense parar.
Després de fer les fotos iniciem la baixada (ens queden més de 2500 metres de desnivell fins a l'aparcament) fins a trobar el camí de pujada per anar al Marboré, a partir d'aquí seguim el mateix itinerari fins al bivac.
Recollim totes les coses del bivac, tornem a fer una motxilla voluminosa i pesada, seguidament comencem el descens fins al Refugi de Góriz (2200 mts.) on la calor present ens obliga a fer una nova parada per hidratar-nos a la font del Refugi. A partir d'aquí seguim el mateix camí amb l'única diferència que no passem per les Clavijas de Soaso, si no baixem pel camí que passa a prop, ara només ens queda seguir el camí fins a arribar a la Pradera d'Ordesa on agafem el bus de les 16:15 (passen cada 15 minuts) per baixar fins a l'aparcament de Torla.

Desnivell:  875 mts. +
                   2530 mts. -

A les 6:00 del matí sona el despertador, el dia d'avui serà llarg.

Al fons ja veiem els dos cims per pujar avui.

Pujant al Marboré amb el Cilindre darrera nostre.

Ja falten pocs metres per arribar al cim i el dia és magnific, ni un núvol però força vent.

Pic de Marboré (3248 mts.)

El Vignemale vist des del Marboré.

Taillon (3146 mts.)

Cresta dels Pics de la Cascada.

Itinerari per pujar al Pic Oriental de la Cascada.

Pic Oriental de la Cascada (3161 mts.)

Cilindre de Marboré i Piton SW del Cilindre a la dreta.

Midi de Bigorre (2876 mts.)

Des del cim del Pic Oriental podem veure el que acabem de pujar: Pic de Marboré.

La Torre, el Casco i el Taillon.

Iniciant la baixada, fins a l'aparcament seràn més de 2500 mts de desnivell negatius,una dura proba pels genolls.

Després de recollir el vivac iniciem la baixada cap a Góriz.

Refugí de Góriz (2200 mts.)

Tozal del Mallo (2254 mts.)

Moltes vies d'escalada en aquesta pared clàssica d'Ordesa.